arellarti napisał(a):1. W jakich przypadkach konieczne jest zamontowanie modułu, ( rozłączenie parktroników ?)
być może w najnowszych Mazdach potrzebny jest moduł, ale w Twojej nie jest konieczny, ale zawsze możesz dać żeby odseparować oświetlenie przyczepy od oświetlenia samochodu (zwarcie w przyczepie nie powoduje rozwalenie bezpieczników w tablicy – a jedynie bezpiecznika modułu).
Dodatkowo komputer przy nowych samochodach rozpoznaje czy żarówka jest spalona czy nie a po dodaniu nowego odbiornika (tutaj przyczepy) komputer bzikuje.
arellarti napisał(a):2. Czy warto Waszym zdaniem dopłacić za automat
jeśli dużo poruszasz się po Europie zachodniej to warto, bo tam jest zakazana jazda z takim hakiem bez przyczepy, ale jeśli jeździsz tylko po Polsce to nie ma to znaczenia jaki masz hak = nie warto dopłacać.
arellarti napisał(a):3. Jak wygląda sytuacja z eksploatacją czyt. ciągnięcie przyczep czy jest standardem że znacznie przyspiesza to czas życia sprzęgła ew. co robić żeby tego uniknąć/opóźnić
Żeby uniknąć to najlepiej nie jeździć – i to jest jedyna rada.
ale żeby opóźnić roboty to trzeba jeździć z wyczuciem i tyle. Ja jeżdżę już z przyczepą dość długi czas – samochód ma swój przebieg a sprzęgło działa – oby jak najdłużej – mimo, że go raz przypaliłem wyjeżdżając pod pionową górę.