założenie haka – czy ktoś to już przeżył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez xenon90 » 12 sie 2011, 00:58

wielkie dzięki...u mnie ktoś trochę poprzekręcał w papierach...mam wpisane 550kg.ale najlepsze jest to że kupiłem sobie przyczepę o dmc 750kg i diagnosta stwierdził że mogą byc kłopoty na drodze jak się trafi kumaty policmajster,ale ja się tym zbytnio nie przejmuje...zeby tylko takie problemy były...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez iwi » 21 sie 2011, 10:36

Witajcie.
Mam 2 pytania.
1. Bylem u mechanika, u którego zwykle naprawiam różne usterki i zapytałem się go o montaż haka. Powiedział że nie robi tego bo to wymaga odpowiednich uprawnień. Mieliście potem problem z rejestracją, jak sami zamontowaliście hak?

2. Na kanale widiałem, że pod zderzakiem jest taka prostokątna belka – czy ją się usuwa?. Od haka wystają takie wąsy prawie prostopadłe do haka. W belce lecącej wzdłóż samochodu nie widziałem otworów na montaż haka.
Więc albo autoszarmach sprzedał mi niewłaściwy hak, albo do montażu trzeba nawiercić dziury
Ma ktoś z Was zdjęcia jak wygląda zamontowany hak pod zderzakiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez gorylla » 22 sie 2011, 15:04

Z tym montowaniem przez osoby z uprawnieniami to duża przesada. Nie jestem żadnym wielkim specem (coś tam w autach grzebałem, ale bez przesady) i hak zamontowałem ze szwagrem w ciągu około 3 może 4 godzin. Wystarczyła zgrzewka browara. Zarejestrowanie bezproblemowe. Na przeglądzie zapytano mnie tylko, jak był skręcony, a resztę gościu spisał tylko z tabliczki znamionowej i wystawił zaświadczenie. Cała filozofia.

Belkę trzeba odkręcić i smiało wypie... na złom. U mnie ta małpa na mocowaniu z karoserią cała zardzewiała i musiałem pod nią jeszcze szlifować karoserię i zabezpieczać antykorozyjnie.

Boczne ramiona haka wkładasz do dziur po tej zdemontowanej belce. W dziurach są gotowe otwory montażowe, skręcasz hak gotowymi śrubami z kompletu od haka i to wszystko. Później jeszcze wpiąć się w wiązki, zmontować zderzaki i załatwić sprawę montażu światła przeciwmgłowego. Ja też mam hak z autoszarmacha (wypinany) i wszystko ok, instrukcja też napisana dość zrozumiale.
Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez iwi » 2 wrz 2011, 23:38

No już jestem po założeniu haka. Sprawa prosta.
Zdjęcie zderzaka to idąc od lewej
wkręt łączący z nadkolem
kilka zatrzasków
wkręt widoczny po otworzeniu bagażnika
od spodu plastikowy kołek i w środku 2 trójzębne zatrzaski z lewej no i idąc dalej wszystko symetryczne.
Zderzak zdjęcie – około 15 minut.
Wcześniej warto wymontować lampkę przeciwmgielną

Założenie haka to następne parę minut.

Elektryka i montaż lampki. Tutaj już więcej czasu i rozbierania.
Kabel główny rozdzieliłem na 3 kabelki.
1. Główny pociągnąłem na prawą stronę i podłączyłem do 6 pinowej kostki od lampy odpowiednio
– prawy kierunek – przewód zielono-niebieski
– prawy postojowy – biało zielony
– stop – szary
– masa – koloru nie pamiętam, ale jest w dolnym rzędzie razem z postojówką i stopem.
dla informacji czerwono-niebieski jest od lampy cofania (można wykorzystać do czujników cofania)
2. Kabelek 1 żyłowy pociągnąłem do bezpośrednio do lampki pod zderzakiem
3. kabelek 2 żyłowy pociągnąłem na lewą stronę. W miejscu gdzie jest winda w tyle na dole jest plastykowa zaślepka. Przewierciłem ją i tędy wprowadziłem przewód
– prawy kierunek – przewód zielono-niebieski
– prawy postojowy – biało zielony

Ponieważ ten przewód będzie ocierał o ostrą blachę od osłony rury to zalecam go dać w peszlu

Montaż lampki: Wyciąłem identyczny kształt jak był pod lampą po lewej stronie i lampę zamontowałem w zderzaku tak jak była – tylko jest przesunięta o około 10-15 cm w lewo.

Robiłem sam i zajęło mi to łącznie około 3 godzin. Pierwszą część robiłem na kanale, a elektrykę bez i mogę powiedzieć, że praktycznie można całość zrobić bez kanału.
A oto efekt
hak1_mazda.jpg
Lampa przeciwmgielna z hakiem

hak2_mazda.jpg
Lampa przeciwmgielna z hakiem
Ostatnio edytowano 11 cze 2012, 15:57 przez iwi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez gorylla » 6 wrz 2011, 13:30

No widzisz, dałeś radę. Nic specjalnie trudnego.

Ja obyłem się zupełnie bez kanału. Faktem jest, że z kanałem byłoby wygodniej montować przeciwmgłowe, ale i bez tego sobie poradziłem (trochę więcej gimnastyki).

Po zamonotwaniu haka u mnie wygląda to identycznie.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez bigjack64 » 23 paź 2011, 23:19

Witam wszystkich :D
Jestem z wami od niedawna i muszę podziękować za wskazówki dotyczące założenia haka do mojej Madzi.
Specjalne dzięki dla Gorylla <spoko> za podpowiedź gdzie kupić hak (kupiłem w autoszarmachu. Stały 390zł + 21funtów przesyłka do Szkocji.) Dzięki również za dokładny opis zdjęcia zderzaka. Robiłem to z moim synem po raz pierwszy w życiu i UDAŁO SIĘ <czarodziej> . Utknąłem niestety przy elektryce <płacze> . Pomimo dosyć dokładnych wskazówek Iwi <spoko> nie dałem rady znaleźć żadnej kostki do której mógłbym się podłączyć :( . Pomimo odkręcenia lamp nie znalazłem żadnego przejścia (dziury) od lamp do okolic zderzaka. Poradźcie co zrobić? Wiercić blachę czy szukać (gdzie?) kostki.
Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wskazówki. :D
bigjack64
 

Postprzez gorylla » 25 paź 2011, 12:47

Cześć.
Ja nie wpinałem się w żadne kostki, tylko zaciskowymi szybkozłączkami (dodawanymi do haka) bezpośrednio we właściwe kable. Nie narzekam na żadne problemy (np. z nie kontaktowaniem).

O ile pamiętam dziurę z nadwozia do okolic zderzaka znalazłem gdzieś po lewej stronie. Musisz dokładnie obszukać. Bo pomyśl na "chłopski rozum" – przecież do przeciwmgłowego musi którędyś iść kabel z nadwozia. Znajdź tę dziurę i przepuść tam kable. U mnie kable do przeciwmgłowego szły z prawej strony. Ale łatwiej mi było (krócej) przeciągnąć kable z lewej strony, dlatego większość kabli wpiąłem z lewej (chyba tylko prawy kierunek ciągnąłem z prawej strony).
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez iwi » 25 paź 2011, 15:45

Przeloty masz od spodu samochodu do schowków bocznych po lewej i prawej stronie (nie do lampy)
Po lewej (od strony kierowcy) może byłoby łatwiej ale tamten schowek jest z windą, którą możnaby niechący przeciąć kable, dlatego wszystko puściłem po prawej stronie (tamten schowek jest w plastyku, a pod plastykiem sa kable i jest kostka.
Oczywiście wygodniej się jest podłączyć szybkozłączkami, ale ja nie wierzę w tą formę montażu

Plastykowy boczek odginamy (jest na tyle elastyczny, że można zrobić na tyle dużą szparę, żeby włożyć rękę i odpiąć kostkę od lampy. Potem kostkę wywlec na wierzch i wtedy wygodnie się jest wpiąć w kable (podałem wyżej schemat co jest gdzie)

Po lewej stronie jest tak samo – też odginamy boczek i widzimy kostkę.
Na pewno są śruby pod zaślepkami od rolety bagażnika (nie zapomnij o nich) na klucz 10 nasadowy przedłużany. Zwykłym płaskim nie odkręciśz.

Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez bigjack64 » 27 paź 2011, 04:03

Wielkie dzieki za wskazówki. Do kabli podpiąłem się z prawej strony tuż przy lampie odginając boczek. Wszystko działa jak trzeba. Wielki szacunek Panowie a przy okazji stawiam browar. :)
bigjack64
 

Postprzez jackpils » 22 lut 2012, 15:32

ja zrobilem przeciwmglowe w odblaskach po obu stronach zderzaka. rozebralem odblaski i zamontowalem ledy 12 szt w jednym odblasku. swieci swietnie i wyglada jak oryginal :–)
jackpils
 

Postprzez linisko » 22 lut 2012, 18:26

jackpils napisał(a):ja zrobilem przeciwmglowe w odblaskach po obu stronach zderzaka. rozebralem odblaski i zamontowalem ledy 12 szt w jednym odblasku. swieci swietnie i wyglada jak oryginal :–)

Możesz wstawić fotki, jak świeci? 12 nie za bogato?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez bsosieccy » 3 maja 2012, 22:38

Witam wszystkich
Wczoraj walczyłem z montażem haka w mojej M5. Najwięcej czasu to pochłonęło mi wpięcie do wiązki i wycinanie w zderzaku otworu pod kulę. Reszta to pestka. Poniżej parę fotek, służę pomocą jeśli ktoś jest chętny na montaż haczyka ;–).
Było tak
Obrazek
Po zdjęciu zderzaka
Obrazek
Zderzak zdejmuje się bardzo prosto, najpierw należy odkręcić połówki tylnych nadkoli (2 wkręty), potem zdemontować 4 kołki od spodu zderzaka, następnie odkręcić 2 wkręty w nadkolach i na tyle. Zderzak wypiąć z bocznych uchwytów i pociągnąć demontując tym samym cały zderzak.
Po demontażu wzmocnienia tylnego
Obrazek
Niestety rudolf zagościł pod belką i musiałem go wypędzić. Oczyściłem i zamalowałem
Obrazek
Dla informacji hak kupiłem na Alledrogo od szarmacha, a tak wygląda po zamontowaniu
Obrazek
Wiązkę rozdzieliłem i podłączyłem. Niestety bardzo dużym minusem jest długość przewodów bo musiałem je przedłużać. Wydaje mi się że jak sprzedają hak dedykowany do danego modelu to powinni dodawać odpowiednia długość wiązki tak aby bez problemów można było wpiąć w wiązkę samochodową. Dla pewności kable włożyłem do peszla, podłączyłem podobnie jak kolega iwi.
Efekt końcowy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz na stację diagnostyczną i do Wydziału Komunikacji i można ciągnąć mojego KNAUSIKA :D
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez Wojtek » 3 maja 2012, 23:38

bsosieccy, czy zakladales "wzmocnienie" po montazu (przykreceniu) haka?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bsosieccy » 4 maja 2012, 08:57

Wojtek napisał(a):bsosieccy, czy zakladales "wzmocnienie" po montazu (przykreceniu) haka?

Nie ma takiej możliwości, wzmocnieniem jest belka od haka. Wzmocnienie można oddać na złom <nie powiem> lub sprzedać :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez Wojtek » 4 maja 2012, 16:12

tak tylko pytalem, aby byla jasnosc w temacie... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brencik » 4 maja 2012, 19:33

Co prawda osobiście nie "przechodziłem" montażu haka bo zrobił to wujek helmut prawdopodobnie tuż po zakupie auta a może i podczas już w salonie Mazdy. Do haka jest cała książka z instrukcja, opisem, certyfikatami itp. Znalazłem ze zestaw kosztuje obecnie około 350 Euro. Bez wycinania, cudowania.
http://www.mvg-ahk.de/de/index.php?fz=1 ... AS#0585_AS

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez bsosieccy » 7 maja 2012, 13:06

brencik napisał(a):Co prawda osobiście nie "przechodziłem" montażu haka bo zrobił to wujek helmut prawdopodobnie tuż po zakupie auta a może i podczas już w salonie Mazdy. Do haka jest cała książka z instrukcja, opisem, certyfikatami itp. Znalazłem ze zestaw kosztuje obecnie około 350 Euro. Bez wycinania, cudowania.
http://www.mvg-ahk.de/de/index.php?fz=1 ... AS#0585_AS


Praktycznie przy wszystkich wypinanych hakach nie trzeba wycinać zderzaka. Jak dla mnie nie sprawiło mi to trudności. Czysta przyjemność coś zrobić przy swoim bolidzie M5 :–).
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez papi3000 » 20 lip 2013, 19:07

czyli koledzy z tego co piszecie nie jest konieczny żaden moduł? jak powiedział mi mechanik i że trzeba ciągnąć elektrykę przez cały samochód co koszt robocizny podnosi do pięciuset złoty do tego moduł 200zł.czyli można spokojnie bez modułu tylko uniwersalną wiązkę podpiąć do kabli od lamp,tak???
Początkujący
 
Od: 22 cze 2013, 18:50
Posty: 6
Auto: Mazda5

Postprzez iwi » 24 lip 2013, 08:29

Moduł jest potrzebny do samochodów z inteligentną instalacją oświetleniową, gdzie komputer sprawdza stan czy żarówki są przepalona czy nie, np w grupie VW (tak mi się wydaje). Mazda ma oświetlenie zrobione topornie i komputera nie obchodzi co podepniesz.
Ciągniesz wiązki elektryczne z tylnych świateł (ja tak zrobiłem – przeczytaj ten watek) i żadnego modułu nie musisz montować. Nie musisz nie znaczy nie możesz – moduł ma też to zadanie że odseparowuje instalację auta od instalacji przyczepy i żadne zwarcie w przyczepie go nie rusza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez arellarti » 9 sie 2013, 12:07

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem mazdy, noszę się z zamiarem zamontowania haka. Nie będę robił tego sam gdyż mam 2 lewe ręce jeśli chodzi o samochody.
Chciałbym się Was podpytać:
1. W jakich przypadkach konieczne jest zamontowanie modułu, ( rozłączenie parktroników ?)
2. Czy warto Waszym zdaniem dopłacić za automat
3. Jak wygląda sytuacja z eksploatacją czyt. ciągnięcie przyczep czy jest standardem że znacznie przyspiesza to czas życia sprzęgła ew. co robić żeby tego uniknąć/opóźnić

Pozdrawiam.
Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 09:00
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Przebieg 153 250

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy