Strona 1 z 2

Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

PostNapisane: 13 maja 2008, 01:49
przez Grzechuka
Witam...
Kiedyś pisałem o tym, że moja Madzia Piąta przyjechała na tuningowanych sprężynach, które obniżyły ja o 60mm. Okoliczne drogi zmusiły mnie do zamówienia w serwisie i zamontowania sprężyn etatowych, fabrycznych.
Po jednym sezonie opony letnie poszły sie p......
Zauważyłem to dopiero podczas wymiany na zimę.
Logika poprowadziła mnie do potrzeby wyregulowania geometrii kół.
Mam teraz nowe oponki...i jestem po regulacji geometrii podwozia.
Mam pytanie do Piątkowiczów....
czy tylne koła dają u Was wrażenie pochylonych dołem na zewnątrz?
U mnie widać wyraźnie, że dołem koła tylne są rozstawione szerzej niż górą... z przodu trudno cokolwiek zaobserwować.... są po prostu pionowe.
Zajrzyjcie Państwo Magdom na zadki.... będę wdzięczny za sugestie i spostrzeżenia.

Może ktoś zna parametry ustawienia geometrii.... : zbieżność, kąt pochylenia, wyprzedzenia ...etc..
Pozdrawiam
Grzechu!

PS. Od wczoraj miłość do Madzi 5 dzielę z miłoścąi do Land Rovera Defendera 110 2,5 TDi – stoi pod domem i cieszy! Bradzo cieszy...

PostNapisane: 24 wrz 2008, 11:26
przez jarku007
Grzechuka napisał(a):czy tylne koła dają u Was wrażenie pochylonych dołem na zewnątrz?
U mnie widać wyraźnie, że dołem koła tylne są rozstawione szerzej niż górą...

Witam . Zawieszenie standart – opony na alusach oryginalnych 205/55/16 efekt jak opisany wyżej .<br>Niewiem czemu tak jest ale M5 prowadzi się wspaniale .<br> Wiem że pytanie jest z maja , ale myśle że dla Ciebie będzie to wartościowa odpowiedz .

PostNapisane: 30 wrz 2008, 16:06
przez xlord
U mnie koła wydają się być pod kątem prostym do jezdni, ale przy okazji sprawdzę temat ekierką :)

PostNapisane: 2 paź 2008, 09:09
przez cristow
Kolego – uspokoje – u mnie tez wrazenie ze kola są dolem szerzej niż na górze.

pozdr
Cristow

PostNapisane: 2 paź 2008, 13:12
przez mr_t
W M3 jest tak samo – na dole szerzej niż u góry. Na letnich laciach zrobiłem ok. 20 tys. km i nie widać żeby to miało na nie zły wpływ.

PostNapisane: 2 paź 2008, 13:31
przez cristow
Ja mam juz 50.000 na oponkach i wsio OK – wiec nie ma czego sie obawiac.

Re: Geometria kół

PostNapisane: 25 lip 2011, 15:20
przez martin77
Witam podlaczam sie do tematu mam tez problem z tylnymi opnami strasznie sie zdzieraja i w czasie jzdy bucza powodem jest wlasnie to ustawienie opon o ktorym piszecie a obrazujac wyglado ono tak /– i tak samo prawa strona gora opony do srodka samochodu na tylnej belce jest mozliwosc ustawienia kata ale mimo maksymalnemu przesunieciu kol do srodka nic to nie dalo,bylem na kilku stacjach diagnostycznych proponowano mi wymiane [waaaczego?],amortyzatorow pojawil sie nawet pomysl aby z anglika sprowadzic tylne zawieszenie do M5,ale na jednej ze stacji zaproponowano mi rozwiercenie otworow do ustawienia kata z tylu tak aby mozna bylo kola przesunac do stanu w ktorym opna bedzie cala swoja powierzchnia przylegala do asfaltu i wtedy dokonac pomiar i ustawic zbieznosc co wy o tym sadzicie???Czekam na wasze opinie.Mazda 5 benzyna przebieg 100.000

Re: Geometria kół

PostNapisane: 6 sie 2011, 00:06
przez ronin00
Witam! Kilka dni temu byłem na kontroli geometrii kół na stacji diagnostycznej,wsio wyszło oki,a tylne koła ewidentnie są ustawione pod skosem / \ podobno sie nie ustawia tylnych kół (komputer diagnostyczny tak stwierdził ) .Gośc dokonywał pomiarów jakimiś kamerami 3D – technika idzie do przedu fiu fiu -dla mnie bomba :) ;)

Re: Geometria kół

PostNapisane: 5 wrz 2011, 14:48
przez Józef
U mnie też jakby na zewnątrz tylne oponki (dół). Widocznie tak jest zrobione fabrycznie.
Natomiast ciągle mi ściąga w prawo. Czy muszę ustawić geometrię kół, czy to jeszcze kwestia czegoś innego?. Nastukałem 4 tys. km i ciągle musiałem korygować tor jazdy.
Dzięki z góry za odp.

Re: Geometria kół

PostNapisane: 6 wrz 2011, 07:46
przez cristow
Tak kolego – jak Ci sciaga na jedna strone to obowiązkowo na sprawdzenie geometrii.

2 dni temu robilem sprawdzenie zbieznosci i okazalo sie ze tylne kola mialy lekki rozjazd – po korekcie idzie jak po sznurku :–)

Jak tego nie zrobisz szybko Ci polecą opony.

Re: Geometria kół

PostNapisane: 6 wrz 2011, 13:19
przez gorylla
Józef napisał(a):Natomiast ciągle mi ściąga w prawo


Geometria jest wskazana, ale ja zrobiłbym ją na końcu. Najpierw zacząłbym od opon. Ludzie nie mają pojęcia, jak bardzo dobre prowadzenie auta zależy od stanu opon. A w dobie nagminnego kupowania "używek" problem opon jest szczególnie częsty.

Przełóż lewe/prawe i zobacz, czy coś się zmieni (jeśli to opony, to powinien ściągać w drugą stronę, jeśli nie problem jest inny). Druga sprawa to ustawienie zbieżności. Dopiero jak w/w nie pomogą sprawdź geometrię.

Jak to nie pomoże posprawdzaj stan głównych elementów zawieszenia, może np. przygięty jest gdzieś wahacz, drążek itd.

Re: Geometria kół

PostNapisane: 22 gru 2011, 09:41
przez allegro707
Swojego czasu pojawia sie temat ściagajacych mazd 5 na prawo. Jest to skutek zlej geometrii kol co dziwne nie kazdy zakald potrafi to zrobic to znaczy wpisane dane z kompa itd... sa ok a auto i tak sciaga. Polecam goscia z katowic http://www.geometria-podwozi.pl/ Pana Dudy jest to przydomowy warsztat ale ale zna sie na geometri a nie na programowaniu komputera jak to w zakladzie Carmana w Tychach. Teraz samochod chodzi jak po szynach. 1/2 godz. ustawiania 70 zł.

mazda 5 2,0 benzyna zbierzność oraz pochyleniakąt

PostNapisane: 10 wrz 2012, 19:02
przez gryfel1997
Witam potrzebuję informacji o parametrach całej geometrii mazdy 5

Re: Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

PostNapisane: 17 lis 2012, 21:46
przez Wojtek
prosze...

Zalecane parametry zbieznosci M5.jpg


i wyjasnienie... pojecia negative rear camber:

wheel camber picture.jpg

Re: Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

PostNapisane: 23 paź 2014, 21:12
przez hog
Witam mam podobny problem z tylnymi kołami, ustawianie geometri 3d wszystko ok na zielono, a kola stoją jak na fotach/\, opony jakie były przed wymiana zjechane wewnątrz do druta(nie wiem ile km bo dopiero kupiłem i wymieniłem oponki odrazy). rozmawiałem z kumplem mechanikiem i stwierdził ze będzie trzeba do poziomicy ustawiać potem najwyżej na pomiar. jeżeli ta regulacja co na zdjęciu niżej nie wystarczy to gdzie i co rozwiercać? nie mam czasu na wymiany części z regulacja sprowadzanej ze stanów. Trzeba wykonać w przy domowym warsztacie jednej soboty, proszę o info jeżeli ktoś to przerabiał
pozdro i dzieki

Re: Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

PostNapisane: 23 lis 2014, 11:42
przez ludwik1951
Witam, Po przeczytaniu na forum temat i przy okazji wymiany opon na zimowe sprawdziłem na urządzeniu 3D zbieżność i geometrie w mojej M5. Przód idealnie a na tylnej osi system podświetlił na czerwono. Jak stwierdził serwisant minimalnie ustawienie odbiega od prawidłowego i niema co ruszać bo jedynie zapłacę 150 zł. Cały wydruk na skanie nr 1. Skan nr 2 powiększenie opisu tylnej osi. Moje pytanie, jaka jest tolerancji w ustawieniu geometrii. i cze nie będzie efektu ścierania opon?.
Z góry dziękuję za opinie i podpowiedz, pozdrawiam.

PostNapisane: 20 gru 2014, 13:12
przez hog
hog napisał(a):Witam mam podobny problem z tylnymi kołami, ustawianie geometri 3d wszystko ok na zielono, a kola stoją jak na fotach/\, opony jakie były przed wymiana zjechane wewnątrz do druta


Sam sobie odpowiem po obejrzeniu dziesiątek Mazd 5 w większości koła stoją jak u mnie:

Re: Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

PostNapisane: 13 lip 2017, 14:20
przez Kris083
Witam.
Może ktoś dokładnie opisać gdzie trzeba rozwiecic (może jakaś fotorelacja). Kupiłem nie dawno 5 i też miała opony z tyłu zjedz one. Wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy i ustawiłem geometrie-jest lepiej.musze kupić nowe opony ale boję się że po sezonie będą takie same(poprzedni właściciel zjechał nowe opony przez 2 lata i 30k km)

Re: Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

PostNapisane: 15 lip 2017, 00:00
przez ronin00
Witam! Kris083 ,wydaje mi sie ze panikujesz.Kupiłes auto mające ścięte koła,ale to wcale nie musi znaczyć ,że geometria jest niewłaściwa,równie dobrze poprzedni właściciel rzadko sprawdzał ciśnienie w kołach i opony szlag trafił. Regularnie co 3 lub 4 tyg.sprawdzam ciśnienie w oponach i też mając koła pod kątem jak u ciebie, nic nie jest ścięte, a mam te opony jakieś 3 lata.Pozdrawiam.

PostNapisane: 23 lip 2017, 15:06
przez Kris083
Co do ciśnienia to masz rację bo jak sprawdzilemi to wyszło wszędzie 3 atmosfery. Narazie założyłem zimowki i obserwuje co się będzie działo. Tylko ten hałas przy zimowkach....