Geometria kół w M5 – Jak należy ustawić zbieżność?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grzechuka » 13 maja 2008, 00:49

Witam...
Kiedyś pisałem o tym, że moja Madzia Piąta przyjechała na tuningowanych sprężynach, które obniżyły ja o 60mm. Okoliczne drogi zmusiły mnie do zamówienia w serwisie i zamontowania sprężyn etatowych, fabrycznych.
Po jednym sezonie opony letnie poszły sie p......
Zauważyłem to dopiero podczas wymiany na zimę.
Logika poprowadziła mnie do potrzeby wyregulowania geometrii kół.
Mam teraz nowe oponki...i jestem po regulacji geometrii podwozia.
Mam pytanie do Piątkowiczów....
czy tylne koła dają u Was wrażenie pochylonych dołem na zewnątrz?
U mnie widać wyraźnie, że dołem koła tylne są rozstawione szerzej niż górą... z przodu trudno cokolwiek zaobserwować.... są po prostu pionowe.
Zajrzyjcie Państwo Magdom na zadki.... będę wdzięczny za sugestie i spostrzeżenia.

Może ktoś zna parametry ustawienia geometrii.... : zbieżność, kąt pochylenia, wyprzedzenia ...etc..
Pozdrawiam
Grzechu!

PS. Od wczoraj miłość do Madzi 5 dzielę z miłoścąi do Land Rovera Defendera 110 2,5 TDi – stoi pod domem i cieszy! Bradzo cieszy...
przesiadka z Nissana i wsiadka w Defendera
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 15:32
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top Navi

Postprzez jarku007 » 24 wrz 2008, 10:26

Grzechuka napisał(a):czy tylne koła dają u Was wrażenie pochylonych dołem na zewnątrz?
U mnie widać wyraźnie, że dołem koła tylne są rozstawione szerzej niż górą...

Witam . Zawieszenie standart – opony na alusach oryginalnych 205/55/16 efekt jak opisany wyżej .<br>Niewiem czemu tak jest ale M5 prowadzi się wspaniale .<br> Wiem że pytanie jest z maja , ale myśle że dla Ciebie będzie to wartościowa odpowiedz .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 12:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez xlord » 30 wrz 2008, 15:06

U mnie koła wydają się być pod kątem prostym do jezdni, ale przy okazji sprawdzę temat ekierką :)
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 14:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez cristow » 2 paź 2008, 08:09

Kolego – uspokoje – u mnie tez wrazenie ze kola są dolem szerzej niż na górze.

pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 12:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez mr_t » 2 paź 2008, 12:12

W M3 jest tak samo – na dole szerzej niż u góry. Na letnich laciach zrobiłem ok. 20 tys. km i nie widać żeby to miało na nie zły wpływ.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 21:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez cristow » 2 paź 2008, 12:31

Ja mam juz 50.000 na oponkach i wsio OK – wiec nie ma czego sie obawiac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 12:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez martin77 » 25 lip 2011, 14:20

Witam podlaczam sie do tematu mam tez problem z tylnymi opnami strasznie sie zdzieraja i w czasie jzdy bucza powodem jest wlasnie to ustawienie opon o ktorym piszecie a obrazujac wyglado ono tak /– i tak samo prawa strona gora opony do srodka samochodu na tylnej belce jest mozliwosc ustawienia kata ale mimo maksymalnemu przesunieciu kol do srodka nic to nie dalo,bylem na kilku stacjach diagnostycznych proponowano mi wymiane [waaaczego?],amortyzatorow pojawil sie nawet pomysl aby z anglika sprowadzic tylne zawieszenie do M5,ale na jednej ze stacji zaproponowano mi rozwiercenie otworow do ustawienia kata z tylu tak aby mozna bylo kola przesunac do stanu w ktorym opna bedzie cala swoja powierzchnia przylegala do asfaltu i wtedy dokonac pomiar i ustawic zbieznosc co wy o tym sadzicie???Czekam na wasze opinie.Mazda 5 benzyna przebieg 100.000
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez ronin00 » 5 sie 2011, 23:06

Witam! Kilka dni temu byłem na kontroli geometrii kół na stacji diagnostycznej,wsio wyszło oki,a tylne koła ewidentnie są ustawione pod skosem / \ podobno sie nie ustawia tylnych kół (komputer diagnostyczny tak stwierdził ) .Gośc dokonywał pomiarów jakimiś kamerami 3D – technika idzie do przedu fiu fiu -dla mnie bomba :) ;)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 13:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez Józef » 5 wrz 2011, 13:48

U mnie też jakby na zewnątrz tylne oponki (dół). Widocznie tak jest zrobione fabrycznie.
Natomiast ciągle mi ściąga w prawo. Czy muszę ustawić geometrię kół, czy to jeszcze kwestia czegoś innego?. Nastukałem 4 tys. km i ciągle musiałem korygować tor jazdy.
Dzięki z góry za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez cristow » 6 wrz 2011, 06:46

Tak kolego – jak Ci sciaga na jedna strone to obowiązkowo na sprawdzenie geometrii.

2 dni temu robilem sprawdzenie zbieznosci i okazalo sie ze tylne kola mialy lekki rozjazd – po korekcie idzie jak po sznurku :–)

Jak tego nie zrobisz szybko Ci polecą opony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 12:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez gorylla » 6 wrz 2011, 12:19

Józef napisał(a):Natomiast ciągle mi ściąga w prawo


Geometria jest wskazana, ale ja zrobiłbym ją na końcu. Najpierw zacząłbym od opon. Ludzie nie mają pojęcia, jak bardzo dobre prowadzenie auta zależy od stanu opon. A w dobie nagminnego kupowania "używek" problem opon jest szczególnie częsty.

Przełóż lewe/prawe i zobacz, czy coś się zmieni (jeśli to opony, to powinien ściągać w drugą stronę, jeśli nie problem jest inny). Druga sprawa to ustawienie zbieżności. Dopiero jak w/w nie pomogą sprawdź geometrię.

Jak to nie pomoże posprawdzaj stan głównych elementów zawieszenia, może np. przygięty jest gdzieś wahacz, drążek itd.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 09:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez allegro707 » 22 gru 2011, 08:41

Swojego czasu pojawia sie temat ściagajacych mazd 5 na prawo. Jest to skutek zlej geometrii kol co dziwne nie kazdy zakald potrafi to zrobic to znaczy wpisane dane z kompa itd... sa ok a auto i tak sciaga. Polecam goscia z katowic http://www.geometria-podwozi.pl/ Pana Dudy jest to przydomowy warsztat ale ale zna sie na geometri a nie na programowaniu komputera jak to w zakladzie Carmana w Tychach. Teraz samochod chodzi jak po szynach. 1/2 godz. ustawiania 70 zł.
allegro707
 

Postprzez gryfel1997 » 10 wrz 2012, 18:02

Witam potrzebuję informacji o parametrach całej geometrii mazdy 5
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2010, 20:21
Posty: 71 (0/1)

Postprzez Wojtek » 17 lis 2012, 20:46

prosze...

Zalecane parametry zbieznosci M5.jpg


i wyjasnienie... pojecia negative rear camber:

wheel camber picture.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hog » 23 paź 2014, 20:12

Witam mam podobny problem z tylnymi kołami, ustawianie geometri 3d wszystko ok na zielono, a kola stoją jak na fotach/\, opony jakie były przed wymiana zjechane wewnątrz do druta(nie wiem ile km bo dopiero kupiłem i wymieniłem oponki odrazy). rozmawiałem z kumplem mechanikiem i stwierdził ze będzie trzeba do poziomicy ustawiać potem najwyżej na pomiar. jeżeli ta regulacja co na zdjęciu niżej nie wystarczy to gdzie i co rozwiercać? nie mam czasu na wymiany części z regulacja sprowadzanej ze stanów. Trzeba wykonać w przy domowym warsztacie jednej soboty, proszę o info jeżeli ktoś to przerabiał
pozdro i dzieki
Załączniki
IMG_7362.JPG
IMG_7369.JPG
IMG_7363.JPG
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 18:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez ludwik1951 » 23 lis 2014, 10:42

Witam, Po przeczytaniu na forum temat i przy okazji wymiany opon na zimowe sprawdziłem na urządzeniu 3D zbieżność i geometrie w mojej M5. Przód idealnie a na tylnej osi system podświetlił na czerwono. Jak stwierdził serwisant minimalnie ustawienie odbiega od prawidłowego i niema co ruszać bo jedynie zapłacę 150 zł. Cały wydruk na skanie nr 1. Skan nr 2 powiększenie opisu tylnej osi. Moje pytanie, jaka jest tolerancji w ustawieniu geometrii. i cze nie będzie efektu ścierania opon?.
Z góry dziękuję za opinie i podpowiedz, pozdrawiam.
Załączniki
Skan wydruku.jpg
Kadr tylna osi.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 07:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez hog » 20 gru 2014, 12:12

hog napisał(a):Witam mam podobny problem z tylnymi kołami, ustawianie geometri 3d wszystko ok na zielono, a kola stoją jak na fotach/\, opony jakie były przed wymiana zjechane wewnątrz do druta


Sam sobie odpowiem po obejrzeniu dziesiątek Mazd 5 w większości koła stoją jak u mnie:
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 18:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez Kris083 » 13 lip 2017, 13:20

Witam.
Może ktoś dokładnie opisać gdzie trzeba rozwiecic (może jakaś fotorelacja). Kupiłem nie dawno 5 i też miała opony z tyłu zjedz one. Wymieniłem wszystkie tuleje wahaczy i ustawiłem geometrie-jest lepiej.musze kupić nowe opony ale boję się że po sezonie będą takie same(poprzedni właściciel zjechał nowe opony przez 2 lata i 30k km)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2017, 12:47
Posty: 3
Auto: Mazda 5 2.0 Pb+LPG. 2005r.

Postprzez ronin00 » 14 lip 2017, 23:00

Witam! Kris083 ,wydaje mi sie ze panikujesz.Kupiłes auto mające ścięte koła,ale to wcale nie musi znaczyć ,że geometria jest niewłaściwa,równie dobrze poprzedni właściciel rzadko sprawdzał ciśnienie w kołach i opony szlag trafił. Regularnie co 3 lub 4 tyg.sprawdzam ciśnienie w oponach i też mając koła pod kątem jak u ciebie, nic nie jest ścięte, a mam te opony jakieś 3 lata.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 13:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez Kris083 » 23 lip 2017, 14:06

Co do ciśnienia to masz rację bo jak sprawdzilemi to wyszło wszędzie 3 atmosfery. Narazie założyłem zimowki i obserwuje co się będzie działo. Tylko ten hałas przy zimowkach....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 cze 2017, 12:47
Posty: 3
Auto: Mazda 5 2.0 Pb+LPG. 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy