Łożysko podpory wału napędowego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez robi4o2 » 18 mar 2022, 21:42

Jakoże samochód ma juz przejechane około 360tys km przyszedł czas na wymiane półośki prawej. Przy okazji chciałem wymienić łozysko w podporze wału.

https://iplayerhd.com/player/video/6593 ... 6954/share

I tu pytanie. Czy łozysko ma luźno wchodzić do obudowy podpory wału?
Bo moim zdaniem nie. Spodziewałem się że będę musiał wyciskac na prasie, a tu sie okazuje że obudowa schodzi leciutko. Na prasie wyciskałem tylko łozysko w wału.
Kupiłem nową podporę wału, prosto z mazdy i ku mojemu zaskoczeniu łożysko wchodzi luźno do tej obudowy. Czy tak ma być naprawdę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 23:20
Posty: 57
Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM

Postprzez robi4o2 » 19 sie 2022, 16:33

Uaktualniłem link do pliku video, bo poprzedni nie chciał działać.
Póki co, nowe łożysko wkleiłem na klej w obudowę. Dla mnie jest nielogiczne by to łożysko wchodziło luźno w budowę, tym bardziej że "trzyma" półośkę lewą z przegubem, a tu przecież panują bardzo duże siły.

Może wypowie się ktoś, kto to już rozbierał i wymieniał to łożysko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 23:20
Posty: 57
Auto: Mazda 5 Sport, 2009, Diesel MZR-CD 2.0 143KM>166KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy