Mazda 5/Premacy 2.0 – problem ze skrzynia AUT – POMOCY :–)

Witam wszystkich serdecznie,
Chcialbym poprosic o pomoc jako ze mam problem ze swoja Mazda Premacy 2007 r, 2.0, Automat.
Problem pojawil sie 2 miesiace temu i nadal, czesciowo wystepuje a a mianowicie – 2 miesiace temu zdiagnozowano brak polaczenia z TCM – objawem bylo utkniecie skrzyni na 2 biegu i problemy z przerzucaniem – szarpanie pomiedzy 1 a 2 biegiem plus check engine mowiacy brak komunikacji z modulem TCM. Modul zostal wymieniony, dodatkowo wymienilem olej i filtr w skrzyni. Po wymianie efekt jest taki ze jest zero bledow, ale nie jest ok. Otoz na zimnym silniku auto zmienia biegi plynnie i bez problemu. Po przejechaniu okolo 25 minut zaczynaja sie problemy ktore wystepuje bez logicznego porzadku. Czasami raz na 10 zmian biegow z 1 na 2 a czasami raz za razem. Objawem jest szarpniecie i problem z przelaczeniem 2 biegu. Wszystkie inne biegi dzialaja tak ze nie czuc zmiany.
Pytanie co moze byc nie tak:
– modul TCM ktory byl kupiony jako przelutowany czyli moze tu jest problem? (mam na to 12 miesiecy gwarancji wiec jak zadzwonie to gosc mi da inny modul – z tym nie bedzie problemu)
– solenoidy czyli elektrozawory?
– cos w skrzyni uleglo uszkodzeniu podczas tego poprzedniego bledu?
Dodam od siebie ze mieszkam na koncu swiata (Nowa Zelandia) i tutaj fachowcy od skrzyn kasuja wagony kasy i nie za bardzo bawia sie w diagnostyke. Czy jestescie w stanie jakos pomoc? TCM wymienilem sam. Gdyby to byly solenoidy to mam goscia ktory mi to zrobi.
Co radzicie? Czy ktos mial taki problem? Czy nadal moze byc to TCM? Poprzedni objaw byl jdnak inny – wyskakiwal blad i auto utykalo na 2 biegu – jezdzilem tak moze 5 km nie wiecej.
teraz da sie nowrmalnie jezdzic ale na goracym silniku pojawia sie ten problem. Zauwazylem tez ze jak chce ostro ruszyc to bardzo wydluza bieg pierwszy – nienormalnie az po czerwone pole i dwojka tez wskakuje z szarpnieciem. Najlepsze jest to ze do 30 minut auto jezdzi idealnie. POmyslalem tez ze moze jest problem z termiczna izolacja tego TCM – to co robi ten gosc bardzo rozni sie od tego co bylo orginalnie (calosc orginalnie jest zalana masa) i moze na skutek temperatury ten modul wariuje. Co sadzicie?
Musze bardziej tu liczyc na siebie wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
DDZIEKI
!
Chcialbym poprosic o pomoc jako ze mam problem ze swoja Mazda Premacy 2007 r, 2.0, Automat.
Problem pojawil sie 2 miesiace temu i nadal, czesciowo wystepuje a a mianowicie – 2 miesiace temu zdiagnozowano brak polaczenia z TCM – objawem bylo utkniecie skrzyni na 2 biegu i problemy z przerzucaniem – szarpanie pomiedzy 1 a 2 biegiem plus check engine mowiacy brak komunikacji z modulem TCM. Modul zostal wymieniony, dodatkowo wymienilem olej i filtr w skrzyni. Po wymianie efekt jest taki ze jest zero bledow, ale nie jest ok. Otoz na zimnym silniku auto zmienia biegi plynnie i bez problemu. Po przejechaniu okolo 25 minut zaczynaja sie problemy ktore wystepuje bez logicznego porzadku. Czasami raz na 10 zmian biegow z 1 na 2 a czasami raz za razem. Objawem jest szarpniecie i problem z przelaczeniem 2 biegu. Wszystkie inne biegi dzialaja tak ze nie czuc zmiany.
Pytanie co moze byc nie tak:
– modul TCM ktory byl kupiony jako przelutowany czyli moze tu jest problem? (mam na to 12 miesiecy gwarancji wiec jak zadzwonie to gosc mi da inny modul – z tym nie bedzie problemu)
– solenoidy czyli elektrozawory?
– cos w skrzyni uleglo uszkodzeniu podczas tego poprzedniego bledu?
Dodam od siebie ze mieszkam na koncu swiata (Nowa Zelandia) i tutaj fachowcy od skrzyn kasuja wagony kasy i nie za bardzo bawia sie w diagnostyke. Czy jestescie w stanie jakos pomoc? TCM wymienilem sam. Gdyby to byly solenoidy to mam goscia ktory mi to zrobi.
Co radzicie? Czy ktos mial taki problem? Czy nadal moze byc to TCM? Poprzedni objaw byl jdnak inny – wyskakiwal blad i auto utykalo na 2 biegu – jezdzilem tak moze 5 km nie wiecej.
teraz da sie nowrmalnie jezdzic ale na goracym silniku pojawia sie ten problem. Zauwazylem tez ze jak chce ostro ruszyc to bardzo wydluza bieg pierwszy – nienormalnie az po czerwone pole i dwojka tez wskakuje z szarpnieciem. Najlepsze jest to ze do 30 minut auto jezdzi idealnie. POmyslalem tez ze moze jest problem z termiczna izolacja tego TCM – to co robi ten gosc bardzo rozni sie od tego co bylo orginalnie (calosc orginalnie jest zalana masa) i moze na skutek temperatury ten modul wariuje. Co sadzicie?
Musze bardziej tu liczyc na siebie wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
DDZIEKI
