Mazda 5/Premacy 2.0 – problem ze skrzynia AUT – POMOCY :–)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piotrek712077 » 8 sie 2019, 02:35

Witam wszystkich serdecznie,

Chcialbym poprosic o pomoc jako ze mam problem ze swoja Mazda Premacy 2007 r, 2.0, Automat.

Problem pojawil sie 2 miesiace temu i nadal, czesciowo wystepuje a a mianowicie – 2 miesiace temu zdiagnozowano brak polaczenia z TCM – objawem bylo utkniecie skrzyni na 2 biegu i problemy z przerzucaniem – szarpanie pomiedzy 1 a 2 biegiem plus check engine mowiacy brak komunikacji z modulem TCM. Modul zostal wymieniony, dodatkowo wymienilem olej i filtr w skrzyni. Po wymianie efekt jest taki ze jest zero bledow, ale nie jest ok. Otoz na zimnym silniku auto zmienia biegi plynnie i bez problemu. Po przejechaniu okolo 25 minut zaczynaja sie problemy ktore wystepuje bez logicznego porzadku. Czasami raz na 10 zmian biegow z 1 na 2 a czasami raz za razem. Objawem jest szarpniecie i problem z przelaczeniem 2 biegu. Wszystkie inne biegi dzialaja tak ze nie czuc zmiany.

Pytanie co moze byc nie tak:

– modul TCM ktory byl kupiony jako przelutowany czyli moze tu jest problem? (mam na to 12 miesiecy gwarancji wiec jak zadzwonie to gosc mi da inny modul – z tym nie bedzie problemu)
– solenoidy czyli elektrozawory?
– cos w skrzyni uleglo uszkodzeniu podczas tego poprzedniego bledu?

Dodam od siebie ze mieszkam na koncu swiata (Nowa Zelandia) i tutaj fachowcy od skrzyn kasuja wagony kasy i nie za bardzo bawia sie w diagnostyke. Czy jestescie w stanie jakos pomoc? TCM wymienilem sam. Gdyby to byly solenoidy to mam goscia ktory mi to zrobi.

Co radzicie? Czy ktos mial taki problem? Czy nadal moze byc to TCM? Poprzedni objaw byl jdnak inny – wyskakiwal blad i auto utykalo na 2 biegu – jezdzilem tak moze 5 km nie wiecej.
teraz da sie nowrmalnie jezdzic ale na goracym silniku pojawia sie ten problem. Zauwazylem tez ze jak chce ostro ruszyc to bardzo wydluza bieg pierwszy – nienormalnie az po czerwone pole i dwojka tez wskakuje z szarpnieciem. Najlepsze jest to ze do 30 minut auto jezdzi idealnie. POmyslalem tez ze moze jest problem z termiczna izolacja tego TCM – to co robi ten gosc bardzo rozni sie od tego co bylo orginalnie (calosc orginalnie jest zalana masa) i moze na skutek temperatury ten modul wariuje. Co sadzicie?

Musze bardziej tu liczyc na siebie wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc.

DDZIEKI !!!
Początkujący
 
Od: 8 sie 2019, 02:04
Posty: 5

Postprzez Bo_Lo » 8 sie 2019, 09:59

Ja bym spróbował zmienić TCM(skoro masz gwarancję to korzystaj) i nowy moduł zabezpiecz termicznie na wzór oryginału. W ten sposób wykluczysz sam moduł z kręgu podejrzanych.

Dopisano 08 sie 2019 10:01:

Jeśli mówisz o zalaniu masa masz na myśli przezroczysty żel na płytce elektronicznej to jest to coating i spełnia kilka funkcji, w tym anymty wilgoć. A olej właściwy własny? Bo dziwne że na zimnym normalnie chodzi.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez piotrek712077 » 8 sie 2019, 10:57

Tak zrobię. Dzwonilem do gościa i ma jedną sztukę więc zrobimy podmiane. Dochodzę do wniosku że generalnie auto jest mocno przymulone jak dziś pojezdzilem i zlopie paliwo więc może to faktycznie Tcm.

Co do powłoki to tak miałem na myśli coating. Oryginalnie była żelowa masa a tutaj jest tylko warstwa bardziej przypominają ca taśmę klejąca niż wypełnienie.

Gdyby ktoś jednak miał jakikolwiek koncept co to może jeszcze być lub co sprawdzić dajcie znać.

Z gory dziękuję.

Dopisano 8 Aug 2019, 11:48:

Jeszcze dodam jedna informacje. Po wymianie TCM robilem wymiane oleju i filtra w skrzyni i okazalo sie ze olej juz byl bardzo bardzo slaby – niestety wyglada ze filtr tez nie byl wymieniany od nowosci – auto 2007 rok ale obecnie tylko 90 tys km (oryginalny 100% bo tuatj wszystkie auta przyplywaja z Japonii wiec nikt nie kombinuje nic;–). W kazdym razie olej byl mega syfiasty.

W zwiazku z tym pytanie czy nie powinno zostac przeprowadzone plukanie lub dynamiczna wymiana oleju? Czy to mogloby tez pomoc?
Początkujący
 
Od: 8 sie 2019, 02:04
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy