Strona 1 z 1

Demontaż linki hamulcowej z zacisku hamulca

PostNapisane: 18 kwi 2018, 11:59
przez pawel2312
Witam. Mam problem z tynimi hamulcami. Zapiekły się tłoczki. Objaw taki że tylne tarcze grzeją się niemożliwie. Lewy tłoczek nie cofa sie po zaciągnieciu ręcznego. Zdemontowałem zacisk i okazało się że guma sparciała a pod gumą pruchno i rdza na tłoczku. Kupiłem zestaw naprawczy ale nie potrafie odkręcić linki hamulcowej. Nie wiem czy wykręcać czy wybić mocowanie? Jeśli kręcić to w którą strone? Prubowałem kręcić ale nie drgnie nawet.

Re: Demontaż linki hamulcowej z zacisku hamulca

PostNapisane: 19 kwi 2018, 16:45
przez pawel2312
Prawda jest taka że chyba najlepiej kupić nowe zaciski. Powód taki że wajcha od linki jest zintegrowana z zaciskiem i ani huhu wymienić uszczelek w tym ustrojstwie. Niema gwarancji że za krótki czas nie będzie wycieku z tej uszczelki. Linke od ręcznego uciełem szlifierką kątową z obu stron zacisku. Potem pryskałem wd40 w miejsce przelotu linki i opukiwałem lekko młotkiem. Ostatnie to wybicie wybijakiem tulejki od linki. No ale dupa bo poco to wszystko skoro uszczelki od wajchy do ręcznego nie można wymienić. W sumie cały feler w tym momęcie to wajcha od ręcznego która chodzi niemożliwie opornie. Pryskanie odrdzewiaczami i opukiwanie nie pomaga. :(

Re: Demontaż linki hamulcowej z zacisku hamulca

PostNapisane: 13 maja 2018, 00:11
przez Goral1985
Ja lekko podgrzałem palnikiem (ale naprawdę lekko) i szczypcami spawalniczy,i złapałem i starałem się kręcić i poszło:) Mi udało eis kupić Nowy Oryginalny za 200zl za szt. Lewy mi stał ale wymieniłem oba :D jak coś mogę odsprzedać stare jeden dobry drygi do regeneracji.

Re: Demontaż linki hamulcowej z zacisku hamulca

PostNapisane: 15 lip 2018, 20:24
przez ronin00
Witam! Mam podobny problem jak pawel2312 . Oglądając zacisk ,a szczególnie miejsce gdzie linka recznego przechodzi przez korpus zacisku,dochodzę do wniosku ,że wystarczy tylko <zawstydzony> podszlifować tą rurkę ,zaznaczoną na pierwszym zdjęciu pawel2312 . Wg mnie linka ręcznego po oszlifowaniu zaciśniętego fragmentu rurki powinna wyjść (tak samo z tym grzybem :) na końcu linki).Zastanawia mnie jak jest skonstruowany mechanizm środkowy tego zacisku ,bo dżwigienka ham.ręcznego jest umieszczona prostopadle do tłoczka,co pewnie komplikuje póżniejszy demontaż i montaż. Może ktoś ma jakiś schemat,może fotorelacje naprawy?