Demontaż linki hamulcowej z zacisku hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawel2312 » 18 kwi 2018, 11:59

Witam. Mam problem z tynimi hamulcami. Zapiekły się tłoczki. Objaw taki że tylne tarcze grzeją się niemożliwie. Lewy tłoczek nie cofa sie po zaciągnieciu ręcznego. Zdemontowałem zacisk i okazało się że guma sparciała a pod gumą pruchno i rdza na tłoczku. Kupiłem zestaw naprawczy ale nie potrafie odkręcić linki hamulcowej. Nie wiem czy wykręcać czy wybić mocowanie? Jeśli kręcić to w którą strone? Prubowałem kręcić ale nie drgnie nawet.
Załączniki
IMG_0303.jpg
IMG_0305.jpg
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2018, 11:31
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0CD MC-ZD 2007

Postprzez pawel2312 » 19 kwi 2018, 16:45

Prawda jest taka że chyba najlepiej kupić nowe zaciski. Powód taki że wajcha od linki jest zintegrowana z zaciskiem i ani huhu wymienić uszczelek w tym ustrojstwie. Niema gwarancji że za krótki czas nie będzie wycieku z tej uszczelki. Linke od ręcznego uciełem szlifierką kątową z obu stron zacisku. Potem pryskałem wd40 w miejsce przelotu linki i opukiwałem lekko młotkiem. Ostatnie to wybicie wybijakiem tulejki od linki. No ale dupa bo poco to wszystko skoro uszczelki od wajchy do ręcznego nie można wymienić. W sumie cały feler w tym momęcie to wajcha od ręcznego która chodzi niemożliwie opornie. Pryskanie odrdzewiaczami i opukiwanie nie pomaga. :(
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2018, 11:31
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0CD MC-ZD 2007

Postprzez Goral1985 » 13 maja 2018, 00:11

Ja lekko podgrzałem palnikiem (ale naprawdę lekko) i szczypcami spawalniczy,i złapałem i starałem się kręcić i poszło:) Mi udało eis kupić Nowy Oryginalny za 200zl za szt. Lewy mi stał ale wymieniłem oba :D jak coś mogę odsprzedać stare jeden dobry drygi do regeneracji.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2011, 19:49
Posty: 16
Auto: ByłaMazda 626 GF 1998r 2.0 16v 115km
jest
Mazda 5 2.0 16V 146 km

Postprzez ronin00 » 15 lip 2018, 20:24

Witam! Mam podobny problem jak pawel2312 . Oglądając zacisk ,a szczególnie miejsce gdzie linka recznego przechodzi przez korpus zacisku,dochodzę do wniosku ,że wystarczy tylko <zawstydzony> podszlifować tą rurkę ,zaznaczoną na pierwszym zdjęciu pawel2312 . Wg mnie linka ręcznego po oszlifowaniu zaciśniętego fragmentu rurki powinna wyjść (tak samo z tym grzybem :) na końcu linki).Zastanawia mnie jak jest skonstruowany mechanizm środkowy tego zacisku ,bo dżwigienka ham.ręcznego jest umieszczona prostopadle do tłoczka,co pewnie komplikuje póżniejszy demontaż i montaż. Może ktoś ma jakiś schemat,może fotorelacje naprawy?
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy