Strona 1 z 1

Biegi ciężko chodzą – wymiana linki/cięgna

PostNapisane: 18 mar 2016, 09:37
przez iwi
Witajcie.
Czy ktoś już przerabiał wymianę linki z powodu ciężkiej pracy skrzyni biegów? Jedynka i dwójka wchodzą strasznie ciężko – w zasadzie się przyzwyczaiłem, ale dzisiaj wyjeżdżając z warsztatu mechanik zwrócił mi uwagę, że nie jest to za dobrze.
Albo czy da się to jakoś wyciągnąć i przesmarować – są przecież smary do linek w rowerze itp.
Gdzie to jest zaczepione – czy trzeba np skrzynię biegów odkręcać czy dostęp do wymiany jest w miarę dobry.

Re: Biegi ciężko chodzą – wymiana linki/cięgna

PostNapisane: 20 mar 2016, 11:37
przez smoq82
Mam ten sam problem, może ktoś już przerabiał temat i może pomóc ?

Re: Biegi ciężko chodzą – wymiana linki/cięgna

PostNapisane: 6 maja 2016, 21:47
przez olek550
Umnie jest to samo. Jutro caly dzien dla Madzi przyjrze sie linkom rowniez i dam znac "co i jak "

Re: Biegi ciężko chodzą – wymiana linki/cięgna

PostNapisane: 13 maja 2016, 21:36
przez olek550
Mazda 5 2.0 MZR CD
1. odkrecic rure ssaca od obudowy filtra powietrza
2. odpiac dwa gumowe przewody (fi) 10 z obudowy filtra powietrza
3. odpiac z lewej strony gumowe zapiecie trzymajace skrzynke filtra powietrza
4. onergicznie wyjac cala skrzynke filtra ciagnac do gory
bedzie mozn azobaczyc polaczenie linek ze skrzynia biegow
dla wygodywymontowac akumulator, zdemontowac skrzynke akumulatora (ja tego nie robilem)
5. "montowka" zepchnac gniazdo linki (linek)z przegubu (-ow) kulistego
6. zsunac oslony gumowe z linek od stroony pancerza
7. zdjac mieszek z dzwigni zmiany biegow
8. do pancerza wstrzyknac WD40 -jak to mtylko mozliwe z kazdej strony (pojemnik z dodatkowa dluga rurka)
dalem po ok. pol pojemnika do kazdej z linek wtrzykujac kilkukrotnie i przesuwajac linke, nastepnie przedmuchalem spr.powietrzem i wstrzyknalem troche sprayù do smarowania lancuchow motocyklowych
jest duuuzo lepiej.
zmontowac w kolejnosci punktow 7-1

Pozdrawiam.
olek550