Wysokie spalanie – migająca kontrolka DPF

Witam posiadam MAZDE 5 CR 2,0 143KM
W zeszłym miesiącu zapaliła się kontrolka DPF która miga cały czas. Pojazd nie wskoczył w tryb awaryjny, nie stracił mocy. Wyczytałem na forum iż jest to spowodowane nie skasowaniem kontroli wymiany oleju który wymieniłem 4000km temu. Poziom oleju w normie. Postanowiłem tak przejeździć do następnej wymiany i skasować wymianę. Po miesiącu tzn. do dzisiaj zauważyłem że madzia strasznie dużo pali. Wcześniej w trasie 6l obecnie kolo 10-12l. Podczas ruszania komputer wskazuje nawet 40l a obecnie w trasie rzadko kiedy poniżej 10. Gdy staje na biegu jałowym wskazania zamiast pokazywać zero wzrastają do 5 następnie do 7 a potem dopiero do zera. Trwa to kilka sekund i wcześniej tego nie było. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co jest przyczyną to będę bardzo wdzięczny.
W zeszłym miesiącu zapaliła się kontrolka DPF która miga cały czas. Pojazd nie wskoczył w tryb awaryjny, nie stracił mocy. Wyczytałem na forum iż jest to spowodowane nie skasowaniem kontroli wymiany oleju który wymieniłem 4000km temu. Poziom oleju w normie. Postanowiłem tak przejeździć do następnej wymiany i skasować wymianę. Po miesiącu tzn. do dzisiaj zauważyłem że madzia strasznie dużo pali. Wcześniej w trasie 6l obecnie kolo 10-12l. Podczas ruszania komputer wskazuje nawet 40l a obecnie w trasie rzadko kiedy poniżej 10. Gdy staje na biegu jałowym wskazania zamiast pokazywać zero wzrastają do 5 następnie do 7 a potem dopiero do zera. Trwa to kilka sekund i wcześniej tego nie było. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co jest przyczyną to będę bardzo wdzięczny.