Wspomaganie – różne rozwiązania

A ja mam pytanie o sprzęgło.
Parę dni temu zauważyłem że jak silnik jest zimny to po zapaleniu silnika na sprzęgle jak puszczam sprzęgło to samochód zrywa do przodu, na szczęście to jest parę centymetrów do przodu ale uczucie niefajne. Druga sprawa też związana ze sprzęgłem, brat zauważył że w stosunku do swojej skody w M5 jest bardzo nisko sprzęgło. Ja się spotykam tylko jak bezpośrednio się przesiądę z samochodu firmowego (Ford Focus) – ale czy to nie oznaka kończącego się sprzęgła?
i jeszcze jedno. Przesiadając się z Focusa do M5 kierownica ciężej chodzi – jakby słabsze wspomaganie.
Wiem że samochód cięższy o 300-400kg ale nie wiem czy to ma znaczenie. Płyn w przekładni kierowniczej wymieniany pół roku temu.
Parę dni temu zauważyłem że jak silnik jest zimny to po zapaleniu silnika na sprzęgle jak puszczam sprzęgło to samochód zrywa do przodu, na szczęście to jest parę centymetrów do przodu ale uczucie niefajne. Druga sprawa też związana ze sprzęgłem, brat zauważył że w stosunku do swojej skody w M5 jest bardzo nisko sprzęgło. Ja się spotykam tylko jak bezpośrednio się przesiądę z samochodu firmowego (Ford Focus) – ale czy to nie oznaka kończącego się sprzęgła?
i jeszcze jedno. Przesiadając się z Focusa do M5 kierownica ciężej chodzi – jakby słabsze wspomaganie.
Wiem że samochód cięższy o 300-400kg ale nie wiem czy to ma znaczenie. Płyn w przekładni kierowniczej wymieniany pół roku temu.