Regulacja hamulca ręcznego w M5 przed face liftingiem (2005 – 2007)Wojtek napisał(a):wrzuć zdjęcia z tej operacji... please
A proszę bardzo
Przed przystąpieniem do działania trzeba się wyposażyć w odpowiedni klucz nasadowy. Odpowiedni czyli wystarczająco długi. Z zasobów ojca, teścia i własnych udało mi się złożyć następującą kombinację:
Długość całości to 25cm, i ta długość była 'akurat'. Dłuższy klucz mile widziany.
Jeżeli chodzi o rozmiar:
Wojtek napisał(a):klucz to pewnie 10mm
zgadza się
Nie bez znaczenia jest też głębokość nasadki (w moim przypadku był to 1cm) i otworu na śrubę która będzie 'chowała' się w nasadkę. Wspomniany 1cm pozwolił mi na zredukowanie luzu ręcznego o 2 ząbki, co mam nadzieję wystarczy. W każdym razie teraz na sporym wzniesieniu po zaciągnięciu hamulca do końca samochód nie zjeżdża. Dalszą regulację uniemożliwił własnie rozmiar otworu w nasadce, śruba miała po prostu większą średnicę. Jeżeli okaże się że to nie wystarczyło, trzeba będzie poszukać innej nasadki/klucza.
Do rzeczy:
1. Przy włączonym silniku pompujemy normalny hamulec 2-3 razy
2. Wyłączamy silnik i dobieramy się do śruby regulacyjnej przy zwolnionym hamulcu ręcznym
a: Lokalizujemy i otwieramy otwór za dźwignią ręcznego
Otwieramy podważając od góry, nie potrzeba do tego żadnych narzędzi.
b. Lokalizujemy śrubę regulacyjną
3. Bierzemy klucz i kręcimy, w prawo naciągamy linkę, w lewo popuszczamy.
4. Co parę obrotów warto sprawdzić jaki jest postęp za pomocą dźwigni ręcznego, uprzednio wyjmując oczywiście klucz.
5. Po osiągnięciu żądanego efektu zaślepiamy otwór i jedziemy na testową rundę. Warto mieć pod ręka jakieś wzniesienie dla dodatkowego sprawdzenia skuteczności.
6. Jeżeli po przejażdżce tylne tarcze nie różnią się temperaturą od przednich a auto po zaciągnięciu ręcznego na wzniesieniu stoi w miejscu możemy założyć że operacja została zakończona sukcesem.
Powodzenia!
Wojtek napisał(a):ps. po wszystkim przejedź się chwilkę i później sprawdź tarcze z tyłu... nie mogą być gorące, bo to oznacza, że za mocnopodciągnąłeś...
Po testowej rundzie przednie i tylne tarcze były jednakowo ciepłe (ciężko jeździć zupełnie bez hamowania), bez problemu mogłem ich dotknąć. Zakładam więc że jest ok.
Na dokładkę załączam opis regulacji ręcznego z forum amerykańskiego. Ciekawe historie tam mają chłopaki ze swoimi 5. Wjeżdżają im w skrzynki sąsiadów, szopy i inne auta
http://www.mazdaforum.com/forum/mazda5-43/handbrake-problem-urgent-7528/ napisał(a):Stroke Inspection
1. Pump the brake pedal a few times.
2. Pull the parking brake lever two to three times.
3. Inspect the parking brake stroke by slowly pulling
at point A 50 mm {1.97 in} from the end of the
parking brake lever with a force of 98 N {10 kgf,
22 lbf} and counting the number of notches
(clicking sound).
4. If not within the specification, adjust the
parking brake lever.
Parking brake lever stroke when pulled at 98 N
{10 kgf, 22 lbf} 6 notches
PARKING BRAKE LEVER ADJUSTMENT
1. Pump the brake pedal a few times.
2. Remove the service hole cover of the center
console.
3. Turn the adjusting nut and adjust the parking
brake lever.
4. After adjustment, pull the parking brake lever one
notch and verify that the parking brake warning
light illuminates.
5. Verify that the rear brakes do not drag.