Witajcie...
Chce wam zwrocic uwage na wade znaleziona w M5. Dotyczy ona tylnej osi, a dokladniej szybkiego scinania opon po wewnetrznej ich stronie.
Nie każda M5 "podlega" tym dziwnym prawom fizyki... Jak na tą chwilę, to ta dolegliwość dotknęła w UK tylko najwyższą wersje piatki... wersje z 17" kolami o nazwie Sport
Nie ma tutaj znaczenia czy to auto przed liftowe czy tez juz po...
problem znaleziony zostal w autach wyprodukowanych pomiedzy 2005 do 2011r
Opony potrafia zostac zjechane juz po okolo 6 tys mil (10 kkm) i to tak, ze opona nadaje sie do wymiany... Zaleca sie wtedy wykonanie zbieznosci, ale... wlasnie wtedy okazuje sie, ze nie mozna jej ustawic... Parametry zawieszenia znajduja sie poza zakresem regulacji...
Mazda Motor Corp. obwiniala za ta sytuacje opony Dunlop... ale wiadomo juz, ze to byl tylko zastepczy temat...
Ponizej scan biuletynu Mazdy w sprawie w/w opon... Zapoznajcie sie z nim, a dokladniej z opisem objawow... moze to uchroni was od kupowanie ciagle nowych kompletow opon...
Rozwiazania:
1. Wedlug niektorych znawcow tematu, problem jest brak regulacji jednego parametru, a ujawnia sie podczas jezdzenia na 17" felgach (co potwierdza wystepowanie tego tylko w wersji Sport).
Proponuja oni zmienic kola na 16", albo obnizyc auto...
podobno, to ma bardzo spowolnic dzialanie zle zaprojektowanego/wykonanego zawieszenia tylnego...
jest to bezposrednio zwiazane z negatywnym katem nachylenia kola:
negative rear camber
ponizej pogladowe wyjasnienie w/w pojecia:
caly element ( element: 28-2AO )jest zamocowany pomiedzy karoseria (podłogą) auta a gorna czescia zawieszenia kola (link traveling). Jezeli obnizymy karoserie, to "wypchniemy" gorna czesc kola w kierunku zewnetrznym, czyli zmniejszymy negatywny kat nachylenia kola...
2. Innym jest wymiana czesci tylnego zawieszenia Mazdy5 na:
Ford Focus, Mazda 3/5 Adjustable Rear Camber Kit
Po takiej czynnosci w/w parametr jest juz regulowalny... i mozna zbieznosc ustawic w poprawnym zakresie...
btw.
Sam mam wersje Sport, ale niedlugo po zakupie auta, zmienilem zawieszenie na Eibach'a, czyli mam auto obnizone i nie zauwazylem jeszcze zadnych niepokojacych oznak przedwczesnego zuzycia opon...
ponizej wspomniany biuletyn:
zrodla:
http://www.wheels-inmotion.co.uk/forum/ ... topic=7137
http://www.mazdaforum.com/forum/mazda5- ... 351/page5/
Geometria kół w M5 – Problem ze znacznym zużyciem (ścinaniem) opon na tylnej osi.
Strona 1 z 1
Witaj.
no to mnie pocieszyłes
ja w lecie wymieniałem w Polsce całe zawieszenie (oprócz amortyzatorów) i jak na razie tylne oponki wyglądają całkiem dobrze ale rzeczywiście kiedy ją kupiłem z jednej strony tylna opona była zużyta od wewnatrz.
bede to sprawdzał i jak cos to napisze czy cos sie dzieje
no to mnie pocieszyłes
ja w lecie wymieniałem w Polsce całe zawieszenie (oprócz amortyzatorów) i jak na razie tylne oponki wyglądają całkiem dobrze ale rzeczywiście kiedy ją kupiłem z jednej strony tylna opona była zużyta od wewnatrz.
bede to sprawdzał i jak cos to napisze czy cos sie dzieje
pawelwiktor15 napisał(a):bede to sprawdzał i jak cos to napisze czy cos sie dzieje
obserwuj...
ale z drugiej strony, to polecam zakup tych regulowanych "drazkow"... niestety ze stanow lub z Azji...
lecz bedzie mozna kat pochylenia kola juz regulowac... i problem zniknie
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Poszukuję Rear camber kit do Mazdy 5 do wyregulowania kąta nachylenia koła.
Bardzo proszę o pomoc gdzie można w Polsce kupić tę część?
Pomocy. Szkoda mi kolejnych opon.
Bardzo proszę o pomoc gdzie można w Polsce kupić tę część?
Pomocy. Szkoda mi kolejnych opon.
-
Jacek Gortat
Jacek Gortat napisał(a):Rear camber kit do Mazdy 5 do wyregulowania kąta nachylenia koła.
nie wystepuje w Europie
szukaj w USA do M3 i M5...
przykladowa aukcja:
http://www.ebay.co.uk/itm/2006-2007-200 ... 460fe3b76a
Jacek Gortat napisał(a):Szkoda mi kolejnych opon.
ja obnizylem auto
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzięki za odpowiedź Wojtek ale myślałem, że gdzieś w Europie lub u nas można to kupić.
Przeglądałem fora amerykańskie i wygląda na to, że to poważny problem w 5-tkach. U mnie dodtakowo auto było bite, no i z lewej strony jest w normie, a prawe koło "leży".
Czas na zrobienie "fasolek" w zwrotnicy.
Pozdrawiam!
Przeglądałem fora amerykańskie i wygląda na to, że to poważny problem w 5-tkach. U mnie dodtakowo auto było bite, no i z lewej strony jest w normie, a prawe koło "leży".
Czas na zrobienie "fasolek" w zwrotnicy.
Pozdrawiam!
-
Jacek Gortat
Witam
To fakt nigdzie w Europie tej części nie można znaleźć Ja szukałem na różnych serwisach aukcyjnych i nic. Jedynie USA i Azja. Zdecydowałem się na zakup w USA ( http://www.speedyracer.com/Ford-Focus-M ... Camber-Kit ) Akurat była tam promocja. Zakupu dokonałem poprzez http://www.kupujewusa.pl Trochę długo czekałem na dostawę ale za to cena dostawy była dość atrakcyjna. Oczywiście jak ktoś ma znajomych czy rodzinę w Stanach to pewnie może być jeszcze taniej. Opony zmieniałem w marcu a wcześniej mechanik wyregulował kąt pochylenia kół na tylnej osi. Na moje życzenie ustawił bardziej pionowo, nawet trochę bardziej niż podaje producent. O ile stare opony były bardzo mocno zużyte od strony wewnętrznej (od zewnątrz pewnie z 2-3 sezony by jeszcze spokojnie wytrzymały) to obecnie nie widzę żadnego nierównomiernego zużycia. Oczywiście jest jeszcze za wcześnie żeby to moć z całą pewnością potwierdzić ale póki co można powiedzieć że ta inwestycja się opłacała.
To fakt nigdzie w Europie tej części nie można znaleźć Ja szukałem na różnych serwisach aukcyjnych i nic. Jedynie USA i Azja. Zdecydowałem się na zakup w USA ( http://www.speedyracer.com/Ford-Focus-M ... Camber-Kit ) Akurat była tam promocja. Zakupu dokonałem poprzez http://www.kupujewusa.pl Trochę długo czekałem na dostawę ale za to cena dostawy była dość atrakcyjna. Oczywiście jak ktoś ma znajomych czy rodzinę w Stanach to pewnie może być jeszcze taniej. Opony zmieniałem w marcu a wcześniej mechanik wyregulował kąt pochylenia kół na tylnej osi. Na moje życzenie ustawił bardziej pionowo, nawet trochę bardziej niż podaje producent. O ile stare opony były bardzo mocno zużyte od strony wewnętrznej (od zewnątrz pewnie z 2-3 sezony by jeszcze spokojnie wytrzymały) to obecnie nie widzę żadnego nierównomiernego zużycia. Oczywiście jest jeszcze za wcześnie żeby to moć z całą pewnością potwierdzić ale póki co można powiedzieć że ta inwestycja się opłacała.
to ja mam problem ze ścinaniem opony od zewnątrz, prawa strona, tył, model Sport 2008 UK, jeszcze nie byłem na żadnym badaniu, od zakupu minęło 5 miesięcy opona nadaje się do wymiany( co prawda nie była nowa, ale było wszystko w porządku, przejechałem 5tyś mil (ok.8000km). Zauważyłem, że mocno buja mi się tył, być może siedzi prawy amorek tył(wycieków nie mam). Czy zużyty amortyzator może być powodem takiego zjechania opony od zewnątrz, co jeszcze sprawdzić jak podjadę do mechanika?
Tak. Ja wymieniałem prawie 2 lata temu przy kupnie nowych opon (szczegóły 4 posty wcześniej). Przy ostatniej zamianie opon letnich na zimówki nie zauważyłem żadnych oznak nierównomiernego zużycia. Jeżeli masz problem z nierównym ścinaniem opon to przy podanej cenie z Allegro wymiana będzie się opłacać. Za komplet+transport+wymiana zapłacisz tyle ile kosztuje jedna średniej klasy opona.
Witam
Moja mazda 5 Sport cierpi na przedmiotową dolegliwość.
Szukam wśród Was kogoś do pomocy w odnalezieniu tych wahaczy bo na razie ich nie znalazłem i jeszcze jedno czy ktoś w łódzkim to naprawiał jeśli tak to prosiłbym o kontakt.
Pozdro
Moja mazda 5 Sport cierpi na przedmiotową dolegliwość.
Szukam wśród Was kogoś do pomocy w odnalezieniu tych wahaczy bo na razie ich nie znalazłem i jeszcze jedno czy ktoś w łódzkim to naprawiał jeśli tak to prosiłbym o kontakt.
Pozdro
Ostatnio edytowano 18 maja 2015, 14:41 przez matys, łącznie edytowano 1 raz
Znalazłem zestaw dla 28-2A0 i 28-500:
https://silverproject.eu/produkt/zestaw ... volvo-c30/ koszt 873.00 zł
Sam wahacz 28-2A0:
https://silverproject.eu/produkt/tylny- ... volvo-c30/ koszt 472.00 zł
Trochę drogo. Ktoś znalazł taniej?
I czy lepiej od razu wymienić wahacz i drążek zbierzności ? Czy tylko sam wahacz ?
https://silverproject.eu/produkt/zestaw ... volvo-c30/ koszt 873.00 zł
Sam wahacz 28-2A0:
https://silverproject.eu/produkt/tylny- ... volvo-c30/ koszt 472.00 zł
Trochę drogo. Ktoś znalazł taniej?
I czy lepiej od razu wymienić wahacz i drążek zbierzności ? Czy tylko sam wahacz ?
-
Paweł_Radom
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości