Strona 1 z 1

Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

PostNapisane: 13 maja 2010, 09:49
przez gorylla
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc tylko podzielę się moim doświadczeniem z naprawą zawieszenia w M5 w temacie ogólnym. Dla tych co nie wiedzą- sworzeń wahacza przedniego jest nabijany, więc w przypadku wyrobienia sworznia nie trzeba wymieniać całego wahacza. Wiem, że w starszych modelach np. 626 wymianie podlega cały wahacz. W ogóle bardzo wiele modeli ma niewymienne sworznie. Np szwagier ma BMW E46 i również sworzeń niewymienny- koszt wahacza Lemfordera czy Febi to koszt w granicach 1000 za sztukę.

Dlatego cieszmy się- sworzeń dobrej firmy, porównywalny z oryginałem kosztuje około 80zł. Z wymianą zapłaciłem 130 zeta. Nie wiem ile kosztuje wahacz do M5, ale jak znam życie pewnie ponad 1000zł.

wahacz przód-tuleje

PostNapisane: 25 maja 2011, 12:47
przez sltzn1
Może ktoś podpowie czy można i gdzie kupić tuleje wahacza do przodu [ale tą tylnią] ,ewentualnie jej wymiary bądz jakiś zamiennik

Re: wahacz przód-tuleje

PostNapisane: 26 maja 2011, 09:29
przez nickk
Witam,
ja osobiście kupowałem w "Iparts" LEMFÖRDER . Szybka dostawa. Po wymianie- OK.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tuleje ... 00572.html
Można znaleźć i taniej...

kod do tulejki: 3452601

Pozdrawiam.

PostNapisane: 27 gru 2012, 20:28
przez uciu
wymieniałeś sam czy w serwisie? Bo z tego co znalazłem w dziele 3 – potrzeba do tego prasy a i stara tulejka nie tak łatwo schodzi bo odrywa się od gumy – to z koleji z forum focusa:)

Mechanik powiedział mi około 400zł za taką usługe i części...ale może być i 450... (w zależności od ceny tuleji YAMATO)

Tak myśle czy nie lepiej wymienić cały wahacz? Różnica w cenie nie taka duża a jest cały nowy element – co prawda zamienik ale nie taki najtańszy (po 150 też są wahacze) Nowy Yamato to koszt 260zł – wtedy podobno bez problemu można to wymienić samemu (4 śruby – o ile da się je łatwo odkręcić)

co myślicie?

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (mozna wymieniac sworzen i tuleje)

PostNapisane: 3 lut 2014, 15:10
przez mazdzior
witam, i ja się podłączę do tematu...

ten kod LEMFÖRDER 3452601 to jest tulejka czy poduszka wahacza? bo ja ma do wymiany tylne tuleje wahacza, no i mam teraz zagwozdkę,
szukając tylnych tulejek znalazłem jeszcze poduszki wahacza – czy tylne tuleje to sam element gumowy a przednie są w tych obejmach metalowych i nazywają się poduszki wahacza?

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (mozna wymieniac sworzen i tuleje)

PostNapisane: 24 kwi 2014, 11:19
przez bary75
A czy orientuje się ktoś ile kilometrów taki sworzeń na lewym wahaczu może wytrzymać? Ja mam niby 180tys km i padł. Kolega twierdzi, że skoro padł lewy sworzeń, to musi mieć autko sporo najechane kilometrów.
Prawy to wiadomo, że będzie krócej trzymał, bo prawe koło często "poboczem jeździ" :)

PostNapisane: 24 kwi 2014, 11:40
przez czah666
zależy po czym się jeździ... i z jaka prędkością – jest to sprawa bardzo indywidualna

Tuleja tylna wahacza przedniego – wymiana.

PostNapisane: 31 lip 2014, 08:51
przez bary75
Mam pytanko odnośnie zawieszenia przedniego w naszych Mazdach. Muszę wymienić tuleje tylne wahaczy przednich lewy i prawy. Ceny takich tulei nie są małe – w granicach 140zł za sztukę. Znalazłem wkłady gumowe do tych tulei. Tylko nie wiem czy warto kupować same wkłady, czy gra jest warta świeczki. Może któryś z kolegów ma doświadczenie w tej kwestii i może podzielić się wiedzą? Wkład produkcji polskiej firmy kosztuje około 60zł za sztukę.

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

PostNapisane: 3 sie 2014, 13:58
przez KacY
Po ostatnim przerabianiu tematu mówię od razu kup w całości. Ja u siebie nie mogłem zbić tych tulei i rozcinałem je kątówką i pomału dopiero mi się udało zbić. Przednie tuleje natomiast ładnie się wypchnęły i nie było problemu z wciśnięciem nowych. Kupiłem Lemfordery i mam nadzieję, że ja już nich nie będę zmieniał.

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

PostNapisane: 17 mar 2020, 09:50
przez kizior_
W mojej M5 2.0B CR19 wymieniałem sam te elementy wahacza:
– tuleję tylną wahacza przedniego na LEMFORDER 34526 01
– tuleję przednią wahacza przedniego na TRW JBU747
– sworzeń wahacza na LEMFORDER 35908 01

Prasa jest przydatna ale da się też to zrobić gotowymi lub zrobionymi ściągaczami śrubowymi.

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

PostNapisane: 25 cze 2021, 16:00
przez Waldzio
Panowie sprawa. Właśnie wróciłem z warsztatu po sprawdzeniu wahacza przód, wstawiony sworzeń Delphi, pan wprasował i [tiiit] luz. Możliwe jest aby gniazdo sworznia się wyrobiło na tyle, że wprasowanie nowego powoduje luz 3mm dosłownie, lata w dłoni. Widząc to, nie cackałem się i kazałem zamówić dwa wahacze Yamato 210pln sztuka.

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

PostNapisane: 11 lip 2022, 15:27
przez kizior_
Możliwe że gniazdo tak się obluzowało. Ja wymieniałem dwa razy w tym samym wahaczu i trzyma.

Re: Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

PostNapisane: 26 mar 2023, 23:20
przez noses
Oryginał wahacz jest super .lecz drogi. co do wymiany sworznia jest różnie. Wymiana w oryginale zdaje egzamin i dobrze czyma ,w zamiennikach jest już gorzej. ale da się zrobić żeby było dobrze .lecz polecam kupić dobry zamiennik .