Strona 1 z 1

Problem z ABS-em po wymianie łożyska w przednim kole

PostNapisane: 12 lut 2012, 11:18
przez nightfly24
Witam
Na jesień zaczęło mi huczeć przednie koło lewe przy lekkim skręcaniu. Myślałem, że to opony ale po wymianie na nowe zimówki huczenie pozostało.
Więc ostatnio wymieniłem łożysko.
Ale pojawił się problem ABSem i kontrolą trakcji.
Powyżej 120 km/h zaświeca mi się ABS z kontrolą trakcji, a błąd z kompa to:

C1141 – "Czujnik prędkości obrotowej koła z przodu po lewej. Wieniec zębaty uszkodzony."

Jak się dowiedziałem na łożysku montowany jest wieniec magnetyczny, który przekazuje impulsy do czujnika, który je sczytuje i porównuje odczyt z innymi kołami – łożyskami. Im większa prędkość tym większa różnica w odczycie i wywala błąd.
Więc w warsztacie stwierdziliśmy, że może łożysko jest jakieś walnięte i wymienili mi na drugie.
I problem pozostał, a najlepsze jest to, że teraz wyrzuca mi błąd powyżej 90 km/h.
Zamówiłem teraz oryginalne łożysko, ale dopiero po niedzieli będą mieli – może to coś pomoże.

Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam

Re: Problem z łożyskiem w przednim kole

PostNapisane: 12 lut 2012, 16:30
przez kixi4
Sam kolego wymieniałeś czy jakiś mechanik? Łożysko nie ma nic do pierścienia Abs'u. Pierścień zębaty od abs'u znajduje się na przegubie. Więc podczas wymiany ktoś albo uszkodził ząbki na pierścieniu, bo żeby wymienić łożysko trzeba wyjąć półoś z piasty albo sam czujnik bądź jego przewód.

PostNapisane: 12 lut 2012, 17:45
przez Wojtek
kixi4 napisał(a):Łożysko nie ma nic do pierścienia Abs'u. Pierścień zębaty od abs'u znajduje się na przegubie. Więc podczas wymiany ktoś albo uszkodził ząbki na pierścieniu, bo żeby wymienić łożysko trzeba wyjąć półoś z piasty albo sam czujnik bądź jego przewód.

jestem tego samego zdania... ktos musial uszkodzic wieniec lub pociagnac przewody czujnika... :|

nightfly24 napisał(a):Więc w warsztacie stwierdziliśmy, że może łożysko jest jakieś walnięte i wymienili mi na drugie.
I problem pozostał, a najlepsze jest to, że teraz wyrzuca mi błąd powyżej 90 km/h.
Zamówiłem teraz oryginalne łożysko, ale dopiero po niedzieli będą mieli – może to coś pomoże.

nie sadze... <głaszcze>

PostNapisane: 12 lut 2012, 18:52
przez nightfly24
kixi4 napisał(a):Sam kolego wymieniałeś czy jakiś mechanik? Łożysko nie ma nic do pierścienia Abs'u. Pierścień zębaty od abs'u znajduje się na przegubie. Więc podczas wymiany ktoś albo uszkodził ząbki na pierścieniu, bo żeby wymienić łożysko trzeba wyjąć półoś z piasty albo sam czujnik bądź jego przewód.

No tak, ale czy jak by uszkodził pierścień zębaty na przegubie lub kabel to nie świecił by cały czas?

Łożysko wymieniał mi mechanik, ale dzwoniłem do serwisu Mazdy w Wawie i też powiedzieli, że gdyby był uszkodzony pierścień zębaty lub kabel to by świecił cały czas.

Ale skoro twierdzicie, że to pierścień to można jakoś go zobaczyć po wyjęciu półosi?

Re: Problem z łożyskiem w przednim kole

PostNapisane: 12 lut 2012, 20:41
przez kixi4
Pomyłka!! W mazdzie5 faktycznie nie ma pierścienia na półosi! Tylko w łożysku jest pasek magnetyczny, więc to raczej wina zamiennika.. Daj znać po założeniu łożyska oem czy jest już ok.

PostNapisane: 12 lut 2012, 21:51
przez Wojtek
kixi4 napisał(a):Pomyłka!! W mazdzie5 faktycznie nie ma pierścienia na półosi!

oz... musze sprawdzic :|

edit:

poprawiam sie... lozysko:

czujniki ABS-u M5.jpg

Re: Problem z łożyskiem w przednim kole

PostNapisane: 13 lut 2012, 22:42
przez nightfly24
No właśnie dzisiaj byłem w tym warsztacie i też mi mówili, że nie ma pierścienia na półosi tylko czujnik i w łożysku pasek magnetyczny.
Jutro będą mi wymieniać na oryginał. Napisze czy jest oki
Pozdro

Edit:

Jestem już po wymianie łożyska na oryginalne.
Teraz jest ok, udało mi się rozpędzić do 165 km/h i nic się nie dzieje.
Wniosek taki, że trzeba brać oryginał tym bardziej, że cena jest niewiele wyższa – koszt oryginału to ok. 300 zł.

Pozdrawiam

PostNapisane: 14 lut 2012, 19:53
przez linisko
nightfly24 napisał(a):Wniosek taki, że trzeba brać oryginał tym bardziej, że cena jest niewiele wyższa – koszt oryginału to ok. 300 zł.

Właśnie oryginał, ja wymieniłem łożysko bez paska magnetycznego <glupek2> (wcale nie było tanie) i teraz pojawia się cały czas kontrolka ABS-u. No, ale chodzi bez zastrzeżeń.

PostNapisane: 14 lut 2012, 22:01
przez kixi4
nightfly24 a Ty gdzie kupiłeś oryginalne łożysko?

PostNapisane: 16 lut 2012, 16:29
przez nightfly24
Właśnie oryginał, ja wymieniłem łożysko bez paska magnetycznego <glupek2> (wcale nie było tanie) i teraz pojawia się cały czas kontrolka ABS-u. No, ale chodzi bez zastrzeżeń.


No tyle , że jak Ci się pojawia ABS to już przestaje działać i kontrola trakcji też.
Jazda jest jak w Polonezie przy hamowaniu albo poślizgu <spoko>

nightfly24 a Ty gdzie kupiłeś oryginalne łożysko?


Łożysko sprowadził mi warsztat w którym je wymieniałem, parę dni czekałem aż ściągną.

Re: Problem z łożyskiem w przednim kole

PostNapisane: 27 paź 2012, 21:54
przez jekr
Witam.
Panowie,z tego co piszecie i co przedstawia załączony wyżej schemat owe łożysko występuje w komplecie razem z piastą?

przez jekr » 29 października 2012, o 20:29

Już wiem ,że samo łożysko występuje jako część zamienna , a pytałem dlatego ,że pewien fachman wpierał mi ,że występuje tylko w komplecie z piastą. Jak się pózniej okazało patrzył na piastę tylną. Tak czy siak dzisiaj pytałem w sklepie i łożysko oryginał kosztuje 280 zeta a jakiś ponoć bardzo dobry francuski zamiennik 200. To tyle w tym temacie.

Re: Problem z łożyskiem w przednim kole

PostNapisane: 29 paź 2012, 21:37
przez Wojtek
wez oryginal...