wyczuwalny lekki stukot przy 2 biegu podczas zaczynania jazdy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez izi90 » 4 lut 2011, 19:52

Witam wszystkich! Chciałem się zapytać czy miał ktoś z was do czynienia, lub czy umiałby mi odpowiedzieć na pytanie!?
Mianowicie zauważyłem , że gdy ruszam samochodem i wrzucając drugi bieg,wyczuwam pod pedałem i słyszę taki lekki jednorazowy cichy stukot. Dodam że jest to wyczuwalne tylko wtedy gdy pierwszy raz wrzucam drugi bieg, pużniej już na trasie jak auto się zagrzeje, po ponownym wrzuceniu 2 biegu jest normalnie.Bardzo mnie to zastanawia pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 20:46
Posty: 20 (0/1)
Skąd: PSZÓW
Auto: MAZDA 5 2L. BENZYNA 145 KM.

Postprzez M5 » 4 lut 2011, 21:11

Jest to wada konstrukcyjna. Niskie obroty duży moment i temperatura w okolicach zera i drugi bieg na zimnym silniku. Co to jest i dlaczego się pojawia można jedynie domniemywać...inni opisują to jako szarpanie pukanie itp. Można temu zapobiec zwiększając obroty silnika przy ruszaniu na zimno. Nie jest to typowy objaw usterki dwu masy. Bardziej podobne to jest do super szybkiego uślizgu przednich kół na lodzie i natychmiastowego złapania przyczepności i nie jest to kontrola trakcji. Wiele teorii chodzi mi po głowie...ale jak to z teoriami....to tylko teorie. Praktycznie to trzeba by jakoś zbadać...osobiście klasyfikuje to do kategorii TTTM.

Jeśli to benzynowa wersja M5 to objawy takie nie powinny występować.

Pozdrawaim
M5 :D
Ostatnio edytowano 8 lut 2011, 01:30 przez M5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez say » 4 lut 2011, 21:17

izi90, proszę uzupełnić profil o dane auta, nie wiemy o jakie chodzi, a to dość istotna informacja czy diesel czy benzyna, rocznik, mniemam, że chodzi o M5 :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez izi90 » 7 lut 2011, 16:24

TAK CHODZI O M5 ROCZNIK 2005 2L. BENZYNA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 20:46
Posty: 20 (0/1)
Skąd: PSZÓW
Auto: MAZDA 5 2L. BENZYNA 145 KM.

Postprzez grabarka » 11 lut 2011, 19:39

*M5-2,0 Benzyna 2006* Ja mam podobnie i też tylko na 2 biegu. Ale w przeciwieństwie do izi90 u mnie dzieje się tak cały czas, niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Tak samo stukot jest cichy. Ponadto w trakcie skrętu w prawo czasami słyszę stuk w okolicach lewego koła (skojarzenie stuku z uderzeniem w szprychę rowerową). Czy ktoś na takie objawy potrafi znaleźć odpowiedź?
Ponadto, prosiłbym M5 ro rozwinięcie wątku dwu-masy bo poczułem się zaniepokojony!? Kolega w mercedesie miał problemy z dwu-masą i prawie osiwiał jak mu podali koszt wymiany.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 18:36
Posty: 10
Skąd: Będzin
Auto: Mazda5*2,0*MZR

Postprzez say » 11 lut 2011, 20:46

Mogę się mylić ale wydaje mi się, że koło dwumasowe jest jedynie w dieslach.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez M5 » 11 lut 2011, 23:24

Nie mylisz się benzynowe silniki nie mają dwu masowego koła. Jest to urządzenie występujące wyłącznie w konstrukcjach diesla. Cel działania tego układu polega na zmniejszeniu drgań podczas zasprzęglania przy przeniesieniu dużego momentu obrotowego przy relatywnie niskich obrotach silnika diesla. Gdyby tego układu nie było...było by niezłe walniecie. Można to określić jako reduktor momentu obrotowego.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy