Zimówki do M5
1, 2
Witam wszystkich użytkowników forum!
Chce w warunkach zimowych eksploatować felgi stalowe. Czy do felg 5x114/3x67/6JX15/ET50 można zamontować opony 195x60xR15 (standartowe to 195x65xR15) i gdzie kupię te śruby do stalowych felg
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Chce w warunkach zimowych eksploatować felgi stalowe. Czy do felg 5x114/3x67/6JX15/ET50 można zamontować opony 195x60xR15 (standartowe to 195x65xR15) i gdzie kupię te śruby do stalowych felg
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
nickk
Witam.
No mozesz – tylko wskazanai predkosci beda troszke odbiegac od prawdy, powinienes ewentualnie zalozyc 185/70 .
Sruby od alusów pasuja do stalowych ! ja tez tak uzywam na lato alu na zime stalowe i sruby mam jedne.
Pozdr
Cristow
No mozesz – tylko wskazanai predkosci beda troszke odbiegac od prawdy, powinienes ewentualnie zalozyc 185/70 .
Sruby od alusów pasuja do stalowych ! ja tez tak uzywam na lato alu na zime stalowe i sruby mam jedne.
Pozdr
Cristow
A Ja ma inne pytanie, zakupiłem Mazdę 5 diesel z silnikiem 110 KM i mam felgi stalowe 5x114,3/6Jx15/ET 52,5 i niestety nie pasuja są za małe, blokują klocki hamulcowe. Może ktoś potrzebuje do zimówek.
-
ciach111
ciach111 napisał(a):A Ja ma inne pytanie, zakupiłem Mazdę 5 diesel z silnikiem 110 KM i mam felgi stalowe 5x114,3/6Jx15/ET 52,5 i niestety nie pasuja są za małe, blokują klocki hamulcowe. Może ktoś potrzebuje do zimówek.
To moze daj ogloszenie w dziale "sprzedaz"? Kto z uzytkownikow M5 je kupi do swojego autka?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Co do nakrętek do felg stalowych i aluminiowych, to nie zgodzę się z kolegą cristow że oryginały są uniwersalne.
Praktycznie przy felgach stalowych występuje inna płaszczyzna styku nakrętki i felgi.
Nakrętki do aluminiowych felg mają inną płaszczyznę tego styku wykonaną pod innym kątem.
Wystarczy wziąć do ręki obie nakrętki i porównać....wtedy widać że różnią się profilem i wielkością.
Pozdrawiam
M5
Praktycznie przy felgach stalowych występuje inna płaszczyzna styku nakrętki i felgi.
Nakrętki do aluminiowych felg mają inną płaszczyznę tego styku wykonaną pod innym kątem.
Wystarczy wziąć do ręki obie nakrętki i porównać....wtedy widać że różnią się profilem i wielkością.
Pozdrawiam
M5
Z informacji uzyskanych od fachowców:
" nakrętki można stosować te same tylko konieczne jest zastosowanie dodatkowo odpowiednich podkładek".
Te podkładki pewnie właśnie niwelują właśnie te różnice w kątach przyłożenia.
Z tym, że ja się pytałem w kwestii nakrętek od stalówek na alu, a tu mamy sytuację odwrotną, więc nie wiem, czy w tą stronę też tak jest, jak twierdzą spece.
" nakrętki można stosować te same tylko konieczne jest zastosowanie dodatkowo odpowiednich podkładek".
Te podkładki pewnie właśnie niwelują właśnie te różnice w kątach przyłożenia.
Z tym, że ja się pytałem w kwestii nakrętek od stalówek na alu, a tu mamy sytuację odwrotną, więc nie wiem, czy w tą stronę też tak jest, jak twierdzą spece.
Spece twierdzą że gdy stosuje się nakrętki od aluminiowych do stalowych felg...to na nakrętkach robią się nacięcia od felg stalowych. Potem po zastosowaniu tych samych nakrętek do felg aluminiowych powodują one obdarcie wewnętrznej lakierowanej płaszczyzny styku felgi aluminiowej z nakrętką. To przyśpiesza korozje felgi aluminiowej w tym miejscu i może spowodować różne następstwa w zależności od momentu obrotowego z jakim koła są dokręcane. Nie będę opisywał tych następstw bo zaraz wywoła się burza teoretyzowania.
Całe szczęście że nakrętek jest pięć na koło....ale nie należy zapominać że odpadnięcie koła podczas jazdy to wyłącznie domena teamu renault z F1(gdzie w bolidach jest na koło jedna nakrętka) i dotyczy także zwykłych pojazdów osobowych z wieloma nakrętkami.
Pozdrawiam
M5
Całe szczęście że nakrętek jest pięć na koło....ale nie należy zapominać że odpadnięcie koła podczas jazdy to wyłącznie domena teamu renault z F1(gdzie w bolidach jest na koło jedna nakrętka) i dotyczy także zwykłych pojazdów osobowych z wieloma nakrętkami.
Pozdrawiam
M5
Witam kolegow,
Jak to jest z tymi 15" felgami? Ja rowniez posiadam obecnie 16" alusy lecz z takimi go kupilem i nosze sie z zamiarem kupna 15" felg stalowych na przyszla zime. Tylko pytanie czy faktycznie beda one pasowaly? Czy nie bedzie tak ze beda blokowaly klocki hamulcowe jak niektorzy pisza?
Jest jakis sposob by to samemu sprawdzic lub ktos wie na 100% iz takowe beda pasowaly??
Jak to jest z tymi 15" felgami? Ja rowniez posiadam obecnie 16" alusy lecz z takimi go kupilem i nosze sie z zamiarem kupna 15" felg stalowych na przyszla zime. Tylko pytanie czy faktycznie beda one pasowaly? Czy nie bedzie tak ze beda blokowaly klocki hamulcowe jak niektorzy pisza?
Jest jakis sposob by to samemu sprawdzic lub ktos wie na 100% iz takowe beda pasowaly??
bilu83, sprawdź jaki masz prześwit między felgą a zaciskiem hamulcowym
U mnie (ale wersja 2.3L) przy założonych alusach 16'' jest mniej niż centymetr , w dodatku na feldze jest nalepiony ciężarek do wyważania, więc mija on zacisk w odległości jakichś 5mm. Nie ma szans, żebym zmieścił tu mniejsze felgi.
U mnie (ale wersja 2.3L) przy założonych alusach 16'' jest mniej niż centymetr , w dodatku na feldze jest nalepiony ciężarek do wyważania, więc mija on zacisk w odległości jakichś 5mm. Nie ma szans, żebym zmieścił tu mniejsze felgi.
- Od: 12 mar 2010, 20:05
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 5, 2.3L
Jeśli Twoja wersja z salonu wyjechała na 16-tkach to nie założysz 15-tek, bo tarcze są większej średnicy. Jeśli nowy był na 15-tkach, a ktoś potem założył 16-tki to nie ma problemu.
Średnica tarcz [felgi 15-cali] przód/tył 278 / 280
Średnica tarcz [felgi 16 i 17-cali] 300 / 302
Średnica tarcz [felgi 15-cali] przód/tył 278 / 280
Średnica tarcz [felgi 16 i 17-cali] 300 / 302
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
A czy po numerze VIN bedzie mozna wyczytac takie dane?
A gdyby wymienic tarcze przystosowane do 15" felg to byloby dobrze? Mozna wykonac taka operacje? Wtedy to chyba i klocki trzebaby bylo wymienic?
A gdyby wymienic tarcze przystosowane do 15" felg to byloby dobrze? Mozna wykonac taka operacje? Wtedy to chyba i klocki trzebaby bylo wymienic?
Pewnie można sprawdzić. Na pewno wiele zależy od wersji wyposażeniowej – wersje bogatsze z reguły wyjeżdżają na większych felach. Ja mam wersję podstawową więc od nowości na 15-kach.
Co do zamiany to już się muszą wypowiedzieć eksperci. Ale mniejsza tarcza może oznaczać gorsze hamowanie. Warto?
Co do zamiany to już się muszą wypowiedzieć eksperci. Ale mniejsza tarcza może oznaczać gorsze hamowanie. Warto?
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
powiem szczerze że moja madzia nie należy do wersji podstawowej a śmiało wchodzą felgi 15...nawet nie zastanawiałem się czy wejdą czy nie poprostu kupiłem nowe fele stalowe 15 i założyłem...i raczej nic na styk...wszystko jak należy.
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
Trochę poszperałem i po rozkodowaniu VIN wychodzi na to że wyjechał fabrycznie na 15" więc chyba 15" felgi będą pasowały bez problemu
Детальная информация:
W/DSC
W/O SUNROOF
WAGON
5-DOOR
GASOLINE
2000
MANUAL TRANSMISSION
5-SPEED
W/A.LOCK BRAKE
15"-WHEEL
7-PASS.
W/O SIDE SPOILER
ECE
Детальная информация:
W/DSC
W/O SUNROOF
WAGON
5-DOOR
GASOLINE
2000
MANUAL TRANSMISSION
5-SPEED
W/A.LOCK BRAKE
15"-WHEEL
7-PASS.
W/O SIDE SPOILER
ECE
Dzięki jednemu z linków wskazanych w dziale "Kupuję Mazdę!" VIN-dowiedz się więcej o swoim samochodzie, a dokładnie:
http://www.japancats.ru/mazda/
Podstawowe dane, ale czasem pomocne
http://www.japancats.ru/mazda/
Podstawowe dane, ale czasem pomocne
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości