Nie chcę zakładać nowego tematu, więc tylko podzielę się moim doświadczeniem z naprawą zawieszenia w M5 w temacie ogólnym. Dla tych co nie wiedzą- sworzeń wahacza przedniego jest nabijany, więc w przypadku wyrobienia sworznia nie trzeba wymieniać całego wahacza. Wiem, że w starszych modelach np. 626 wymianie podlega cały wahacz. W ogóle bardzo wiele modeli ma niewymienne sworznie. Np szwagier ma BMW E46 i również sworzeń niewymienny- koszt wahacza Lemfordera czy Febi to koszt w granicach 1000 za sztukę.
Dlatego cieszmy się- sworzeń dobrej firmy, porównywalny z oryginałem kosztuje około 80zł. Z wymianą zapłaciłem 130 zeta. Nie wiem ile kosztuje wahacz do M5, ale jak znam życie pewnie ponad 1000zł.
Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)
Strona 1 z 1
Witam,
ja osobiście kupowałem w "Iparts" LEMFÖRDER . Szybka dostawa. Po wymianie- OK.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tuleje ... 00572.html
Można znaleźć i taniej...
kod do tulejki: 3452601
Pozdrawiam.
ja osobiście kupowałem w "Iparts" LEMFÖRDER . Szybka dostawa. Po wymianie- OK.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tuleje ... 00572.html
Można znaleźć i taniej...
kod do tulejki: 3452601
Pozdrawiam.
-
nickk
wymieniałeś sam czy w serwisie? Bo z tego co znalazłem w dziele 3 – potrzeba do tego prasy a i stara tulejka nie tak łatwo schodzi bo odrywa się od gumy – to z koleji z forum focusa:)
Mechanik powiedział mi około 400zł za taką usługe i części...ale może być i 450... (w zależności od ceny tuleji YAMATO)
Tak myśle czy nie lepiej wymienić cały wahacz? Różnica w cenie nie taka duża a jest cały nowy element – co prawda zamienik ale nie taki najtańszy (po 150 też są wahacze) Nowy Yamato to koszt 260zł – wtedy podobno bez problemu można to wymienić samemu (4 śruby – o ile da się je łatwo odkręcić)
co myślicie?
Mechanik powiedział mi około 400zł za taką usługe i części...ale może być i 450... (w zależności od ceny tuleji YAMATO)
Tak myśle czy nie lepiej wymienić cały wahacz? Różnica w cenie nie taka duża a jest cały nowy element – co prawda zamienik ale nie taki najtańszy (po 150 też są wahacze) Nowy Yamato to koszt 260zł – wtedy podobno bez problemu można to wymienić samemu (4 śruby – o ile da się je łatwo odkręcić)
co myślicie?
Ostatnio edytowano 24 kwi 2014, 22:18 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
witam, i ja się podłączę do tematu...
ten kod LEMFÖRDER 3452601 to jest tulejka czy poduszka wahacza? bo ja ma do wymiany tylne tuleje wahacza, no i mam teraz zagwozdkę,
szukając tylnych tulejek znalazłem jeszcze poduszki wahacza – czy tylne tuleje to sam element gumowy a przednie są w tych obejmach metalowych i nazywają się poduszki wahacza?
ten kod LEMFÖRDER 3452601 to jest tulejka czy poduszka wahacza? bo ja ma do wymiany tylne tuleje wahacza, no i mam teraz zagwozdkę,
szukając tylnych tulejek znalazłem jeszcze poduszki wahacza – czy tylne tuleje to sam element gumowy a przednie są w tych obejmach metalowych i nazywają się poduszki wahacza?
- Od: 21 wrz 2013, 09:10
- Posty: 29
- Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006
A czy orientuje się ktoś ile kilometrów taki sworzeń na lewym wahaczu może wytrzymać? Ja mam niby 180tys km i padł. Kolega twierdzi, że skoro padł lewy sworzeń, to musi mieć autko sporo najechane kilometrów.
Prawy to wiadomo, że będzie krócej trzymał, bo prawe koło często "poboczem jeździ"
Prawy to wiadomo, że będzie krócej trzymał, bo prawe koło często "poboczem jeździ"
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
zależy po czym się jeździ... i z jaka prędkością – jest to sprawa bardzo indywidualna
Ostatnio edytowano 24 kwi 2014, 22:18 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Mam pytanko odnośnie zawieszenia przedniego w naszych Mazdach. Muszę wymienić tuleje tylne wahaczy przednich lewy i prawy. Ceny takich tulei nie są małe – w granicach 140zł za sztukę. Znalazłem wkłady gumowe do tych tulei. Tylko nie wiem czy warto kupować same wkłady, czy gra jest warta świeczki. Może któryś z kolegów ma doświadczenie w tej kwestii i może podzielić się wiedzą? Wkład produkcji polskiej firmy kosztuje około 60zł za sztukę.
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Po ostatnim przerabianiu tematu mówię od razu kup w całości. Ja u siebie nie mogłem zbić tych tulei i rozcinałem je kątówką i pomału dopiero mi się udało zbić. Przednie tuleje natomiast ładnie się wypchnęły i nie było problemu z wciśnięciem nowych. Kupiłem Lemfordery i mam nadzieję, że ja już nich nie będę zmieniał.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
W mojej M5 2.0B CR19 wymieniałem sam te elementy wahacza:
– tuleję tylną wahacza przedniego na LEMFORDER 34526 01
– tuleję przednią wahacza przedniego na TRW JBU747
– sworzeń wahacza na LEMFORDER 35908 01
Prasa jest przydatna ale da się też to zrobić gotowymi lub zrobionymi ściągaczami śrubowymi.
– tuleję tylną wahacza przedniego na LEMFORDER 34526 01
– tuleję przednią wahacza przedniego na TRW JBU747
– sworzeń wahacza na LEMFORDER 35908 01
Prasa jest przydatna ale da się też to zrobić gotowymi lub zrobionymi ściągaczami śrubowymi.
Panowie sprawa. Właśnie wróciłem z warsztatu po sprawdzeniu wahacza przód, wstawiony sworzeń Delphi, pan wprasował i [tiiit] luz. Możliwe jest aby gniazdo sworznia się wyrobiło na tyle, że wprasowanie nowego powoduje luz 3mm dosłownie, lata w dłoni. Widząc to, nie cackałem się i kazałem zamówić dwa wahacze Yamato 210pln sztuka.
- Od: 24 cze 2021, 22:07
- Posty: 2
- Auto: Mazda5 2.0b 08r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości