Zawieszenie przednie – wahacz (można wymieniać sworzeń i tuleję)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gorylla » 13 maja 2010, 09:49

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc tylko podzielę się moim doświadczeniem z naprawą zawieszenia w M5 w temacie ogólnym. Dla tych co nie wiedzą- sworzeń wahacza przedniego jest nabijany, więc w przypadku wyrobienia sworznia nie trzeba wymieniać całego wahacza. Wiem, że w starszych modelach np. 626 wymianie podlega cały wahacz. W ogóle bardzo wiele modeli ma niewymienne sworznie. Np szwagier ma BMW E46 i również sworzeń niewymienny- koszt wahacza Lemfordera czy Febi to koszt w granicach 1000 za sztukę.

Dlatego cieszmy się- sworzeń dobrej firmy, porównywalny z oryginałem kosztuje około 80zł. Z wymianą zapłaciłem 130 zeta. Nie wiem ile kosztuje wahacz do M5, ale jak znam życie pewnie ponad 1000zł.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez sltzn1 » 25 maja 2011, 12:47

Może ktoś podpowie czy można i gdzie kupić tuleje wahacza do przodu [ale tą tylnią] ,ewentualnie jej wymiary bądz jakiś zamiennik
Początkujący
 
Od: 9 lut 2011, 15:31
Posty: 11

Postprzez nickk » 26 maja 2011, 09:29

Witam,
ja osobiście kupowałem w "Iparts" LEMFÖRDER . Szybka dostawa. Po wymianie- OK.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tuleje ... 00572.html
Można znaleźć i taniej...

kod do tulejki: 3452601

Pozdrawiam.
nickk
 

Postprzez uciu » 27 gru 2012, 20:28

wymieniałeś sam czy w serwisie? Bo z tego co znalazłem w dziele 3 – potrzeba do tego prasy a i stara tulejka nie tak łatwo schodzi bo odrywa się od gumy – to z koleji z forum focusa:)

Mechanik powiedział mi około 400zł za taką usługe i części...ale może być i 450... (w zależności od ceny tuleji YAMATO)

Tak myśle czy nie lepiej wymienić cały wahacz? Różnica w cenie nie taka duża a jest cały nowy element – co prawda zamienik ale nie taki najtańszy (po 150 też są wahacze) Nowy Yamato to koszt 260zł – wtedy podobno bez problemu można to wymienić samemu (4 śruby – o ile da się je łatwo odkręcić)

co myślicie?
Ostatnio edytowano 24 kwi 2014, 22:18 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez mazdzior » 3 lut 2014, 15:10

witam, i ja się podłączę do tematu...

ten kod LEMFÖRDER 3452601 to jest tulejka czy poduszka wahacza? bo ja ma do wymiany tylne tuleje wahacza, no i mam teraz zagwozdkę,
szukając tylnych tulejek znalazłem jeszcze poduszki wahacza – czy tylne tuleje to sam element gumowy a przednie są w tych obejmach metalowych i nazywają się poduszki wahacza?
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 09:10
Posty: 29
Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006

Postprzez bary75 » 24 kwi 2014, 11:19

A czy orientuje się ktoś ile kilometrów taki sworzeń na lewym wahaczu może wytrzymać? Ja mam niby 180tys km i padł. Kolega twierdzi, że skoro padł lewy sworzeń, to musi mieć autko sporo najechane kilometrów.
Prawy to wiadomo, że będzie krócej trzymał, bo prawe koło często "poboczem jeździ" :)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez czah666 » 24 kwi 2014, 11:40

zależy po czym się jeździ... i z jaka prędkością – jest to sprawa bardzo indywidualna
Ostatnio edytowano 24 kwi 2014, 22:18 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez bary75 » 31 lip 2014, 08:51

Mam pytanko odnośnie zawieszenia przedniego w naszych Mazdach. Muszę wymienić tuleje tylne wahaczy przednich lewy i prawy. Ceny takich tulei nie są małe – w granicach 140zł za sztukę. Znalazłem wkłady gumowe do tych tulei. Tylko nie wiem czy warto kupować same wkłady, czy gra jest warta świeczki. Może któryś z kolegów ma doświadczenie w tej kwestii i może podzielić się wiedzą? Wkład produkcji polskiej firmy kosztuje około 60zł za sztukę.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez KacY » 3 sie 2014, 13:58

Po ostatnim przerabianiu tematu mówię od razu kup w całości. Ja u siebie nie mogłem zbić tych tulei i rozcinałem je kątówką i pomału dopiero mi się udało zbić. Przednie tuleje natomiast ładnie się wypchnęły i nie było problemu z wciśnięciem nowych. Kupiłem Lemfordery i mam nadzieję, że ja już nich nie będę zmieniał.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez kizior_ » 17 mar 2020, 09:50

W mojej M5 2.0B CR19 wymieniałem sam te elementy wahacza:
– tuleję tylną wahacza przedniego na LEMFORDER 34526 01
– tuleję przednią wahacza przedniego na TRW JBU747
– sworzeń wahacza na LEMFORDER 35908 01

Prasa jest przydatna ale da się też to zrobić gotowymi lub zrobionymi ściągaczami śrubowymi.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 10:32
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 5 CR19 2.0 B + LPG

Postprzez Waldzio » 25 cze 2021, 16:00

Panowie sprawa. Właśnie wróciłem z warsztatu po sprawdzeniu wahacza przód, wstawiony sworzeń Delphi, pan wprasował i [tiiit] luz. Możliwe jest aby gniazdo sworznia się wyrobiło na tyle, że wprasowanie nowego powoduje luz 3mm dosłownie, lata w dłoni. Widząc to, nie cackałem się i kazałem zamówić dwa wahacze Yamato 210pln sztuka.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2021, 22:07
Posty: 2
Auto: Mazda5 2.0b 08r.

Postprzez kizior_ » 11 lip 2022, 15:27

Możliwe że gniazdo tak się obluzowało. Ja wymieniałem dwa razy w tym samym wahaczu i trzyma.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 10:32
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 5 CR19 2.0 B + LPG

Postprzez noses » 26 mar 2023, 23:20

Oryginał wahacz jest super .lecz drogi. co do wymiany sworznia jest różnie. Wymiana w oryginale zdaje egzamin i dobrze czyma ,w zamiennikach jest już gorzej. ale da się zrobić żeby było dobrze .lecz polecam kupić dobry zamiennik .
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 08:10
Posty: 2 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy