KLIK – przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Radomianin » 12 mar 2014, 18:48

Witam

Podczas wciskania i puszczania sprzęgła słyszę takie "klik" jak by tam był jakis switch lub przełącznik. Czy to normalne czy powinienem coś poprawić? Mazdę mam od 2 miesięcy może wczesniej nie zwracałem na to uwagi.
Poza tym wydaje mi się, że wszystko działa ok.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 22 wrz 2016, 16:51 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówki
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 14:54
Posty: 28

Postprzez MichaelBest » 22 wrz 2016, 11:08

Mam to samo czy może ktoś już się z tym spotkał?
MichaelBest
 

Postprzez yoxin » 17 gru 2016, 09:50

Witam
Widzę, że nikt jeszcze nie wypowiedział się odnośnie zadanego pytanie, więc również przyłączam się do tematu. Po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła słychać charakterystyczne "klik". Nie jest to uciążliwe ale jako, że niedawno kupiłem swoją '5' chciałbym zasięgnąć języka, czy te typy tak mają, czy objawy te świadczą o jakiejś usterce ??
yoxin
 

Postprzez 63misiek » 7 lut 2017, 22:40

Witam. Mam to samo. Czujnik pedału sprzęgła.W Mazdzie go słyszę. W innych markach nie. Przy nie całkowicie puszczonym pedale sprzęgła jest ograniczona moc lub moment obrotowy. Ma to przeciwdziałać zniszczeniu sprzęgła.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 22:37
Posty: 1
Auto: MAZDA 5, CR19 2006

Postprzez AXe_MeXx » 1 cze 2017, 09:00

Cześć
I mnie też po przejechaniu 6kkm od kupna auta to dopadło. Prędzej coś tam słyszałem, ale nie za głośno, ale od kilku dni jest już wyraźny klik przy wciskaniu sprzegła (przy samyk końcu wciśnięcia) i przy wysprzęglaniu na samym jego początku, czyli występuje to w tym samym miejscu, a słychać to z miejsca które zaznaczyłem na zdjęciu. Czy jest to zwiastun jakiejś usterki?
Załączniki
IMG_20170601_085201.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez Mc'Fly » 24 sie 2017, 10:13

U mnie w modelu 5 CW w dieslu też mam to klikanie w pedale sprzęgła. Ten element z którego się ten dźwięk wydobywa wygląda tak jak na zdjęciu zamieszczonym wyżej. Czytałem na forach (w tym angielskojęzycznych) różnych marek, występuje to w Hondach, Fordach i nie tylko. Czasami w prawie nowych autach, serwisy przyjmują reklamacje na gwarancji lub nie, podają nawet nr części które trzeba wymienić, chodzi o ten tłoczek gdzieś za grodzią ale najciekawsze jest to, że po wymianie tych elementów problem często wraca! wiec jak sadze przypadłość konstrukcyjna systemu wysprzęglania.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez CrockeR » 22 kwi 2021, 09:26

Witam, też kilka dni po zakupie auta zacząłem mieć taki problem z klikaniem sprzęgła (dzieje się to na samym początku naciskania sprzęgła na każdym biegu) i gdy zajrzałem od spodu do góry zauważyłem taśmę izolacyjną na sprężynie oraz gdy zacząłem naciskać okazało się, że jest to miejsce tego kliku (stuku) a taśma która to pewnie wcześniej wygłuszała zjechała z tej sprężyny (połączenia między sprężyną a jej mocowaniem).

Tak więc w moim przypadku powodem kliku (stuku) jest połączenie sprężyny z resztą auta (patrz zdjęcie).

Chciałbym tam coś włożyć pomiędzy to połączenie tylko nie wiem jak się tam dostać by móc to komfortowo zrobić, tzn. wydaje mi się, że wiem tylko nie znam sposobu.

Wydaje mi się, że trzeba zdjąć ten przedni plastikowy kokpit (maskownicę) pod i dookoła kierownicy w kabinie od strony kierowcy i to chyba jest na jakieś zatrzaski z tego co od dołu udało mi się zobaczyć tylko jak ciągnę z wyczuciem to nie idzie a mocnej się boje. Może coś gdzieś trzeba włożyć, żeby poluzować, ktoś wie jak to zrobić by dostać się do tych elementów sprzęgła.
Załączniki
IMG_20210421_174324_oznaczone.jpg
Miejsce klikania – sprężyna (ktoś już to próbował taśmą izolacyjną wygłuszyć stuk)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2021, 08:29
Posty: 7 (3/0)
Auto: Mazda 5 II CW (2010), PB 2.0

Postprzez Mc'Fly » 22 kwi 2021, 17:38

Są tam jakieś wkręty od środka -zobacz na schemacie.

Dopisano 22 kwi 2021 20:55:

Jest instrukcja do M3 ale u nas będzie pewnie tak samo

http://www.mazda3tech.com/lower_panel_r ... n-712.html

jeden wkręt jest pod dźwignią od maski, trzeba ją wypiąć.

Dopisano 22 kwi 2021 21:18:

I jeszcze tu dokladna instrukcja
https://www.mazda3revolution.com/thread ... heel.2709/
choć piszą źe po skrócie teź się da to najtrudniejsze jest odpięcie dźwigni od maski... A tego nie da się pominąć bo pod tym jest wkręt.
Załączniki
f763414c253b399f01f6c1079396d806-604x849.gif
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez CrockeR » 23 kwi 2021, 08:19

Dzięki za odpowiedź, z tego co widzę w tych instrukcjach to nie jest to takie chop – siup jak sobie to początkowo myślałem :S Za pierwszym demontażem to pewnie na spokojnie pół dnia stracę, żeby czegoś tam nie połamać. Dobrze, że jutro sobota ;)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2021, 08:29
Posty: 7 (3/0)
Auto: Mazda 5 II CW (2010), PB 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy