Witam serdecznie
Po 3 latach od sprzedazy mojej mazdy 323 BJ postanowiłem nabyć MAZDE 5.
Auto jest uszkodzone w tył (zderzak , klapa m błotniki) – wszytko się wyklepie Jedyne co mnie martwi to po odpaleniu silniczka nie gaśnie kontrolka od hamulca (czerwone kółeczko). ABS działa (tak twierdzi sprzedajacy) , co może być przyczyną (poziom płynu w zbiorniczku układu hamulcowego sprawdziłem).
Proszę o info bo niechciałbym sie władować na minę a w sobotę mam podjąć decyzję kupić / nie kupić . W jakich przypadkach może zapalić się ta kontrolka z tego co wiem to
1) za niski poziom płynu w układzie hamulcowym (spawdzone)
2) zaciągnięty reczny. (sprawdzone)
.. ?
..?
Jaki może być czarny scenariusz (koszty)?
Gdyby to jezdziło to podjechałbym do ASO aby mnie wpili pod kompa i określili co nie tak ale tak to mam klina.
Z góry dziekuje.
Kontrolka hamulca
Strona 1 z 1
Oby to było coś prozaicznego?
1. kończące się klocki hamulcowe?
2. Jakiś czujnik ?
Nie znam się na tych sprawach ale często tak bywa... sprawdzaj – kupuj – a będziesz zadowolony
1. kończące się klocki hamulcowe?
2. Jakiś czujnik ?
Nie znam się na tych sprawach ale często tak bywa... sprawdzaj – kupuj – a będziesz zadowolony
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
- Od: 3 cze 2008, 21:01
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008
Zaczął bym od sprawdzenia podstawowych rzeczy:
-poziom płynu hamulcowego
-stan klocków hamulcowych
a potem szukał tych "gorszych" przyczyn.
-poziom płynu hamulcowego
-stan klocków hamulcowych
a potem szukał tych "gorszych" przyczyn.
Witam odświeżę troszkę temat, jestem właśnie po wymianie pompy hamulcowej z serwem ,kontrolka ręcznego świeci, obstawiam poziom płynu w drugim zbiorniczku na pompie jest go ok 1cm(równo z tym prostokącikiem od czoła zbiornika Foto poniżej) . Czy to wystarczy?? (obstawiam ze nie)
Mam plan zalać go jak możliwe do pełna i odpowietrzać.
Tylko jakim też sposobem tradycyjnym od tyłu , czy na włączonym silniku od przedniego lewego kola(instrukcja ABS)???
Pojawił się też poboczny temat światło stop ciągle świeci, problem jest ze po wymianie pedał hamulca jest troszkę niżej włącznik reaguje, Moje pytanie czy na cięgnie jest może jakaś regulacja?? (ja nic nie znalazłem) wiec możne przyczyna ze pompa np od benzyny i jest trochę krótsza czy coś (Foto cięgna poniżej)
Mam plan zalać go jak możliwe do pełna i odpowietrzać.
Tylko jakim też sposobem tradycyjnym od tyłu , czy na włączonym silniku od przedniego lewego kola(instrukcja ABS)???
Pojawił się też poboczny temat światło stop ciągle świeci, problem jest ze po wymianie pedał hamulca jest troszkę niżej włącznik reaguje, Moje pytanie czy na cięgnie jest może jakaś regulacja?? (ja nic nie znalazłem) wiec możne przyczyna ze pompa np od benzyny i jest trochę krótsza czy coś (Foto cięgna poniżej)
regulacja jest tam, gdzie pedał hamulca się zatrzymuje – sprężyna go ciągnie, więc zajrzyj tam, powinien być stycznik, który ma gwint i kontrę
sprawdź czy podłączona jest wtyczka od pływaka w zbiorniczku i czy sam pływak się nie zawiesił
poziom płynu pokazany jest na zbiorniku – musi być min i max, 2 kreski
sprawdź czy podłączona jest wtyczka od pływaka w zbiorniczku i czy sam pływak się nie zawiesił
poziom płynu pokazany jest na zbiorniku – musi być min i max, 2 kreski
ELM372 pod for scan nic nie pokazuje, Pedałem już nic nie wyreguluje bo trzyma go cięgno z serwa, jedynie zostaje dobrać się do czujnika .
Stan płynu min/max sprawa oczywista i to jest ok w zbiorniku wyrównawczym, ale mowa jest o tym 2 zbiorniku zamontowanym na pompie gdzie jest niepełny stan a przelałem przez układ ponad 0,5L płynu.
coś takiego jak na zdjęciu mam tylko inny układ węży
Stan płynu min/max sprawa oczywista i to jest ok w zbiorniku wyrównawczym, ale mowa jest o tym 2 zbiorniku zamontowanym na pompie gdzie jest niepełny stan a przelałem przez układ ponad 0,5L płynu.
coś takiego jak na zdjęciu mam tylko inny układ węży
dokładnie chodzi mi o czujnik stop:
https://img01-olxpl.akamaized.net/img-o ... rev006.jpg
nie widziałem jeszcze jak to wygląda w mazdzie, ale niemal zawsze jest to podobny sprzęt jak ze zdjęcia
osobiście nie wiem, jaki powinien być stan tego małego zbiorniczka, ale wg mnie to powinien być pełny
pierwszy raz widzę taką 2-stopniową konstrukcję, pewnie dlatego, że servo jest mocno schowane w podszybie i normalne uzupełniania byłoby niemożliwe
a pływak sprawdzony? – na twoim zdjęciu widać kabelki od spodu – to jest właśnie pływak, który też daje efekt świecenia kontrolki jak jest mało płynu
ps. nie wiem czy komputer pokazuje takie rzeczy, jestem na etapie aut z lat 80 i 90 bo te były najsolidniejsze oraz mam nowe, do którego kompletnie nie zaglądam
mazdy się wciąż uczę
https://img01-olxpl.akamaized.net/img-o ... rev006.jpg
nie widziałem jeszcze jak to wygląda w mazdzie, ale niemal zawsze jest to podobny sprzęt jak ze zdjęcia
osobiście nie wiem, jaki powinien być stan tego małego zbiorniczka, ale wg mnie to powinien być pełny
pierwszy raz widzę taką 2-stopniową konstrukcję, pewnie dlatego, że servo jest mocno schowane w podszybie i normalne uzupełniania byłoby niemożliwe
a pływak sprawdzony? – na twoim zdjęciu widać kabelki od spodu – to jest właśnie pływak, który też daje efekt świecenia kontrolki jak jest mało płynu
ps. nie wiem czy komputer pokazuje takie rzeczy, jestem na etapie aut z lat 80 i 90 bo te były najsolidniejsze oraz mam nowe, do którego kompletnie nie zaglądam
mazdy się wciąż uczę
Najpierw zalej ten zbiornik i zobaczę czy zgaśnie.(pływak i owszem też może być ale jak nie ma płynu to obstawiam to)
Troszkę inny ten czujnik raczej bez tej śrub ale dobiorę się i do niego na spokojnie i zobaczę.
Troszkę inny ten czujnik raczej bez tej śrub ale dobiorę się i do niego na spokojnie i zobaczę.
Usterki usunięte, czujnik stopu ma regulację ale trzeba go rozebrać całego, co do kontrolki ręcznego to stan płynu był za mały tak jak podejrzewałem.
Mam pytanie co do odpowietrzenia standardowo od tyłu?(na końcu sprzęgło)
Czy na włączonym silniku od najbliższego kóła od pompy ABS
Mam pytanie co do odpowietrzenia standardowo od tyłu?(na końcu sprzęgło)
Czy na włączonym silniku od najbliższego kóła od pompy ABS
u mnie bez znaczenia czy jest abs czy nie to odpowietrzam standardowo – czyli prawy tył+lewy przód i potem lewy tył+prawy przód
silnik wyłączony
silnik wyłączony
Dzięki za podpowiedzi jeżeli ktoś by się zabierał za podobne prace to mam wskazówki ( pewno Ameryki nie odryje ale..)
Do demontażu serwa rozbieraj plastiki i wymontuje czujnik stop i jest dostęp do ostatniej nakrętki.
Czujnik stop jest regolowany, trzeba go tylko rozebrać.
Zalewają płyn do zbiorniczka na pompie np strzykawką a dopiero potem podepnij wyrównawczy i odpowietrzaj.
Otpowietrzaj na wyłączonym silniku jak to robiło się od zawsze.
Do demontażu serwa rozbieraj plastiki i wymontuje czujnik stop i jest dostęp do ostatniej nakrętki.
Czujnik stop jest regolowany, trzeba go tylko rozebrać.
Zalewają płyn do zbiorniczka na pompie np strzykawką a dopiero potem podepnij wyrównawczy i odpowietrzaj.
Otpowietrzaj na wyłączonym silniku jak to robiło się od zawsze.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości