wymiana skrzyni biegów z5 na 6
Strona 1 z 1
Witam .chcę się pochwalić dzisiaj wymieniłem skrzynię w mazda5 2005 2,0 benzyna na skrzynię 6 biegową.
Witam . skrzynia z mazdy 5 CW 2012 2,0 benzyna 6 biegów ,linki z wybierakiem mazda5 2012 2,0 benzyna.To wszystko co jest potrzebne .
skrzynię kupiłem okazyjnie za 300 zł to jest bardzo dobra cena na allegro są po 700-1000
No to sam sobie odpowiem, da sie samemu wymienić skrzynie.
Potrzebny jest kanał/podnośnik, skrzynia 6b, wybierak z linkami, uchwyt linek (ten przykręcony do skrzyni, 2,9l oleju 75W90, no i oczywiście pomocna dłoń (wielkie dzięki Michał)
Przyda się też uszczelka rozrusznika, ja nie dostałem więc uszczelniłem silikonem odpornym na temperaturę.
Uwaga! Poniższy opis jest relacją z mojej walki ze skrzynią, nie jestem mechanikiem, pierszy raz wymieniałem skrzynię i pewnie da się to zrobić lepiej i/lub łatwiej. Nie biorę odpowiedzialności za zniszczenia jakie poczynicie kierując się tym nie-tutorialem
0. Czyścimy szczotką drucianą i pryskamy WD śruby z kroków 7 i 8 dzień przed rozpoczęciem pracy
1. Zaczynamy od zdjęcia nadmiaru plastików
2. Wyciągamy rurke 1, odpinamy wtyczkę 2 i odkręcamy obejmę rury 3 i sciągamy z przepustnicy. Odpinamy zapinki obudowy filtra powietrza, ściągamy uchwyt gumowy 4 i wyciągamy górną część, potem filtr i część dolną.
3. Odpinamy wtyczki komputera, odkręcamy kuwete akumulatora (3 śruby zaznaczone na zdjeciu plamami z WD40)
4. Odkręcamy dwa uchwyty kabli od skrzyni, nie widać ich ale są mniej więcej tam gdzie strzałki, rozpinamy 2 wtyczki, szarą i czarną, czujników skrzyni, ich też niestety nie widać ale znajdziecie bez problemu.
5. Odpinamy linki od skrzyni 1, wyjmujemy z uchytu 2 i odkręcamy uchwy od skrzyni (pewnie nie trzeba ale przynajmniej nie przeszkadzał). Ten uchwyt (3) musi być wymieniony!
6. Odkręcamy wysprzęglik
6.1 W tak zwanym między czasie spuszczamy olej ze skrzyni (1 do zlewania, 2 do wlewania)
7. Czas rozpiąć zawieszenie (chyba, że o czymś zapomniałem, na pewno o czymś zapomniałem...). Odkręcamy sworzeń, końcówkę drążka (po wyjęciu zawleczki)...
8. ... łącznik stabilizatora (przy okazji można je wymienić). wybijamy delikatnie końcówkę drążka i sworzeń
ja poluzowałem śruby wahacza (zdjęcie), wbiłem przecinak w szczelinę uchwytu sworznia, potem wybiłem uderzając w wahacz
9. teraz można wyciągnąć półoś, ja podważałem zapirając łom między tym zgrubieniem a obudową skrzyni, po woli wyszło.
10. z drugiej strony odkręcamy 2 śruby podpory półosi i ja wyciągamy, ta wychodzi łatwiej bo nie ma zawleczki
Przed kolejnymi krokami trzeba podeprzeć silnik i skrzynię, ja użyłem dwoch lewarków. Podparcie skrzyni musi umożliwić jej opuszczenie tak, żeby dało ją się wyjąć spod auta. Poluzować wszystkie śruby mocujące skrzynię, szczególnie te na poduszkach, jak skrzynia zacznie się ruszać cięzko je odkrecić
11. Odkręcamy poduszke, jedna śruba w środku trzymająca skrzynię, sześć śrub trzymających poduszkę. Pod spodem są trzy śruby, odkręcamy i wyjmujemy uchwyt (niestety nie tego zdjęcia nie mam)
12. Odkręcamy dolny uchwyt skrzyni
Następnie odkręcamy śruby mocujące skrzynię do bloku silnika, ja patrzyłem na nową skrzynię, gdzie i ile tych śrub jest.
Skrzynia zeszła całkiem łatwo, wystarcyło lekko poruszyć. Najlepiej robić to w 2 osoby,
13. Wymieniamy linki i wybierak, linki przykręcone są od strony komory silnika
i w kabinie pod nagrzewnicą. Zdjęć z środka nie mam ale nie ma tam nic trudnego. Wydaje mi się, że zdjęcia jak rozebrać plastiki przy wybieraku są w wątku o zmianie radia.
Składamy w odwrotnej kolejności
Wkładanie skrzyni bez podnosnika łatwe nie jest ale w 2 osoby da sie wcisnąć.
Przed włożeniem skrzyni trzeba sprawdzić czy łożysko oporowe jest dobrze włożone (puknięcie dzwigni wysprzęglika może je wysunąć).
Potrzebny jest kanał/podnośnik, skrzynia 6b, wybierak z linkami, uchwyt linek (ten przykręcony do skrzyni, 2,9l oleju 75W90, no i oczywiście pomocna dłoń (wielkie dzięki Michał)
Przyda się też uszczelka rozrusznika, ja nie dostałem więc uszczelniłem silikonem odpornym na temperaturę.
Uwaga! Poniższy opis jest relacją z mojej walki ze skrzynią, nie jestem mechanikiem, pierszy raz wymieniałem skrzynię i pewnie da się to zrobić lepiej i/lub łatwiej. Nie biorę odpowiedzialności za zniszczenia jakie poczynicie kierując się tym nie-tutorialem
0. Czyścimy szczotką drucianą i pryskamy WD śruby z kroków 7 i 8 dzień przed rozpoczęciem pracy
1. Zaczynamy od zdjęcia nadmiaru plastików
2. Wyciągamy rurke 1, odpinamy wtyczkę 2 i odkręcamy obejmę rury 3 i sciągamy z przepustnicy. Odpinamy zapinki obudowy filtra powietrza, ściągamy uchwyt gumowy 4 i wyciągamy górną część, potem filtr i część dolną.
3. Odpinamy wtyczki komputera, odkręcamy kuwete akumulatora (3 śruby zaznaczone na zdjeciu plamami z WD40)
4. Odkręcamy dwa uchwyty kabli od skrzyni, nie widać ich ale są mniej więcej tam gdzie strzałki, rozpinamy 2 wtyczki, szarą i czarną, czujników skrzyni, ich też niestety nie widać ale znajdziecie bez problemu.
5. Odpinamy linki od skrzyni 1, wyjmujemy z uchytu 2 i odkręcamy uchwy od skrzyni (pewnie nie trzeba ale przynajmniej nie przeszkadzał). Ten uchwyt (3) musi być wymieniony!
6. Odkręcamy wysprzęglik
6.1 W tak zwanym między czasie spuszczamy olej ze skrzyni (1 do zlewania, 2 do wlewania)
7. Czas rozpiąć zawieszenie (chyba, że o czymś zapomniałem, na pewno o czymś zapomniałem...). Odkręcamy sworzeń, końcówkę drążka (po wyjęciu zawleczki)...
8. ... łącznik stabilizatora (przy okazji można je wymienić). wybijamy delikatnie końcówkę drążka i sworzeń
ja poluzowałem śruby wahacza (zdjęcie), wbiłem przecinak w szczelinę uchwytu sworznia, potem wybiłem uderzając w wahacz
9. teraz można wyciągnąć półoś, ja podważałem zapirając łom między tym zgrubieniem a obudową skrzyni, po woli wyszło.
10. z drugiej strony odkręcamy 2 śruby podpory półosi i ja wyciągamy, ta wychodzi łatwiej bo nie ma zawleczki
Przed kolejnymi krokami trzeba podeprzeć silnik i skrzynię, ja użyłem dwoch lewarków. Podparcie skrzyni musi umożliwić jej opuszczenie tak, żeby dało ją się wyjąć spod auta. Poluzować wszystkie śruby mocujące skrzynię, szczególnie te na poduszkach, jak skrzynia zacznie się ruszać cięzko je odkrecić
11. Odkręcamy poduszke, jedna śruba w środku trzymająca skrzynię, sześć śrub trzymających poduszkę. Pod spodem są trzy śruby, odkręcamy i wyjmujemy uchwyt (niestety nie tego zdjęcia nie mam)
12. Odkręcamy dolny uchwyt skrzyni
Następnie odkręcamy śruby mocujące skrzynię do bloku silnika, ja patrzyłem na nową skrzynię, gdzie i ile tych śrub jest.
Skrzynia zeszła całkiem łatwo, wystarcyło lekko poruszyć. Najlepiej robić to w 2 osoby,
13. Wymieniamy linki i wybierak, linki przykręcone są od strony komory silnika
i w kabinie pod nagrzewnicą. Zdjęć z środka nie mam ale nie ma tam nic trudnego. Wydaje mi się, że zdjęcia jak rozebrać plastiki przy wybieraku są w wątku o zmianie radia.
Składamy w odwrotnej kolejności
Wkładanie skrzyni bez podnosnika łatwe nie jest ale w 2 osoby da sie wcisnąć.
Przed włożeniem skrzyni trzeba sprawdzić czy łożysko oporowe jest dobrze włożone (puknięcie dzwigni wysprzęglika może je wysunąć).
Ostatnio edytowano 9 lip 2018, 08:45 przez mass, łącznie edytowano 1 raz
Na mojej nie ma oznaczeń.
Można na aukcjach popatrzeć, czasami widać oznaczenia, np:
http://allegro.pl/mazda-5-skrzynia-bieg ... ml#thumb/5
(do nich pisałem, nie mieli wybieraka).
Moja też jest od 2.0b z 2008 roku.
Można na aukcjach popatrzeć, czasami widać oznaczenia, np:
http://allegro.pl/mazda-5-skrzynia-bieg ... ml#thumb/5
(do nich pisałem, nie mieli wybieraka).
Moja też jest od 2.0b z 2008 roku.
Odgrzewam.
Planuję wymianę skrzyni bo obecna sześciobiegowa padła. Nie zależy mi koniecznie na takiej samej a więcej pięciobiegowych jest dostępnych z drugiej ręki. Jeśli się zdecyduję na „downgrade” czy mogę użyć tych samych linek z wybierakiem czy do piątki są inne?
@mass: DZIĘKI za nie-tutorial!
Planuję wymianę skrzyni bo obecna sześciobiegowa padła. Nie zależy mi koniecznie na takiej samej a więcej pięciobiegowych jest dostępnych z drugiej ręki. Jeśli się zdecyduję na „downgrade” czy mogę użyć tych samych linek z wybierakiem czy do piątki są inne?
@mass: DZIĘKI za nie-tutorial!
- Od: 5 maja 2019, 13:09
- Posty: 3
- Auto: Mazda 5 TS2 2005 1.8b
Mazda 5 Furano 2010 2.0b
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość