Błąd AT i kontroli trakcji – szarpanie
Strona 1 z 1
Witam Szanowne grono forumowiczów,
Jako wierny fan marki Honda z uwagi na dwójkę dzieci zmieniłem markę na Mazdę 5, rok 2009 w benzynie 2.0 w automatycznej skrzyni biegów z drobnym defektem. Problem polega na nagłym szarpnięciu/zblokowaniu kół/koła na ułamek sekundy niezależnie od prędkości. W wyniku tego zapala się czasami kontrola trakcji wraz z informacją AT od skrzyni a czasami sama kontrolka AT. Auto było podłączone pod komputer (brak błędów), skrzyni była sprawdzana poprzez jej rozebranie w warsztacie specjalizującym się w automatach. Diagnoza mechaników, że może być problem z instalacji (zwarcie).
Z uwagi na fakt, że mam w rodzinie identyczną mazdę postanowiłem zamienić przepustnicę a następnie przepływomierz. Po jeździe próbnej sporadyczne szarpnięcie nadal występuje. Zacząłem teraz kojarzyć kontrolę trakcji z błędem AT i mam pytanie czy rzeczywiście np. wadliwy czujnik absu może powodować wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny i powodować delikatne szarpnięcie w losowych momentach? Czy ktoś z takimi objawami się spotkał?
Pozdrawiam
Daniel
Jako wierny fan marki Honda z uwagi na dwójkę dzieci zmieniłem markę na Mazdę 5, rok 2009 w benzynie 2.0 w automatycznej skrzyni biegów z drobnym defektem. Problem polega na nagłym szarpnięciu/zblokowaniu kół/koła na ułamek sekundy niezależnie od prędkości. W wyniku tego zapala się czasami kontrola trakcji wraz z informacją AT od skrzyni a czasami sama kontrolka AT. Auto było podłączone pod komputer (brak błędów), skrzyni była sprawdzana poprzez jej rozebranie w warsztacie specjalizującym się w automatach. Diagnoza mechaników, że może być problem z instalacji (zwarcie).
Z uwagi na fakt, że mam w rodzinie identyczną mazdę postanowiłem zamienić przepustnicę a następnie przepływomierz. Po jeździe próbnej sporadyczne szarpnięcie nadal występuje. Zacząłem teraz kojarzyć kontrolę trakcji z błędem AT i mam pytanie czy rzeczywiście np. wadliwy czujnik absu może powodować wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny i powodować delikatne szarpnięcie w losowych momentach? Czy ktoś z takimi objawami się spotkał?
Pozdrawiam
Daniel
Auto dzisiaj sprawdzone pod innym komputere. Kod błędu to u0101 brak połączenia z modułem tsm. Sprawdzić okablowanie pomiędzy mega macs a centralna jednostka sterująca. Coś Wam możemówić ta informacja?
U0101 wskazuje na brak komunikacji ze skrzynią... po szynie CAN
Należy sprawdzić kable i połączenia wtyczek...
Należy sprawdzić kable i połączenia wtyczek...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dziękuję za odpowiedź. A nie orientujesz się czy na ten błąd wpływać elektryka przesuwnych drzwi? Czy musi być to wiązka silnikowa?
Edit.
Pojawiła się informacja na innym nieco mądrzejszym komputerze o dodatkowym błędzie U2064.
Pozdrawiam
Edit.
Pojawiła się informacja na innym nieco mądrzejszym komputerze o dodatkowym błędzie U2064.
Pozdrawiam
Auto umówione do elektronika samochodowego który po objawach powiedział że się podejmie. Podobno żmudna praca i trwać może kilka dni.niestety termin najbliższy ma za dwa tygodnie dopiero. Napisze na forum co udało się ustalić.
Panowie pytanie. Dzwonili do mnie elektronice. W poniedziałek mam auto odebrać i testować. Problem był podobno w przekaźniku drzwi elektrycznych suwanych. Są powiązane ze skrzynią. Jest opcja aby to to było przyczyną wyświetlanego błędu?
Pozdrawiam
Daniel
Pozdrawiam
Daniel
Jednak z instalacją jest wszystko ok. Usterka na 99% leży po stronie modułu TCM (uszkodzony). Teraz pytanie do Panów. Orientujecie się może czy moduł TCM można podmienić z mazdy takiej samej wyposażeniowo lecz nie z 2009 roku lecz 2008 ale również po lifcie? Mam w rodzinie taki egzemplarz i spróbowałbym to zrobić.
Nie podałeś nam kodu błędu... bez niego ta cała naprawa będzie dłuuuga i może być bolesna...
Jedź na diagnostykę auta...
Jedź na diagnostykę auta...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek, masz kody błędu w pierwszym poście. Opisywałem również że szarpnięcie jest na tyle krótkie, że żaden z modułów nie wykazuje awarii.
Niemniej jednak temat dla mnie zakończony. Uszkodzeniu uległ moduł TCM, który posiadał zimne luty. Po przelutowaniu płytki i na nowo zatopieniu w masie silikonowej auto działa. Brak jakichkolwiek błędów na komputerze i żadnych szarpnięć.
W temacie tyle. Proszę o zamknięcie tematu.
Pozdrawiam
Daniel
Niemniej jednak temat dla mnie zakończony. Uszkodzeniu uległ moduł TCM, który posiadał zimne luty. Po przelutowaniu płytki i na nowo zatopieniu w masie silikonowej auto działa. Brak jakichkolwiek błędów na komputerze i żadnych szarpnięć.
W temacie tyle. Proszę o zamknięcie tematu.
Pozdrawiam
Daniel
daniello87 napisał(a):Uszkodzeniu uległ moduł TCM, który posiadał zimne luty.
Zimne luty są powodem braku komunikacji z modułem...
Szybko moduł został rozebrany i naprawiony... i zalany...
Możesz napisać coś więcej?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Zimne luty na module TCM są powodem losowych i krótkich przerwań w działaniu skrzyni. Ma on to do siebie, że przewodzi kiedy chce. Po sprawdzeniu instalacji to był ostatni element do sprawdzenia. Dojście do modułu TCM nie jest za bardzo czasochłonne. Znajduje się mniej więcej pod akumulatorem. Rzeczywiście najwięcej czasu zajęło oczyszczenie modułu bo prawie cały dzień. Pracownia elektroniczna w której auto naprawiono zna się na tym i na bieżąco informowali mnie co robią z autem. Poprawiono tylko i wyłącznie luty. Wymiana uszkodzonych elementów jest niestety niemożliwa z uwagi na brak możliwości wyjęcia całej płytki. Szczęście w nieszczęściu, że przyczyną były luty... w przeciwnym wypadku szukałbym modułu. Auto testowo zrobiło już 70 km i jak na razie żadnych błędów i auto działa pięknie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam serdecznie,
podepne sie pod post ale tez pewnie dodam nowy. Mialem identyczny problem i nadal mam a mianowicie 2 miesiace temu zdiagnozowano brak polaczenia z TCM – objawem bylo utkniecie skrzyni na 2 biegu i problemy z przerzucaniem – szarpanie pomiedzy 1 a 2 biegiem – modul zostal wymieniony, dodatkowo wymienilem olej i filtr w skrzyni. Po wymianie efekt jest taki ze jest zero bledow, ale nie jest ok. Otoz na zimnym silniku auto zmienia biegi plynnie i bez problemu. Po przejechaniu okolo 25 minut zaczynaja sie problemy ktore wystepuje bez logicznego porzadku. Czasami raz na 10 zmian biegow z 1 na 2 a czasami raz za razem. Objawem jest szarpniecie i problem z przelaczeniem 2 biegu. Wszystkie inne biegi dzialaja tak ze nie czuc zmiany.
Pytanie co moze byc nie tak:
– plytka byla kupiona jako przelutowana czyli moze tu jest problem?
– solenoidy czyli elektrozawory?
– cos w skrzyni uleglo uszkodzeniu podczas tego poprzedniego bledu?
Dodam od siebie ze mieszkam na koncu swiata (Nowa Zelandia) i tutaj fachowcy od skrzyn kasuja wagony kasy i nie za bardzo bawia sie w diagnostyke. Czy jestescie w stanie jakos pomoc? TCM wymienilem sam. Gdyby to byly solenoidy to mam goscia ktory mi to zrobi.
Co radzicie? Czy ktos mial taki problem? Czy nadal moze byc to TCM? Poprzedni objaw byl jdnak inny – wyskakiwal blad i auto utykalo na 2 biegu – jezdzilem tak moze 5 km nie wiecej.
teraz da sie nowrmalnie jezdzic ale na goracym silniku pojawia sie ten problem. Zauwazylem tez ze jak chce ostro ruszyc to bardzo wydluza bieg pierwszy – nienormalnie.
Musze bardziej tu liczyc na siebie wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
DDZIEKI
!
podepne sie pod post ale tez pewnie dodam nowy. Mialem identyczny problem i nadal mam a mianowicie 2 miesiace temu zdiagnozowano brak polaczenia z TCM – objawem bylo utkniecie skrzyni na 2 biegu i problemy z przerzucaniem – szarpanie pomiedzy 1 a 2 biegiem – modul zostal wymieniony, dodatkowo wymienilem olej i filtr w skrzyni. Po wymianie efekt jest taki ze jest zero bledow, ale nie jest ok. Otoz na zimnym silniku auto zmienia biegi plynnie i bez problemu. Po przejechaniu okolo 25 minut zaczynaja sie problemy ktore wystepuje bez logicznego porzadku. Czasami raz na 10 zmian biegow z 1 na 2 a czasami raz za razem. Objawem jest szarpniecie i problem z przelaczeniem 2 biegu. Wszystkie inne biegi dzialaja tak ze nie czuc zmiany.
Pytanie co moze byc nie tak:
– plytka byla kupiona jako przelutowana czyli moze tu jest problem?
– solenoidy czyli elektrozawory?
– cos w skrzyni uleglo uszkodzeniu podczas tego poprzedniego bledu?
Dodam od siebie ze mieszkam na koncu swiata (Nowa Zelandia) i tutaj fachowcy od skrzyn kasuja wagony kasy i nie za bardzo bawia sie w diagnostyke. Czy jestescie w stanie jakos pomoc? TCM wymienilem sam. Gdyby to byly solenoidy to mam goscia ktory mi to zrobi.
Co radzicie? Czy ktos mial taki problem? Czy nadal moze byc to TCM? Poprzedni objaw byl jdnak inny – wyskakiwal blad i auto utykalo na 2 biegu – jezdzilem tak moze 5 km nie wiecej.
teraz da sie nowrmalnie jezdzic ale na goracym silniku pojawia sie ten problem. Zauwazylem tez ze jak chce ostro ruszyc to bardzo wydluza bieg pierwszy – nienormalnie.
Musze bardziej tu liczyc na siebie wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
DDZIEKI

- Od: 8 sie 2019, 02:04
- Posty: 5
Piszesz, że zmieniłeś olej – na pewno wlałeś dobry? Bo jest wiele skrzyń, które są bardzo czułe na jakość oleju i trzeba szukać bardzo dobrej jakości zamiennik. Kolejna kwestia to jego poziom. W automacie zalewa się go na COLD a potem trzeba zrobić przejażdżkę z 20km i wtedy sprawdzić i najczęściej dolać na pozycję HOT. To sprawdzenie prowadzi się na pracującym silniku na biegu N lub P.
Zacznij od poziomu oleju a potem będziemy się martwić dalej.
Zacznij od poziomu oleju a potem będziemy się martwić dalej.
No więc tak. Sprawdziłem dziś olej. Auto jezdzilo 20 minut czyli silnik gorący. Automat w pozycji P. Silnik włączony i bagnet pokazywał że jest za dużo. Około 1 cm powyżej górnej granicy. Czy to może mieć wpływ?
Co do samej jakości oleju to chyba nie bo na starym oleju po wymianie TCM objaw też występował z tą różnicą że po zmianie jest dużo łagodniejszy.
Czytałem na forach w innych markach że przy takich objawach częstą przyczyną są elektrozawory czyli solenoidy?
Bije się z myślami czy wymienić ten TCM skoro jest to tak powiązane z temperatura ale chyba tak zrobię.
Dajcie znać co myślicie.
Dzięki
Dopisano 11 Aug 2019, 05:20:
Szybki update
Poczytalem jak sprawdzic dokladnie olej – wiec zrobilem to jeszcze raz zarowno na D jak i na N – w obu przypadkach za duzo – na D nawet okolo 2 cm na bagnecie. Dodam ze olej zmienial mi moj mechanik stad moje zaufanie i brak sprawdzenia.
Pytanie czy to moze byc przyczyna? Na pewno ogarne wyciagniecie nadmiaru i testujemy dalej.
Co do samej jakości oleju to chyba nie bo na starym oleju po wymianie TCM objaw też występował z tą różnicą że po zmianie jest dużo łagodniejszy.
Czytałem na forach w innych markach że przy takich objawach częstą przyczyną są elektrozawory czyli solenoidy?
Bije się z myślami czy wymienić ten TCM skoro jest to tak powiązane z temperatura ale chyba tak zrobię.
Dajcie znać co myślicie.
Dzięki
Dopisano 11 Aug 2019, 05:20:
Szybki update
Poczytalem jak sprawdzic dokladnie olej – wiec zrobilem to jeszcze raz zarowno na D jak i na N – w obu przypadkach za duzo – na D nawet okolo 2 cm na bagnecie. Dodam ze olej zmienial mi moj mechanik stad moje zaufanie i brak sprawdzenia.
Pytanie czy to moze byc przyczyna? Na pewno ogarne wyciagniecie nadmiaru i testujemy dalej.
- Od: 8 sie 2019, 02:04
- Posty: 5
Update z dzis.
Po rzetelnym sprawdzeniu oleju postanowilem zlac nadmiar. Najpierw wyciagnalem 200ml i pojechalem 30 minut sprawdzic. Zmiana jest taka ze przez 25 minut bylo ok i auto zmienia z 1 na 2 plynniej (nie ma odczuwalnych wczesniej mikroszarpniec). Niestety ostatnie 5 minut znow pojawil sie objaw w postaci lekkiego szarpniecia i wzrostu obrotow przy zmianie na 2 bieg. Tak jakby wskakiwal on z opoznieniem a pozniej auto nadganialo do obrotow. Zjechalem do garazu i zlalem olej tak zeby bylo idealnie – bylo przelane okolo 400-450 ml. Po ostatecznym zlaniu juz nie jezdzilem. Potestuje jutro ale ewidentnie jest roznica w tym jak skrzynia zmienia biegi – zniknely mikroszarpniecia ktore wczesniej byly wyczuwalne. Zostal tylko ten glowny rzadziej wystepujacy objaw. Zobacze czy po zlaniu calego nadmiaru bedzie jakis progres.
Co sadzicie?
Po rzetelnym sprawdzeniu oleju postanowilem zlac nadmiar. Najpierw wyciagnalem 200ml i pojechalem 30 minut sprawdzic. Zmiana jest taka ze przez 25 minut bylo ok i auto zmienia z 1 na 2 plynniej (nie ma odczuwalnych wczesniej mikroszarpniec). Niestety ostatnie 5 minut znow pojawil sie objaw w postaci lekkiego szarpniecia i wzrostu obrotow przy zmianie na 2 bieg. Tak jakby wskakiwal on z opoznieniem a pozniej auto nadganialo do obrotow. Zjechalem do garazu i zlalem olej tak zeby bylo idealnie – bylo przelane okolo 400-450 ml. Po ostatecznym zlaniu juz nie jezdzilem. Potestuje jutro ale ewidentnie jest roznica w tym jak skrzynia zmienia biegi – zniknely mikroszarpniecia ktore wczesniej byly wyczuwalne. Zostal tylko ten glowny rzadziej wystepujacy objaw. Zobacze czy po zlaniu calego nadmiaru bedzie jakis progres.
Co sadzicie?
- Od: 8 sie 2019, 02:04
- Posty: 5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości