Uszkodzenie pompy ABS – świeci kontrolka TCS
chyba tak...z tego co wyniklo w ostatnim czasie u mnie wychodzi na to ze tylko nowa pompa wchodzi w gre ewentualnie regeneracja czujnika cisnienia...najlepsze jest to jak zachowal sie serwis mazdy i jak wykonal usluge...ale o tym napisze dopiero po uzyskaniu odpowiedzi od Mazda Polska.
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
witam.sorki że tak długo nie pisałem ale dzisiaj też się nie rozpiszę bo jest szał przedświąteczny...to bedzie dłuższy post.odezwe się po świetach...powiem tylko tyle że serwis Matsuoka w Lublinie to jest najgorsze co mogło mnie spotkać w ostatnim czasie...ale o tym innym razem.pozdrawiam i życze Wesołych Świąt wszystkim klubowiczom...
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
xenon90 napisał(a):no i niestety jest wielki problem...okazalo sie ze wymiana pompy abs i zaprogramowanie jej przeroslo mozliwosci serwisu...kupilem jedna pompe,okazalo sie ze nie taka...oki...przywiozlem druga pompe praktycznie identyczna i znowu blad ale tym razem brak komunikacji z kompem...ok.zakupilem trzecią pompe(ten sam rok produkcji,te same symbole...praktycznie idealna)ale znowu szok...normalnie jestem zalamany...okazalo sie ze komputer nie daje rady wprowadzic klucza ktorym sie programuje czy cos takiego,,,...jutro panowie dzwonia do warszawy zeby wyrwac od nich jakis kod ktorym byc moze uda sie to uruchomic...wychodzi na to ze panowie z mazdy w kraju kwitnacej wisni wymyslili sobie ze kazda mazda ktora wychodzi z tasmy dostaje pompe abs ktora ma swoj odpowiedni klucz do zaprogramowania...szok...technicznie nie powinno byc w sprzedazy tej czesci na allegro poniewaz nie da sie tego uruchomic...ale pojde dalej,,,ktos to sprzedaje,ktos to kupuje i uruchamia...gdzie tkwi błąd???moze ktos z was podpowie jak to zalatwic,,,dziwna sprawa
- Od: 17 kwi 2011, 18:01
- Posty: 6
WITAM.TEZ MI SIE SWIECI TRAKCJA,SAMOCHODZIK W POSLIZGU.DODAM ZE ABS SIE NIE SWIECI,JEST W PORZADKU NA KAPIE POKAZUJE SIE BLAD NR C1288 WLACZNIK CISNIENIOWY I JESZCZE JEDEN BLAD NR E7FF MOZE KTOS MI POWIEDZIEC JAKI KOSZT JEST TEJ NAPRAWY?? MYSLE GDZIES POSZUKAC UZYWANEJ CZESCI.A MOZE JAKIS CZUJNIK SIADL? MOZE PLYN WYMIENIC,MOZE WTYKA ZASNIEDZIALA.PROSZE O POMOC
- Od: 17 kwi 2011, 18:01
- Posty: 6
wajda83, błagam poczytaj trochę regulamin forum, nie piszemy postu pod postem, nie piszemy wielkimi literami całego tekstu bo to krzyk itd. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=95&t=104282
Pozdrawiam
witam...kolego to co ci wybiło na kompie czyli c1288 to jest najgorsza rzecz jaka mogła ci sie pokazac w pompie abs.jest to uszkodzenie czujnika cisnienia plynu w pompie ABS...obiecuje ze zbiore sie dzis wieczorem i napisze szerzej na temat tego problemu...
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
witam kolego.odpisales mi na pytanie na temat tej kontrolki kontroli trakcji, tych bledow C1288 i EF77. nie cierpliwie czekam na odpowiedz.najgorsze mnie spotkalo dlatego ze pompa do wymiany czy jeszcze cos gorszego? jezeli mam pompe do wymiany to znalazlem taka za 500zl. ale poczytalem ze ktos mial problem z zakodowaniem jej.ponoc kazda ma jakis klucz. niewiem czy ten elektryk u ktory wykryl te bledy bedzie w stanie mi zakodowac droga pompe. bo moge jeszcze sprobowac ja dac do regeneracji ale ona kosztuje 800zl.wiec iakbym uzyskal wiecej informacji to bym sie cieszyl.dziekuje ci kolego za pomoc. posiadam mazde 5 z 2006r 2.o diesel 143kM
- Od: 17 kwi 2011, 18:01
- Posty: 6
witam...to moze najpierw opisze co mnie spotkało z tą pompą abs.któregoś dnia niewiadomo skąd zapaliła sie kontrolka tcs.pojechałem do znajomego mechanika na kompa...wyskoczył błąd c1288 ale nie można go było wykasować ani odczytać jego danych...pojechałem do serwisu mazdy Matsuoka na al.Kraśnickich w Lublinie.i tu się zaczyna najgorsze.nie wiem czy ktoś tu na forum z tego serwisu sie udziela lub zagląda ale nie mam zamiaru siedziec cicho.grzeje mnie to co sobie ktoś pomyśli...pierwsze co zrobiłem to zamówiłem sprawdzenie błędów na kompie.wcześniej oczywiście posiedziałem na necie gdzie dowiedziałem sie co mnie spotkało..wyskoczył ten sam błąd c1288...panowie mają pełen zakres w swoim kompie wiec potwierdziłem tylko swoją wiedzę za jedyne 150zł.okazało się że padł czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w pompie abs.wykazywał non stop ciśnienie w granicach 20 co było równoznaczne z tym tak jakby cały czas był wciśniety pedał hamulca na maksa.przeszedłem do panów z obsługi i zaczęliśmy rozmowe na temat tego jak to można naprawic...pierwsze co sprawdziliśmy to była cena nowej pompy abs.(jedyne 9500zł brutto)stwierdziliśmy zgodnie że to dość spory koszt.zapytałem czy można to zrobić na używanej pompie z takiego samego auta...oczywiście nie ma problemu,zrobimy to panu,pan dostarczy nam używana pompe a my ja wymienimy i bedzie wszystko git...więc co zrobiłem?kupiłem używana pompe z tego samego modelu mazdy.po podłączeniu jej do kompa był brak komunikacji...panowie z serwisu stwierdzili że to nie tka pompa.kupiłem drugą i powtórka.zero komunikacji.znowu cos im nie pasowała,i zaczęły się teksty typu kup pan wreszcie pompę taką jak trzeba...hehehe.a żebyście zobaczyli jak ten mechanik mi wybebeszył madzie,połowę rzeczy wykręcił niepotrzebnie,ale mniejsza z tym,może tak go uczyli.szok.kombinuje auto i jade do gosci po trzecia pompę(wszystkie oczywiście w cenie kilkuset złotych za sztuke)ten sam model,ten sam silnik,ten sam rok...a pompa znowu nie daje znaków życia...zaczyna sie nerwówka,pytają o numer vin.oczywiście nie do zdobycia gdyż madzia poszła na złom a zostały tylko częsci...dzwonia do warszawy a dni mijają.auto stoi a bez samochodu jak bez ręki...warszawa twierdzi że do konkretnego auta przypisana jest pompa abs i ma swój kod,niewymienialny.i zaczyna się najlepsze."fachowcy" z działu obsługi klienta,zaczynają na mnie naskakiwać że to moja wina,że to ja sobie wymyśliłem używkę,że oni to tylko na nowych częściach bazuja...w akcie desperacji mechanik wykręca moja pompe z auta żeby sie upewnić czy może czasem jest nie zapowietrzona...pytam sie po co???a bo tak trzeba...stwierdziłem że czas zabierać stamtąd auto...a facet mi mówi że musze zapłacić za demontaż i montaż pompy.a kto mu kazał to ruszać,chodziło tylko o podłaczenie innej pompy do gniazda i sprawdzenie czy bedzie pasowała a oni taki numer na konie robia.powiedziałem że nie mam zamiaru płacić za coś co było zbednie zrobione,nie potrafili sie przyznać do tego że nawet nie wiedzieli jak sie do tego zabrać,nie mówiąc juz o tym że nie robili takich zabiegów wcześniej.zablokowali mi auto...doszło do ostrej wymiany zdań,szczególnie dwoch panow było zacietych...ale odbiłem piłęczkę.hehebyłem z żona po auto i tylko ona mnie powstrzymała przed dalszymi słowami.na szczęście trafił sie jeden gośc z obsługi wyrozumiały i pogadaliśmy sobie z nim na osobności,tylko on starał sie nas zrozumieć i stwierdził że czasem takie błedy z ich strony się zdarzają.obniżył nam koszt tej robocizny i zeszliśmy do ok 260zł...za nic nie zrobienie.z tego co zauwazłem to ten serwis nadaje się do wymiany wycieraczek w aucie i ewentualnie oleju ale tu bym uważał.a wystarczyło powiedzieć.nie wiemy,nie umiemy albo nie damy rady tego zrobić a nie łapac każdego klinta i czesac go z kasy...jak wróciłem do domu,zajrzałem do pompy.szok.kielich zawieszenia cały zrysowany przez mechanika,śruby którymi przykręca sie przewody cisnieniowe do pompy zjechane,nawet porzadnych kluczy tam nie mają,no i porysowany błotnik i zderzak na rogu przez ubranie mechanika,,,nie zauważyłem żeby zakładali tam faruchy ochronne na auto.i tak moja ciekawa przygoda z serwisem sie zakonczyła.na szczescie odzyskałem pieniądze za pompy które kupiłem choć nie było łatwo...sorki że tak sie rozpisałem ale musiałem sobie ulżyc...osobiście nie polecam tego serwisu.
21 kwi 2011 dzisiaj 0:09 Edit:
a teraz co sie dowiedziałem o możliwości odzyskania tcs w aucie...jest firma która regeneruje te pompy w Ozorkowie.mają swoja strone w necie,koszt około 800złi gwarancja 12mies.jest jeszcze jeden sposób podany mi przez igora,mam nadzieje że mogę zdradzić ten sposób.otóż trzeba kupić pompę z innego auta ale w pewnym zakresie numeracji vin.oddzielić hydraulikę od elektroniki i wpiąć dobrą hydraulikę do naszej części eletronicznej...prawdopodobnie to zadziałą.nie próbowałem ponieważ nie znalazłem jeszcze odpowiedniej pompy,może kiedyś sie uda.a tak na marginesie to musze przyznać że M5 bardzo dobrze sie spisuje nawet bez tcs.miałem okazje zrobić kilka bardzo szybkich i kretych tras w zimie i powiem wam że auto jedzie jak na szynach.ja wiem że jest pewna obawa że jakis system nas nie chroni ale dobre wyczucie auta pozwala na bardzo dużo.
Nie piszemy postu pod postem, edytujemy istniejący.
say
21 kwi 2011 dzisiaj 0:09 Edit:
a teraz co sie dowiedziałem o możliwości odzyskania tcs w aucie...jest firma która regeneruje te pompy w Ozorkowie.mają swoja strone w necie,koszt około 800złi gwarancja 12mies.jest jeszcze jeden sposób podany mi przez igora,mam nadzieje że mogę zdradzić ten sposób.otóż trzeba kupić pompę z innego auta ale w pewnym zakresie numeracji vin.oddzielić hydraulikę od elektroniki i wpiąć dobrą hydraulikę do naszej części eletronicznej...prawdopodobnie to zadziałą.nie próbowałem ponieważ nie znalazłem jeszcze odpowiedniej pompy,może kiedyś sie uda.a tak na marginesie to musze przyznać że M5 bardzo dobrze sie spisuje nawet bez tcs.miałem okazje zrobić kilka bardzo szybkich i kretych tras w zimie i powiem wam że auto jedzie jak na szynach.ja wiem że jest pewna obawa że jakis system nas nie chroni ale dobre wyczucie auta pozwala na bardzo dużo.
Nie piszemy postu pod postem, edytujemy istniejący.
say
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
U mnie również wyszedł podobny problem .Na razie oprócz komputera nic nie robiłem . Po pierwsze obawiam się kosztów a i nie mam tez czasu na wjazd do mechanika . Smigam narazie bez tego czuda jak DSC . Zobaczcie ten numer http://translate.google.pl/translate?hl ... d%3Divnsfd Wiele takich numerów bywa z tym problemem . I wszystkich nas zostawiaja z tym problem . Tylko płac . 
-
kaper68
Od kilku dni też mam problem z "płonącym samochodzikem" na desce. Kod błędu C1288. Koszt naprawy w serwisie określili na 10 tys.
Spróbuję innych metod (regeneracja, używka ...). Jak zwalczę problem to dam znać
W Ozorkowie naprawili pompę za 800 zł. Na razie wszystko śmiga bez pudła!
W Ozorkowie naprawili pompę za 800 zł. Na razie wszystko śmiga bez pudła!

-
dego
Odświeżam temat kontrolki TCS/DSC . Zrobiłem kalibracje wtryskiwaczy. Po kilku dniach przy odpalaniu auta nie zgasła mi ta kontrolka. Nie działa (nie zapala sie kontrolka DSC OFF). Na szutrowej nawierzchni koła boksują. Nie zauważyłem spadku mocy. Może być to przepalony jakiś bezpiecznik?
nie.
masz zupelnie inny problem... Z regoly pada czujnik cisnienia plynu hamulcowego w pompie ABS, a oznacza to tylko tyle, ze powinienes poszukac tematu o bledzie C1288
ale, ale... zacznijmy od poczatlu...
podjedz do kogos odczytac bledy
masz zupelnie inny problem... Z regoly pada czujnik cisnienia plynu hamulcowego w pompie ABS, a oznacza to tylko tyle, ze powinienes poszukac tematu o bledzie C1288
ale, ale... zacznijmy od poczatlu...
podjedz do kogos odczytac bledy

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Poczytałem trochę o tym błędzie – masakra
Jutro gdzieś podjadę żeby mi odczytali czy to faktycznie to
przez stonoga » 28 października 2013, o 15:51
Wojtek zapodał trafna diagnozę Błąd C1288. Da się z tym jeździć ponoć ale wolę mieć system antypoślizgowy sprawny. Regeneracja
przez stonoga » 28 października 2013, o 15:51
Wojtek zapodał trafna diagnozę Błąd C1288. Da się z tym jeździć ponoć ale wolę mieć system antypoślizgowy sprawny. Regeneracja
Witam. Mam specyficzny problem. Wymienilem pompe abs zupelnie nowa dokladnie pod moje auto, tylko nie robilem tego w aso. W aso zamowilem nowa pompe, bo samochod stal u mechanika z wyciagnieta stara i nie moglem tego zrobic w aso. Mechanik zalozyl nowa niby wszystko mialo byc ok, ale pompa sie komunikuje i wszystko dziala oprocz tego ze nie moga skasowac bledu c2785 i swieci ciagle kontrolka trakcji. Przycisk on off traction dziala. Na komputerze jest tylko ten blad i nie wiedza jak go skasowac. Jest cos takiego czujnik cisnienia jest nieskalibrowany. Przeszukalem forum i caly internet i nie wiem czy to jest cos powaznego czy tylko problem z dobra konfiguracja na komputerze.
Prosze o pomoc i dziekuje z gory za informacje.
Prosze o pomoc i dziekuje z gory za informacje.
- Od: 29 paź 2013, 08:42
- Posty: 5
- Skąd: UK
- Auto: Mazda MAZDA5
2.0 SPORT 5DR 2007
Tak wlasnie zrobilem. Jutro mam wizyte w ASO, tylko ze chcialem wiedziec czy to cos powaznego, czy drobny problem. W ASO oczywiscie koszt spory 85 Funtow i zaczeli oczywiscie swoja spiewke jeszcze przed sprawdzeniem nie wiadomo kto to robil i jak i czy poradza sobie z tym problemem.
Dzieki za odpowiedz.
Dzieki za odpowiedz.
- Od: 29 paź 2013, 08:42
- Posty: 5
- Skąd: UK
- Auto: Mazda MAZDA5
2.0 SPORT 5DR 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości