ZImne powietrze z nawiewów

Postprzez Pele90 » 8 gru 2022, 15:14

Witam,
Przeszukałem całe forum ale nie znalazłem niczego podobnego
Moja Mazda 5 2008r 1.8 benz + lpg
sporadycznie mam taki przypadek, że po odpaleniu autka wszystko pracuje ładnie i płynnie. Podczas jazdy z nawiewów leci zimne powietrze a temperatura silnika na zegarze wskazuje górną granicę ( dużo ponad 90 stopni ). Za kazdym razem gdy mam taką przypadłość gaszę auto, otwieram maskę a tam wszystko ok. Płyn chłodniczy w normie, nic się nie gotuje, olej jest no wszystko jednym słowem gra. Ostatnio wymieniłem termostat na nowy ale temat pozostał. Nie dzieje się tak za każdym razem, tylko raz na jakiś czas i troche mnie to martwi. Ktoś coś ?
Początkujący
 
Od: 22 cze 2021, 07:39
Posty: 5
Auto: mazda 5 1.8 2008r.

Postprzez darrecki » 8 gru 2022, 19:12

jak jest dostęp to zdejmij oba węże z nagrzewnicy i przepłukaj wodą z węża ogrodowego. Może się okazać, że jest zakamieniona i przepływ jest minimalny, a takie coś nie pa prawa grzać.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Pele90 » 8 gru 2022, 19:16

Ok sprawdzę to. Tylko zastanawiam się czy moze to również mieć wpływ na to że wskazówka od temperatury silnika podczas tej sytuacji z zimnym nawiewem rośnie do ponad 100 stopni
Załączniki
IMG_20221207_160731.jpg
Początkujący
 
Od: 22 cze 2021, 07:39
Posty: 5
Auto: mazda 5 1.8 2008r.

Postprzez darrecki » 9 gru 2022, 09:36

Masz dużą szansę, że nagrzewnica jest w ciągłym obiegu, a temperaturą wewnątrz sterują klapki kierujące powietrze przez nagrzewnicę lub nie. Na chłopski rozum jak masz ograniczony przepływ, temperatura w układzie musi być wyższa, dlatego też zasugerowałem sprawdzenie drożności nagrzewnicy. Nie wiem jak w 5, ale spróbuj ściągnąć plastiki wewnątrz i sprawdź czy rurki doprowadzające wodę są ciepłe.

W nowszych Mazdach (spotkałem 2 przypadki w CX5) był problem z grzaniem jednej strony, bo pół nagrzewnicy nie było drożne. Rurki gorące, za to tylko pół nagrzewnicy – połowa (dalsza) zimna, woda nie przepływała przez tą część wcale. A powodem okazało się dolewanie mocno zmineralizowanej (zakamienionej) wody do koncentratu.

Zawsze możesz też sprawdzić czy działa sterowanie przepływem powietrza, powinien być tam 1 silniczek (lub 2 jeśli klima 2 strefowa)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez an15 » 10 sty 2023, 17:59

Witam.
Wskazówka temperatury po nagrzaniu powinna stać w miejscu. Wzrost temperatury silnika i brak ogrzewania wskazuje na brak obiegu płynu. Przepłukałbym cały układ i dał nowy płyn. Jeżeli nie pomoże, to wymieniłbym pompę płynu chłodzącego.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2013, 11:08
Posty: 52
Auto: Mazda 5 2,0 B, 2005

Postprzez Pele90 » 28 mar 2023, 15:51

Problem rozwiązany. Okazało się że była jakaś nieszczelność na jakiejś rurce od nagrzewnicy. Zwykła obejma pomogla
Początkujący
 
Od: 22 cze 2021, 07:39
Posty: 5
Auto: mazda 5 1.8 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy