doszlifował tłoki
może się nie znam, ale pierwsze słyszę... co to znaczy "doszlifować tłoki"?
jakie mogą być konsekwencje
1. szybka śmierć katalizatora
2. olbrzymie ilości NOx i sadzy spowodowane spalaniem oleju (możliwy brak przeglądu)
3. duże prawdopodobieństwo,że zatrzesz silnik, jeśli nie dopilnujesz dolewek oleju, albo pojedziesz w dłuższą trasę.
4. możliwość uszkodzenia głowicy (pęknięcie głowicy, mostków wałków rozrządu lub samych wałków) w przypadku dolewania zimnego oleju do silnika po bezpośrednim jego wyłączeniu.
5.Nagar na tłokach, pierścieniach oraz zaworach, gniazdach zaworowych, zawalony nagarem kolektor wylotowy – problemy z kompresją, oddawaniem ciepła przez zawory i ich wypalenie, możliwość powstawania rys na gładziach cylindrowych – problemy z kompresją i jeszcze większa konsumpcja oleju...
6. problemy z rozruchem
To tak na szybko..
To wszystko może się zdarzyć ale trudno określić ramy czasowe i przebieg.
Jeśli chcesz naprawiać, to poszukaj dobrego mechanika. Po otwarciu silnika okaże sie dopiero co tak naprawdę należy naprawić (przypuszczam,że będzie standard – pierścienie, głowica, tłoki,panewki...)