Mazda 5 2.3 l3 USA wymiana silnika.

Postprzez 1985xps » 25 mar 2018, 00:19

Witam mam Mazdę 5 2.3 l3 166KM wersja USA(CR)
skrzynia automatyczna, zmienne fazy,cewki i silnik który nadaje się na śmietnik.

Przeglądałem znane serwisy aukcyjne, ale nigdzie nie mogę znaleźć identycznego silnika.

Pytanie:
Jaki silnik wybrać, żeby było jak najmniej przeróbek i kosztów.?
Czy silnik z Mazdy 6 2.3 l3 po lifcie będzie pasował, czy trzeba dokładać komputer, immobilizer mocowania itp.?
W ogóle co robić według was, czekać na identyczny silnik, wymienić na ten z Mazdy 6, zmniejszyć pojemność, wstawić 2.0 1,8 z europejskiej piątki, blacharka ok w dobrym stanie, automat też ok, szkoda rezygnować przy zmianie pojemności.

Przepraszam za laickie pytania, ale kolega mechanik powiedział Mazda 5, tylko nie kupuj diesla kup benzynę i w ostateczności mam samochód który jest fajny, ale ma jeden mankament, nie jeździ, skromny budżet i w ogóle wole się upewnić :).

Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2018, 23:37
Posty: 1
Auto: Mazda 5 2.3L3 2007 USA

Postprzez kaerka » 1 lut 2019, 15:16

Hej.

I jak udało ci się wymienić silnik. Mnie czeka chyba też prawdopodobnie wymiana.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 13 lut 2019, 14:32

A z jakiego powodu ta wymiana ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 15 lut 2019, 00:06

Wymieniona zostala uszczelka pod głowicą i sprawdzona głowica i po pozytywnym tescie na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia obstawiam albo pęknity blok, albo fuszerkę mechanika. W przyszlym tygodniu oddaję temu mechanikowi w ramach reklamacji auto, ma popatrzeć.
Ogolnie to ręce opadają nie spodziewam się dobrych wiadomosci od niego, bo od samego początku z tym swoim "polonezem" mam same..... i tu sobie poklnę w poduszke :)
A mówił jak sprzedawał, że żadnych problemów z mazdą nie miał, że żonie żal sprzedawać, a że dzieci już duże i nie potrzebują. Eheheh
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 15 lut 2019, 21:37

kaerka napisał(a):pęknity blok

Miałem tylko jeden taki przypadek. To widać gołym okiem.
Daj znać co tam wyszło. Ciekaw jestem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 15 lut 2019, 22:07

kaerka napisał(a):Wymieniona zostala uszczelka pod głowicą

Oryginał czy zamiennik ?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kaerka » 16 lut 2019, 01:11

Napewno się podziele informacjami jaka bedzie teraz diagnoza.
A co do uszczelki to szczerze to nie mam pojęcia jaką zamontował mi warsztat. Podejzewam, że jakiś zamiennik. Też się o to spytam. A jakieś propozycje jaka uszczelka lepsza?
Słyszałem od innego mechanika, że oryginalne uszczelki sa bardzo cienkie 0,4mm i że on by szukal jakiegoś zamiennika grubszego. I tu wleciała historia że kiedys wymieniał uszczelkę chyba w dacii duster gdzie oryginalnie byla też taka cienka i po 3 miesiacach samochód wrócił z tym samym problemem i wtedy wymienil na zamiennik grubszy i juz jest spokój.
Ehh
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 16 lut 2019, 15:18

Jak jest dobrej klasy zamiennik,to nie ma prawa nie "trzymać".
Jak jest prosta głowica i prosty blok,powierzchnie są czyste,bez wżerów i ubytków to nie ma znaczenia czy ori czy zamiennik.
A w silniku L3 jest jedna grubość uszczelki i nie ma co kombinować ani się doszukiwać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 16 lut 2019, 19:18

No okey zobaczymy co powie mechanik. Tak jak mowiłem w tym tygodniu ma znaleźć czas i posprawdzać co i jak i wtedy się podzielę informacjami.
Dzięki za zainteresowanie tematem. Z żoną tak podyskutować nie mogłem :) pozatym już słuchać nie może o naszym "polonezie".
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 17 lut 2019, 14:58

Z małżonkami na pewne tematy nie powinno się dyskutować <lol>
Czekamy na wieści...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 28 lut 2019, 18:49

No i samochód odebrałem od mechanika.
Wymienil mi uszczelkę i sprawdził szczelność głowicy. Z tego co mówił to gdzieś niby była jakaś nierówność, której ostatnio nie zauważyli, wiec wyrownali zmontowali i tyle mi wyjaśnił. Ciężko bylo coś od niego wyciagnąć. Wymienil dodatkowo jakiś pasek za ktory skasował 60 zł. No i oczywiście padło zaklecie wszystkich mechaników "jezdzić obserwować".
No to wsiadłem odpalam, oczywiście check sie pali P0304 i rzeczywiście jak by nie na wszystkich cylindrach pracowal. Skasowalem, pojezdzilem mineło. Ale zaplil sie P0012 kasowanie nie pomoglo zapala sie co chwile.
Jutro jadę do innego zaprzyjaźniinego mechanika sprawdzi mi testerem na CO2 w ukladzie chłodzenia. I wtedy będę wiedział co robić dalej. No bo jak wynik będzie pozytywny to co ja sie checkami będę zajmował.
Pozatym ogrzewanie działa trochę lepiej, ale czuć różnicę pomiedzy niskimi a wysoki obrotami. Lepiej niz bylo ale różnica jest. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 1 mar 2019, 09:26

kaerka napisał(a):Ale zaplil sie P0012 kasowanie nie pomoglo zapala sie co chwile.

No to powrót do warsztatu....źle poskładany motor.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 1 mar 2019, 12:06

No byłem na teście i przedostają się spaliny do układu.

co robić? <co?>

Jaki ewentualni silnik będzie pasował żeby podmienić?

Masakra
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 1 mar 2019, 21:04

kaerka napisał(a):co robić?

tadziol napisał(a):powrót do warsztatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 4 mar 2019, 08:54

A co to jest ten błąd P0012 co zepsuł mechanik ?
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 4 mar 2019, 13:12

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 5 mar 2019, 14:11

No nic dość użerania się z mechanikiem. Będę wymieniał silnik.
Z tego co się orientowałem to są do wyboru motory.
z cewkami lub na kablach – ja mam cewki
z sensorem przy korku oleju lub bez – ja mam z
i jest jeszcze taka opcja, że bagnet jest w głowicy a ja mam bagnet od przodu.

Na co zwrócić jeszcze uwagę przy kupnie jakie mnie niespodzianki mogą spotkać?

Gdzie kupić? polecacie coś?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 5 mar 2019, 18:37

Niespodzianki ?
No na pewno to ze silnik będzie żarł olej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kaerka » 5 mar 2019, 21:09

A niby czemu będzie żarł olej?
Początkujący
 
Od: 23 lip 2018, 07:44
Posty: 23
Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG

Postprzez tadziol » 5 mar 2019, 22:11

A czego się spodziewasz po silniku który będzie miał 11 lub więcej ?
I przelotu lekko 200 km.
Twój nie spalał oliwy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy