Mazda 5 2.3 l3 USA wymiana silnika.
Ciężko stwierdzić czy spalał, bo mało nim pojezdziłem. Bardziej i częściej patrzylem do zbiorniczka i chłodnicy a nie na bagnet. Poprostu niewiem. Tak czy inaczej możesz poradzić gdzie najmniej mi wcisną jakis zdezelowany motor?
- Od: 23 lip 2018, 07:44
- Posty: 23
- Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG
Okey. Rozgladalem sie za silnikami, ale mam do wyboru raptem 3 szt. W cenie od 4500 – 5200 plus koszty wysyłki. Wiec trochę zaczyna się to mało kalkulować. Ale ja poprostu potrzebuję jeżdżącego samochodu. Poprostu potrzebuję to normalne, ale wszyscy mechanicy u ktorych byłem nikt ambitnie do sprawy nie podchodzi.
Zastanawiam się teraz nad remontem kapitalnym. Tzn chcialbym aby ktoś zrobil kapitalny wraz ze sprawdzeniem czemu po dwóch razach wymienionej uszcelce pod głowica sprawdzonej i planowanej glowicy (niby) dalej sie uklad chlodzenia zapowietrza, i nie działa ogrzewanie.
Macie jakieś propozycje, co robić, jakiś sprawdzony warsztat woj. lubuskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie? . Pomocy! ))
Dopisano 11 Mar 2019, 08:03:
A jeszcze jedno
Bo na forum nie znalazłem powiązanego tematu. A dotyczy mojej przypadłości. Wyświetla się też czasami taki błąd
P2006 Intake Manifold Runner Control Stuck Closed Bank 1a. Co to?
Dopisano 11 Mar 2019, 09:35:
I jeszcze jedno, bo mechanik się odezwał i ma odebrać samochód z pod mojego domu. Oczywiście chciał przyjechać i ciągnąć go na lince. Powiedziałem, że automat i że nie można on twierdzi, że można. Jaka jest wasza opinia? odległość 2,0km.
Zastanawiam się teraz nad remontem kapitalnym. Tzn chcialbym aby ktoś zrobil kapitalny wraz ze sprawdzeniem czemu po dwóch razach wymienionej uszcelce pod głowica sprawdzonej i planowanej glowicy (niby) dalej sie uklad chlodzenia zapowietrza, i nie działa ogrzewanie.
Macie jakieś propozycje, co robić, jakiś sprawdzony warsztat woj. lubuskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie? . Pomocy! ))
Dopisano 11 Mar 2019, 08:03:
A jeszcze jedno
Bo na forum nie znalazłem powiązanego tematu. A dotyczy mojej przypadłości. Wyświetla się też czasami taki błąd
P2006 Intake Manifold Runner Control Stuck Closed Bank 1a. Co to?
Dopisano 11 Mar 2019, 09:35:
I jeszcze jedno, bo mechanik się odezwał i ma odebrać samochód z pod mojego domu. Oczywiście chciał przyjechać i ciągnąć go na lince. Powiedziałem, że automat i że nie można on twierdzi, że można. Jaka jest wasza opinia? odległość 2,0km.
- Od: 23 lip 2018, 07:44
- Posty: 23
- Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG
holowałem automat ponad 40km – nic się nie stało
po ok. 30km sprawdziłem temp. skrzyni – wszystko zimne
nie przekraczałem 50 km/h
od tamtej pory auto zrobiłem kilkadziesiąt tys km w takim samym stylu jakby nigdy nie było holowane
po ok. 30km sprawdziłem temp. skrzyni – wszystko zimne
nie przekraczałem 50 km/h
od tamtej pory auto zrobiłem kilkadziesiąt tys km w takim samym stylu jakby nigdy nie było holowane
kaerka napisał(a):Po raz trzeci rozebrał głowicę mój mechanik i wysłał mi takie zdjęcie.
I pewnie chce Cię przekonać,że to powstało "dopiero teraz". Przy wcześniejszym planowaniu głowicy nic takiego nie było
Poproś pana mechanika o zdjęcie tłoka z tego cylindra i świecy zapłonowej.
Jutro może uda mi się do niego zaglądnąć i porobić zdjęcia. Dzis mi tylko zadzwonił, że dał do wyceny regenerację tej głowicy i ze 1000 zł. Jakieś sugestie?
Po raz kolejny powiem że masakra. Wiem że nie ma co wrzucać do jednego worka ale u mnie w gminie to wszyscy leniwi naciągacze.
Po raz kolejny powiem że masakra. Wiem że nie ma co wrzucać do jednego worka ale u mnie w gminie to wszyscy leniwi naciągacze.
- Od: 23 lip 2018, 07:44
- Posty: 23
- Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG
kaerka napisał(a):Jakieś sugestie?
Owszem.
kaerka napisał(a):dał do wyceny regenerację tej głowicy i ze 1000 zł.
No więc pojawia się pytanie dlaczego teraz dopiero pojawia się taka kwota za regenerację głowicy.
Gdyby uszkodzenia ze zdjęć były już wcześniej,to i 1000 zł za regenerację powinno się pojawić i wcześniej. Wniosek z tego prosty : albo założyli tak zmasakrowaną głowicę
albo coś źle zrobili i uszkodzenia powstały teraz.kaerka napisał(a):Z tego co mówił to gdzieś niby była jakaś nierówność, której ostatnio nie zauważyli, wiec wyrownali zmontowali i tyle mi wyjaśnił
Generalnie wina leży po ich stronie,bo gdyby uszkodzenia głowicy były wcześniej,to powinni byli o tym powiadomić abyś podjął decyzję czy regenerować głowicę czy wymieniać na inną. Jeśli uszkodzeń wcześniej nie było,to oznacza,że powstały teraz,a to z kolei też ich wina. Albo coś wpadło do cylindra,albo....
Powiedz,no wymienili też świece ?
Jakiś paragon,fakturę na usługę masz ?
Ja zdjęcia nie widzę...
Widocznie nie masz uprawnień
Wracając do tematu...
P 0304 to wypadanie zapłonu na czwartym cylindrze. Kto zgadnie,jaki cylinder widać na zdjęciu ?
Wracając do tematu...
kaerka napisał(a):No to wsiadłem odpalam, oczywiście check sie pali P0304 i rzeczywiście jak by nie na wszystkich cylindrach pracowal
P 0304 to wypadanie zapłonu na czwartym cylindrze. Kto zgadnie,jaki cylinder widać na zdjęciu ?
Udało mi się podjechać do mojego ekstra mechanika i porobić zdjęcia rozebranego silnika, wygląda to tak.
Oczywiście, że czwarty gar )
Wg mechanika, tak głowica wyglądała jak pierwszy raz wymieniał uszczelkę, ale wyszła szczelność (niby) więc zdecydował się założyć ją bez regeneracji. Mówił mi wtedy, że było coś tam grzebane i jest kaszana ale, że zrobi wszystko i będzie działać więc się nie przejmowałem bardzo.
Ogólnie masakra.
Widać zadziory na tłoku, nie znam się ale podejrzewam, że zerwał się łańcuch rozrządu i ktoś poskładał na szybko i mi opchnął złom.
Co do holowania automatu, kazałem mu się nie pokazywać bez lawety – jeszcze skrzyni mi nie popsuł wiec żal.
W poniedziałek ma wrócić głowica i ma składać silnik do kupy.
Coś można by wymienić jeszcze, żeby dmuchać na zimne??
Pozdrawiam
Oczywiście, że czwarty gar )
Wg mechanika, tak głowica wyglądała jak pierwszy raz wymieniał uszczelkę, ale wyszła szczelność (niby) więc zdecydował się założyć ją bez regeneracji. Mówił mi wtedy, że było coś tam grzebane i jest kaszana ale, że zrobi wszystko i będzie działać więc się nie przejmowałem bardzo.
Ogólnie masakra.
Widać zadziory na tłoku, nie znam się ale podejrzewam, że zerwał się łańcuch rozrządu i ktoś poskładał na szybko i mi opchnął złom.
Co do holowania automatu, kazałem mu się nie pokazywać bez lawety – jeszcze skrzyni mi nie popsuł wiec żal.
W poniedziałek ma wrócić głowica i ma składać silnik do kupy.
Coś można by wymienić jeszcze, żeby dmuchać na zimne??
Pozdrawiam
- Od: 23 lip 2018, 07:44
- Posty: 23
- Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG
Wg mnie te ślady na tłoku są świeże. Ciekawe dlaczego ten czwarty tłok jest w górnej pozycji.
Dzwon do tego gościa i niech Ci pośle zdjęcie 4 cylindra. Jak tłok będzie opuszczony w dół.
Bo jak będzie porysowany cylinder to nie ma sensu składać tego silnika.
Dzwon do tego gościa i niech Ci pośle zdjęcie 4 cylindra. Jak tłok będzie opuszczony w dół.
Bo jak będzie porysowany cylinder to nie ma sensu składać tego silnika.
Blok wygląda ładnie, nie wiem czy tam jest alu czy żeliwo, ale wygląda mi na ładnie zrobiony.
Więc to kwestia głowicy... Czy w ogóle ktoś zrobił pomiary? – bo są pewne minimalne wartości poniżej których nie wolno schodzić...
Ja niedawno też dostałem głowicę niby po zrobieniu a okazuje się, że znów na 1 cylindrze olej cieknie przez... świecę Przed obróbką wszystko było szczelne, mieli tylko splanować a tu taki zonk...
Przecież to prosta czynność jest.
Więc to kwestia głowicy... Czy w ogóle ktoś zrobił pomiary? – bo są pewne minimalne wartości poniżej których nie wolno schodzić...
Ja niedawno też dostałem głowicę niby po zrobieniu a okazuje się, że znów na 1 cylindrze olej cieknie przez... świecę Przed obróbką wszystko było szczelne, mieli tylko splanować a tu taki zonk...
Przecież to prosta czynność jest.
Jadę zaraz do mechanika porobić jeszcze fotki cylindra więc dziś tu wrzucę jak to wygląda.
Trzymajcie kciuki, aby było wszystko okey, bo nie zniosę już tego. W ogóle to dzięki Wam za podpowiedzi na co mam zwracać uwagę bo ja się na tym szczerze nie znam, mechanika pojazdów to nie moja branża. Tylko czemu ja się pytam to klient ma się znać a nie mechanik, któremu powierzasz naprawę auta.
Boże...
Dopisano 2 Apr 2019, 08:41:
na szczęście cylinder wygląda okey. Prawda?
No to czekam teraz na złożenie wszystkiego do kupy i może w końcu pojeździć.
Pzdr...
Trzymajcie kciuki, aby było wszystko okey, bo nie zniosę już tego. W ogóle to dzięki Wam za podpowiedzi na co mam zwracać uwagę bo ja się na tym szczerze nie znam, mechanika pojazdów to nie moja branża. Tylko czemu ja się pytam to klient ma się znać a nie mechanik, któremu powierzasz naprawę auta.
Boże...
Dopisano 2 Apr 2019, 08:41:
na szczęście cylinder wygląda okey. Prawda?
No to czekam teraz na złożenie wszystkiego do kupy i może w końcu pojeździć.
Pzdr...
- Od: 23 lip 2018, 07:44
- Posty: 23
- Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG
Ma prawo to działać?
Wróciła głowica po regeneracji, myślałem że:
po pierwsze – będzie szybciej miało trwać tydzień trwało 3 tygodnie
po drugie – że będzie to na gładko załatane wszystko, a wygląda praktycznie jak przed regeneracją.
Ogólnie mogłem kupić inną głowice. Masakra jakaś. Teraz to składają ale nie odpuszczę temu mojemu mechanikowi jak nie będzie efektu.
Wróciła głowica po regeneracji, myślałem że:
po pierwsze – będzie szybciej miało trwać tydzień trwało 3 tygodnie
po drugie – że będzie to na gładko załatane wszystko, a wygląda praktycznie jak przed regeneracją.
Ogólnie mogłem kupić inną głowice. Masakra jakaś. Teraz to składają ale nie odpuszczę temu mojemu mechanikowi jak nie będzie efektu.
- Od: 23 lip 2018, 07:44
- Posty: 23
- Auto: Mazda 5 2008 r. 2.3 AT PB+LPG
Ołmajgot,zabieraj auto z tego szałasu i przywieź do Poznania do Bomby,albo zawieź Tadziolowi.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Popieram,nie zastanawiałem się długo nad wyborem warsztatu, przejechałem pół Polski do Katowic żeby zrobić kapitalny remont.Wszystko zrobione na tip top , przejechane ponad 10tys km od remontu i nie było konieczności dolewania kropli oleju.
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości