M5 1.8 PB+LPG Gdzie ten olej znika ?

Postprzez aqaz » 18 lut 2018, 08:52

Kolejna gównoburza o lpg o sekwencję – gen iv znaną od ponad 20 lat?

Krótko i na temat: są silniki, którym to nie szkodzi i takie, które szybciej się zużywają i takie, do których lpg jest nieopłacalne.

Instalator lpg BRC, która mam w Fordzie 2,5 v6 powiedział aby nie jeździć długo z wysokimi prędnościami obrotowymi.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 169 (0/4)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Biniu » 18 lut 2018, 08:58

aqaz no właśnie dokładnie o tym napisałem. Generalnie uważam na podstawie swojej Mazdy, że Jaksa raczej ma rację, że LPG dobija te silniki.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/37)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez szkodnik_byd » 18 lut 2018, 10:00

Temperatura spalania jest wyższa o około 40-60 stopni
Mieszanka spala się inaczej – też się zgadza

Z waszą teoria o lpg zgodziłbym się gdyby auta bez lpg z tymi silnikami się nie psuly albo chociaż symbolicznie jednak tak nikt napisać nie może bo 1,8 maja takie tendencje i tyle
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5747 (802/402)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez aqaz » 18 lut 2018, 10:45

Masz grupę reprezentacyjną?
95% to auta z importu z nie wiadomo jakim realnym przebiegiem i jak użytkowane, gdyż salony oficjalnie w Pl działają z 10 lat.
Moja Premacy z 2001 miała 175000 na liczniku jak ją kupowałem rok temu:–) Spala średnio 7l benzyny i 30 ml oleju na 100km. :]
Gówniany materiał, z którego są fabryczne pierścienie na pewno lpg nie wzmocnisz.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 169 (0/4)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez dec87 » 18 lut 2018, 11:30

I jaka ta różnica temperatury jest? Około 30st cieplej przy LPG przy temperaturach 600 – 800st to raczej nie duża różnica chyba że się ma źle gaz zrobiony i mieszanka jest za uboga to różnica będzie większa na niekorzyść LPG.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez szkodnik_byd » 18 lut 2018, 11:31

Mój FS który miałeś zapewne w premacy a ja miałem w 626 brał na tysiąc km 0.3-0.6 L oleju jak kupowałem samochód z przebiegiem 134tkm po 120 tkm na lpg tak samo brał olej jak na początku 0.3 – 0.6 L na tysiąc

Kl 2,5 ma już 80 t km na lpg i oleju bierze tyle co na początku 1-1,5 litra na 10 t km

M6 GG żony ma 100 tkm na lpg gaz założony zaraz po remoncie silnika bo poprzedni właściciel rozbijając auta przytarł go od dołu wiec trzeba było remont zrobić ale po takim przebiegu na lpg oleju bierze 0,5 – 1 L na 10 tkm – silnik 2,0

Więc mogę tylko mówić o moich przypadkach ale niech każdy mówi o swoich przypadkach

Znajomy z Bydgoszczy miał nie nadające się do gazu 2,3 auto ma teraz na liczniku 280tkm z czego połowa na lpg i nadal w takich samych parametrach jak na początku bierze olej pomimo lpg

Więc mówmy o faktach

A fakt jest taki silnik 1,8 ma tendencję do brania oleju czy ma lpg czy nie a że generalnie auta z lpg robią większe przebiegi to jest większa szansa że to się stanie moim zdaniem tyle więcej się w temacie nie będę wypowiadał bo zrobi się niepotrzebna burza nie na temat

A kolega silnik musi rozebrać i zapewne zrobić remont
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5747 (802/402)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez dec87 » 18 lut 2018, 11:41

Pierwotne pytanie tego wątku było inne, a rozpętała się gównoburza na temat LPG. Zapewne mam do zrobienia pierścienie i głowicę jak wszystkie mazdy które zapalają olej. Ale zastanawia mnie dlaczego nie mam żadnych objawów które opisują osoby które się borykają z tym problemem. Świece czyste, brak dymka przy rozruchu czy mocniejszej przygazowce – gdyby to było fakt nie podwarzalny padnięty pierścienie, ale takich objawów nie ma, wycieków nie ma a olej znika. Sądziłem że na forum ktoś podpowie co można jeszcze sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Biniu » 18 lut 2018, 11:44

Też nie mam żadnych objawów, a olej z bagnetu znika. Tak już jest.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/37)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dec87 » 18 lut 2018, 12:22

Dla tych którzy śledzą temat informacyjnie. W terapii naftowej którą zacząłem w środę: 1 i 4 cylinder nafta szybko schodzi, a z 2 i 3 stoi. Terapie mam zamiar kontynuować do środy. Zalać świeżą dexelia i nowy filtr. Przy ostatniej zmianie oleju był własny elf 5w30 900sxr niby to samo co dexelia ale na wszelki wypadek zaleje dexelia.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez aqaz » 18 lut 2018, 13:51

Wielu próbowało i nic to nie dało.
Powodzenia dla Ciebie i czekam na info jak pójdzie.
Przy okazji może warto zastosować xado antykoks?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 169 (0/4)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez dec87 » 18 lut 2018, 15:49

Cudów nie oczekuje, ale warto spróbować przed ostateczną ostatecznością skoro nic mnie to nie kosztuje ;)
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Jaksa » 19 lut 2018, 09:18

Biniu napisał(a):No jak przez co olej znika. Jest spalany w silniku, stąd zasyfiona przepustnica od strony silnika. Spaliny co wracają z EGR przez dolot są zaolejone. Litr na 300km to silnik w stanie agonalnym jeśli nie ma wycieku. Cudów nie ma i nie liczylbym na nie i kurację naftą.
Dokładnie tak , nie pomogą tu modły czy inne przepowiednie po prostu silnik trzeba remontować lub wymienić , My robimy w takim przypadku kompleksowo glowice no i dol motoru ale to chyba wszyscy wiedza co i jak aby było dobrze .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Zatrudnimy Mechanika tel 601 323 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7845 (3/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 GJ 2.2 SKY-D/GH 2.0 CiTD 2010/3 2015 2.2 SKY-D

Postprzez AXe_MeXx » 23 lut 2018, 10:38

Hej i ja swoje parę groszy dorzucę, o LPG tylko tyle że premka nastukała 70kkm na gazie i może nieraz od wymiany do wymiany (co10-12kkm) coś tam doleję (max. 500ml), ale nie zauważyłem jakiegoś stałego ubywania oleju jak to miało miejsce w M5, którą zagazowałem od razu po kupnie, tak więc nie miałem możliowści sprawdzenia czy LPG pogorszył proceder brania oleju.

@ dec87 przy takich ilościach branego oleju szkoda kasy na nafty, płukanki i inne antykokosy, takie coś może poskutkowałoby przy ilośiach 100-300ml na 1kkm. U mnie też nie było zadnych objawów, świece sprawdzane i inne rzeczy, jedynie białego dymu przy przygazowaniu na mieście było więcej porównująć do premki. Pomimo, że mam silnik 2.0 to moja teoria taka jest: materiały osprzętu silnika delikatne + interwały wymiany oleju, które zaleca producent (powinny być zdecydowanie krótsze) są przyczynami naszych problemów, i tak pewnie też jest w silnikach 1.8. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez Biniu » 23 lut 2018, 11:46

I wszystko w tym temacie, ale to już powtarzane 3275823498653218746 razy na tym forum, ale ludzie, którzy dopiero spotkali się z problemem chlania oleju przez ich Mazdy łudzą się, że akurat u nich jest inny problem i wyleczy się go naftą <lol> i to raczej się nie zmieni.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/37)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez szkodnik_byd » 23 lut 2018, 12:40

Jednak do teorii o częstej wymianie oleju bym się przychylił, jednak niezależnie od tego czy auto ma lpg czy nie,

Jak ktoś wymiana raz na rok bo producent pozwala na 20 czy 30 tysięcy na jednym oleju i tak długo nawet na long life jeździmy to prosimy się o nieszczęście ja wymieniam olej 2-3 razy w roku
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 5747 (802/402)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002r.
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 1998r. MT
Xedos 9 ta 2,5v6 123kW 2001r. AT

były
626 GF 2,0 136kM 1998r.
323f BG 1,6 8v 84kM 1991r.

Postprzez aqaz » 23 lut 2018, 19:55

Co do Antykoksu jak działa w praktyce widać na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=3ux6051rnCU
W sumie jeśli to + płukanka nie rozruszają pierścieni to już raczej nic ich nie rozrusza... chyba, że Sławomir i "Miłość w Zakopanem" :D
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 169 (0/4)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez dec87 » 1 kwi 2018, 11:15

Pierwsza część podsumowania:
"Kuracja naftowa" trochę obniżyła zużycie oleju jednak nie na tyle, żeby efekt był zadowalający. Jestem już umówiony w tym tygodniu na "mały remont" czyli:
– regeneracja kompletna głowicy
– wymiana pierścieni

Co jeszcze to wyjdzie po rozebraniu i pomierzeniu wszystkiego.

Pytanie teraz o pierścienie jakie polecacie Goetze czy Kolbenschmidt? Te drugie polecono mi z mazparts.pl

Uszczelniacze TAKOMA JAPAN ?

Po remoncie napiszę drugą część podsumowania.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez AXe_MeXx » 4 kwi 2018, 09:06

Ja miałem u siebie ponizsze i jak narazie się sprawdzają:

– uszczelniacze trzonków zaworów REINZ 16szt., 140zł
– Pierścienie tłokowe GOETZE 286zł

Kolbenschmidt pierścienie też mi ktos polecał, ale mechanik zdecydował, że GOETZE też dadzą radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez GOFI » 5 kwi 2018, 13:53

Witam
Ja ostatnio wymieniłem pierscienie na Kolbenschmidt – 268 zł
Początkujący
 
Od: 24 mar 2015, 06:56
Posty: 19
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna/gaz 2005

Postprzez dec87 » 21 kwi 2018, 09:23

Madzia odebrana od mechanika. Pierwsze wrażenia:
– silnik jakby ciszej pracował
– po przejechaniu 200km oleju nie ubyło, ani trochę więc na pewno jest lepiej.

Czy jest pełen sukces trzeba jeszcze trochę poczekać. Narazie jeżdżę delikatnie max 3500rpm/delikatne przyspieszanie i tak pojezdze do 500km od naprawy, a potem już normalnie. Choć normalnie też żadko mi się zdarza przekraczać 3500rpm chyba że trzeba szybciej pocisnąć:)

21.04.2018 200km: ubyło 0ml oleju
27.04.2018 568km: ubyło 0ml oleju
04.05.2018 960km: ubyło 0ml oleju, kolor oleju bez zmiany, przed remontem po takim przebiegu robił się już bardzo ciemny
18.05.2018 2039km: ubyło 0ml oleju
26.05.2018 3010km: ubytek nie duży 1mm na bagnecie
Ostatnio edytowano 27 maja 2018, 15:55 przez dec87, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy