Spalanie oleju

Postprzez aqaz » 18 wrz 2019, 08:34

Normalnie okolo 250ml / 1000km. Przy ostrym przyspieszaniu do 5500 obr/min ponad 400.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez globek80 » 26 wrz 2019, 20:51

Witam
Moja M5 też pożera spore ilości oleju.
Na 1000 km jakoś 1 l oleju a może i więcej.
Właśnie szukam jakiegoś dobrego mechanika który ogarnie dobrze temat.
Po wczesniejszych wpisach widzę że to chyba standard w tych silnikach.
Ale czy wymiana pierścieni i uszczelniaczy pomoże?
Czy trzeba na większe koszty szykować?
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2019, 20:01
Posty: 2
Auto: Mazda 5
2010 2,0 benzyna + gaz

Postprzez aqaz » 27 wrz 2019, 10:59

Często też trzeba wymieniać tłoki ze względu na luz pionowy pierścieni.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez adam-wgm » 13 paź 2019, 00:11

czy na pewno w silniku 2.0 jest czujnik ciśnienia / niskiego stanu oleju?

po trasce autostradą Warszawa – Poznań, z ciekawości zatrzymałem sie , sprawdziłem poziom oleju, było niżej minimum, ale brak sygnalizacji czy błędów; dolałem 0,5l dojechałem do domu, sprawdziłem, na zimnym, już dolałem kolejny litr.

jazda autostradą była żwawa, 140-150

jaki jest kod części tego czujnika jeśli jest, jakie położenie.
Sprawdzałem w EPC, ale się nie doszukałem.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2018, 14:58
Posty: 4
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda 5; 2010; 2.0+LPG

Postprzez Bo_Lo » 5 lis 2019, 20:41

Panowie czy problem poboru olwy jest w obu silnikach taki sam ?czy któraś wersja jest bardziej ''bezpiecznym'' zakupem w tej kwestii?Czy może lepiej pójść w diesla?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Damian68 » 5 lis 2019, 23:47

Myślę , że 2 litry "lubi" olej nie wiem jak 1,8 . Teraz zmieniłem olej na Amsoil i będę obserwował jak apetyt. Diesla mam dwulitrowego w M5 i jak na razie nie narzekam. Przy okazji pozdro Bo_Lo
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zadra » 6 lis 2019, 01:08

Bo_Lo napisał(a):Panowie czy problem poboru olwy jest w obu silnikach taki sam ?czy któraś wersja jest bardziej ''bezpiecznym'' zakupem w tej kwestii?Czy może lepiej pójść w diesla?


Obserwuję problemy olejowe na forum od dłuższego czasu.
Z obserwacji wynika,że silniki Pb 2,0; 2,3; a także 2,5 l (auta po 2003r) niestety ale są obciążone problemem olejowym.
Znalazłem kilka aukcji i ofert sprzedaży w internecie na których mazdy z takimi silnikami są opisywane jako "po remoncie" z przebiegami dużo poniżej 200kkm (oczywiście na portalach różne cuda ludzie wypisują).

Pod tym względem silniki diesla maździe wyszły dużo lepiej.
To zastanawiające, gdyż "od zawsze" silniki benzynowe mazdy były dawane jako wzór dla innych marek a ja osobiście pamiętam jedną BG 1,3 z przebiegiem bliżej nie znanym, która o problemie z olejem nigdy nie słyszała i to w czasach, gdy standardem było stosowanie 15w40 a ekstrawagancją 10w40.. strasznie to dawno było a co za tym idzie widać,że marka nie przykłąda odpowiedniej wagi do trwałości i dobrej opinii o swoich autach w taki sposób, jak to robiła w latach 80..90 -tych.

Pamiętam również, że silniki V6 , tak 2,0 jak 2,5l w poprzednich wypustach opisywane były jako olejożerne bo bywało,że przy przebiegach ponad 250kkm potrafiły zbliżyć się z konsumpcją oleju do granicy 1l/1000km (wiem,że wszyscy o tym wiemy i pamiętamy); jak widać z perspektywy aktualnie stosowanych rozwiązań i wynikających z tego problemów ówczesne silniki mogłyby być nadal wzorem niezawodności dla marki...

Jak to się dzieje,że przy takich możliwościach, takiej technologii i sposobach obróbki metalu, nowych technologiach, stopach metalu i materiałach które są lub mogłyby być wykorzystane; wyprodukowany silnik po przebiegu 120...150kkm pobiera litr lub więcej oleju na 1000przejechanych kilometrów?
Moglibyśmy powiedzieć,że to jednostkowe przypadki aut sprowadzonych z zagranicy(z nowymi przebiegami liczonymi od granicy Polski), ale przecież w większości przypadków są to już auta krajowe lub z dobrą i pewną historią serwisową wskazującą na prawidłowy serwis i dbałość właścicieli w kwestii wymiany i doboru oleju silnikowego.

Dla mnie ten temat jest nie do ogarnięcia...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez stefan » 6 lis 2019, 15:28

Może to nie miejsce na taką dyskusję ale ja zaobserwowałem na forum i w doświadczeniach innych użytkowników coś innego. Często graniczną datą jest 2006/2007 rok. Wrzucanie wszystkich silników 2.0 po 2003 r. do jednego worka jest błędem. Silniki 2.0 145 KM opracowane wspólnie z Fordem brały olej i w Mazdach i w Fordach.
Od 2008 roku w Mazdach 5 a od 2007 chyba od lipca w Mazdach 6 montowany był zupełnie inny silnik całkowicie pochodzący od Mazdy odpowiednio 146 i 147 KM. Ten oleju bierze mało albo wcale. Chyba że ma wyjątkową eksploatację lub wyjątkowo "mały" przebieg.
Mój po przejechaniu 216 000 km oleju praktycznie nie bierze. Dolewam od 0,3l do 0,5 l. na 15000 km.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 lis 2019, 20:20

Nie wiem czy pisałem, ale zobaczyłem ten wątek i sprawdziłem stan u siebie.
Olej zmieniony nieco ponad rok temu, 5W30 w czarnym opakowaniu mazda, przebieg 46k mil.
Teraz 52k mil czyli niecałe 10 tkm i zero ubytków, silnik 2.3Pb.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez mirekania1 » 15 lis 2019, 09:09

Witam, kupiłem Mazde 5 z silnikiem 1.8. po kupnie wymieniłem olej na castrola 5w30 i po 1000 kilometrów sprawdziłem stan na bagnecie, było po niżej minimum. Dolałem prawie litr, więc spalanie oleju spore. Poczytałem troszkę w necie o problemie i kupiłem antykoks do cylindrów, płukankę silnika wlewaną do oleju i olej 5w40. Po takim zabiegu na razie przejechałem 600km ale na bagnecie nie ubyło oleju ani o milimetr, jak był max tak jest. Sprawdze jeszcze po 1000km i dalej. Ale mam cichą nadzieję że pali oleju DUŻO mniej. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 lis 2019, 08:58
Posty: 1
Auto: Mazda 5, 1,8, 2008

Postprzez KrzyzakMitsu » 15 lis 2019, 18:09

A może to ta słynna magia Castrola? – pamiętam, że dawno temu w innym aucie zawsze miałem mobil i raz zalałem castrol to mi 2 litry zniknęło (nie wnikam jak) – nie pamiętam nawet przebiegu, ale wtedy zmieniałem co 10tkm
jak znów zalałem mobil to znikanie oleju też zniknęło :)
ja wiem, jakie są urban legends nt castrola, ale u mnie się potwierdziło :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez zadra » 15 lis 2019, 19:07

Zamiast antykoksu proponowałbym dolać antyparę,żeby zmniejszyć odparowalność oleju silnikowego.

A swoją drogą to podaj może jakiś namiar na ten "antykoks" bo potrzebuję do wyczyszczenia szyby w kominku a dodatkowo słyszałem,że dobrze radzi sobie z czyszczeniem pozostałości po papie termozgrzewalnej, więc i dla bystrego dekarza byłby to dobry towar.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez aqaz » 27 lut 2020, 07:17

Ja zaleję teraz Mazdę opejem Shell HX7 5w40 6l za 97zł (wcześniej Specol 5w30) i dam znać czy mniej go będzie brać. Powinien byc gęstszy w wyższych temperaturach. Przed dolaniem po raz kolejny przeczyszczę pierścienie antykoksem.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy