Silnik 1.8 pobór 1,2l / Oleju na 1000km Silnik Suchy olej spala.

Postprzez krasnadzieja » 26 lip 2016, 17:15

Witam, mam problem kupiłem mazde5 1.8 2005 r spala olej jak w temacie, sprzedawca odmawia odstąpienia od umowy, twierdzac, ze niczego nie ukrywał. Sprawdziliśmy stan techniczny ogólny, jeżeli chodzi o silnik nie ma żadnego dymienia katalizator skutecznie to maskuję. (tylko na dużych obrotach jest biały dym) Sprzedawca mówił o spalaniu w granicach jak to określał "normy w tych mazdach" 1,2 l wg moich obliczeń po przejechaniu 1000km. Moje pytanie jaka jest faktyczna norma brania oleju u was w tych jednostkach? Poważnie zastanawiam się nad rozpatrywaniem sporu w sądzie. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lip 2016, 21:30 przez krasnadzieja, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez arturg_ar » 26 lip 2016, 19:27

Witaj
bylem w tej samej sytuacji 4 lata temu
kupiłem Mazde 5 2.0 benzyna, sprawdzona na wszystkie sposoby w komisie w Zduńskiej Woli.
Historia auta zgodna z ASO, przebieg mały, stan idealny... tylko zapłacić i jechać

ujechalem 3 tys kilometrów kiedy zapaliła sie lampka ciśnienia oleju i sie zaczęło
najpierw mało... litr na tyś kilometrów.... ale potem to i nawet dwa litry na tysiąc kilometrów

nic nie było widać... podobno tylko na zimnym sliniku rano czuć było olej na pogazówkach!

zrobiłem remont (nie podjąłem sie walki w sadzie... nie wiedziałem jak, bylem sam, nie miałem kontaktów, nie wiedziałem czy sie to uda)...

remont kosztował mnie ponad 3 tyś zlotych. efekt... teraz bierze litr na 5tyś km (możesz poczytać sobie na forum, opisywałem to)

mam dość tego auta, to sa słabe silniki, delikatne, nie nadają sie do gazu (chyba ze komuś nie zależy na samochodzie)

Trudno coś Ci poradzić, dużo bierze Ci oleju... a będzie tylko gorzej! książka serwisowa przewiduje litr na tyś kilometrów co jest kompletna bzdurą bo dobry silnik nie powinien brać oleju!!!!

więc albo remont u kogoś poleconego albo idziesz do sądu!

Powodzenia!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 08:17
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez krasnadzieja » 26 lip 2016, 21:26

Dziękuję za odpowiedz. W Poniedziałek idę do ASO koszt 437zl za pełną diagnostykę w której stwierdzą pełne zniszczenia i za jakich powodów czy ktoś go przegrzał itp. Dzisiaj za remont najmniej 5tyś w serwisie 10tyś mam ochote sam rozprawić sie z tym oszustem... ale spokojnie chce się tego podiąć jestem w trakcie zbierania dowodów na jego perfidę.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez arturg_ar » 27 lip 2016, 09:41

Trzymam kciuki... :)
napisz proszę jak będziesz po tej ekspertyzie... ja miałem przegrzane auto... ewidentnie...

nie kopciło, sprężanie było super na cylindrach.... a po rozebraniu zobaczyliśmy fioletowe cylindry a pierścienie ściągaliśmy paznokciami i owijaliśmy na palcu jak drut... <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 08:17
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez paolomario » 27 lip 2016, 18:23

Albo remont, albo wymiana silnika, albo sąd, albo lej olej i martw się na przeglądach. W poprzedniej piątce (1.8) też mi silnik żłopał olej. Duuużo oleju. Na każdy urlopowy wypad do Polski, jakieś 2000km, to 4-litrową bańkę brałem. Na powrót też. Najtańszy, jakiś półsyntetyk, gęstszy.
Przez dwa lata mimo wszystko wyszło taniej niż remont. Autko poza tym dobrze jeździło i nie dymiło. Pewnie z 20tyś km nim zrobiłem. Może i więcej.
Jest już parę wątków na ten temat. Pamiętam, gdy kilka lat temu ruszyłem temat, ludzie woleli pisać na priv niż dyskutować na forum. W jednym z wątków podano zakres numerów VIN, które ten problem może dotyczyć. Poszukaj. Najczęściej to zapieczone pierścienie są winowajcą.
Moja kolejna piątka (2.0) nie wykazuje objawów. Od ostatniej zmiany zrobiłem z 4000km i ani grama nie ubyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez krasnadzieja » 28 lip 2016, 21:37

Wlasnie czytalem o tych zakresach vin, tylko akurat co dziwne nie mieszcze sie w tych przedzialach, po 28 Czerwca 2005 usunieto ten problem a mam auto ktore zjechalo z lini prpdukcyjnej w pazdzierniku
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez paolomario » 29 lip 2016, 09:56

Trochę to się kładzie cieniem na japońskiej motoryzacji, która uchodzi za dosyć solidną. Toyota problem brania oleju wyeliminowała dopiero bodajże w 2006r. Benzynówki sprzed tego roku i przebiegiem ponad 80tyś.km biorą niemal jak amen w pacierzu. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez krasnadzieja » 1 sie 2016, 16:02

Witam, niestety sie bardzo zawiodlem w ASO. wszystko jest dobrze z autem do 2009r byl serwisowany i mial 34000 tys przebiegu to calkiem niezle wiec skad tak stosunkowo szybko(180tys) silnik pali olej pytam mechanika. Odp brzmi azeby mozna to sprawdzic trzeba oddac na serwis i dokladne przebadanie silnika.Dodal tez, ze mazdy te maja taka sposobnosc i tak sie dzieje i nie powinienem sie brac za remont chyba, ze zobacze ze silnik bierze coraz wiecej wtedy reagowac. Ogolnie i bez szalu 400zl za komp, hamownie, ogledziny kompletne nadwozia lakieru i podwozia, plyny, wycieki...itp Zostaje
Mi znajomy mechanik i dalsze szukanie stypa:(

Dopisano 1 sie 2016, 17:10:

A i na marne pocieszenie, mazda pali kolo 0.8 l a nie jak wczesniej pisalem 1.2 l teraz zrobilem 1000km i dolalem 0.8 wczesniej po zakupie myslalem ze miarka byla na full, jednak kontaktowalem sie z sprzedajacym i twierdzi, ze byla mniej niz 1/2 miarki. Ale 0.8 to tez o sporo za duzo.. zadne moje poprzednie auta nie wymagaly takiej dolewki stad naprawde duze zmartwienie by kontrolowac olej co rusz w trase.. zalosne Mazda mocno poczerniala...myslalem ze silnik w mazdzie to solidna japonska jednostka

Dopisano 1 sie 2016, 17:58:

A i na marne pocieszenie, mazda pali kolo 0.8 l a nie jak wczesniej pisalem 1.2 l teraz zrobilem 1000km i dolalem 0.8 wczesniej po zakupie myslalem ze miarka byla na full, jednak kontaktowalem sie z sprzedajacym i twierdzi, ze byla mniej niz 1/2 miarki. Ale 0.8 to tez o sporo za duzo.. zadne moje poprzednie auta nie wymagaly takiej dolewki stad naprawde duze zmartwienie by kontrolowac olej co rusz w trase.. zalosne Mazda mocno poczerniala...myslalem ze silnik w mazdzie to solidna japonska jednostka
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez Alfred Hugecock » 5 sie 2016, 20:45

paolomario napisał(a):Toyota problem brania oleju wyeliminowała dopiero bodajże w 2006r. Benzynówki sprzed tego roku i przebiegiem ponad 80tyś.km biorą niemal jak amen w pacierzu. :(

Problemem był olej Castrol który lali notorycznie do Toyot. Niestety był to bład do czego nigdy się oficjalnie nie przyznali. Jedynie mozna było usłyszeć od wielu byłych pracowników ASO Toyoty o takim fakcie. Po remoncie silnika i zalaniu Mobilem problem już nigdy nie wystąpił. Pszypadeg? https://youtu.be/pKPSfIQ3k2U?t=1m32s
Ostatnio edytowano 6 sie 2016, 21:12 przez Alfred Hugecock, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:43
Posty: 42 (11/13)

Postprzez paolomario » 6 sie 2016, 19:57

Z tego co kojarzę, to problemem były pierścienie na tłokach, a właściwie materiał z jakiego były wykonane. Do czego Toyota się przyznała i po 2006 montowano pierścienie, na które nie poskąpiono pieniędzy. :)
W Mazdowskich silnikach też zazwyczaj problem tkwi w zapieczonych pierścieniach. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez krasnadzieja » 12 sie 2016, 19:38

moj silnik zalany jest castrolem gtx 10w40 czy powodem brania oleju jest zly olej? Tak sobie mysle. Przez te dolewki zalewam lotosem ktory mi zostal z poprzedniego auta, o tych samych parametrach. Jedni pisza o tym by nie mieszac, a inni ze klasa to klasa 10w40 i teraz dolewam wlasnie lotos zamierzam sie wybrac do dobrego warsztatu, ale z tym tez jest ciezko... ogolnie wolalbym sam zmienic olej i zobaczyc czy to to. Pomozecie ?
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez Alfred Hugecock » 12 sie 2016, 23:04

Na pewno to nie wina mieszania. Jak kiedys mialem w oplu 3 oleje zmieszane: syntetyk 5w40, połsyntetyk 10w30 i jakis mineral w dodatku od diesla. Nic sie nie działo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:43
Posty: 42 (11/13)

Postprzez krasnadzieja » 13 sie 2016, 11:25

Znaczy wziol olej na castrolu gtx dosc sporo 0.8 l na tys tu czytalem o tym castrolu i ludze sie ze to jest przyczyna jego spalania. Tylko teraz boje sie zalac volvoline 5w-30 z wiadomych powodow czy nie bedzie gorzej. polecacie sprawdzic kompresje? A jak bedzie ok to zalac volvoline? 5w30 czy co mam zrobic? Dopiero ucze sie tych "nowszych samochodow" bo wczesniej naprawde bylo mi obce dolewac olej. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez Alfred Hugecock » 13 sie 2016, 21:35

krasnadzieja napisał(a):Dopiero ucze sie tych "nowszych samochodow"

auto ma 11 lat.... nowe to to nie jest.
Co dopiero auta 1-3 letnie, tam są jaja okrągłe jak cegły z nimi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:43
Posty: 42 (11/13)

Postprzez krasnadzieja » 14 sie 2016, 01:06

To tez racja, ale.. auto 11letnie kosztowalo mnie i zone 15tys zl. Wlasciwie jestesmy mlodzi i wadomo, ze pieniadze mozna zarobic..tylko jak to sie ma do stsrych aut w ktorych olej, lejesz od wymiany do wymiany? Dla mnie duzy zawod jesli chodzi o mazy. Sadu nie bedzie bo sprawa nie do wygrania, auto bezwypadkowe orginalny przebieg, nic do zarzutu a pali olej bo to "normalne" [tiiit]**a sprawa.. im mlodsze auta tym jakosc spada...
Początkujący
 
Od: 26 lip 2016, 16:21
Posty: 9
Auto: Mazda 5 1.8 2005 r

Postprzez Biniu » 14 sie 2016, 06:59

Niestety silniki z serii L lubią pić olej. Pewnie jak ktoś się z nimi od początku nie obchodził jak z jajkiem to każdą jednostkę spotka ten problem prędzej czy później.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/37)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Alfred Hugecock » 14 sie 2016, 09:42

krasnadzieja napisał(a):tylko jak to sie ma do stsrych aut w ktorych olej, lejesz od wymiany do wymiany?

Hehe to dobry żart.
Biniu777 napisał(a):Niestety silniki z serii L lubią pić olej.

Mi nie pali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:43
Posty: 42 (11/13)

Postprzez arturg_ar » 14 sie 2016, 12:07

Ja mialem ten sam problem... <płacze>
Po zakupie wyszły jaja z braniem oleju. na kocu przed remontem brał nawet litr na tyś km. :(

Alfred... jaki masz przebieg? ja mam teraz 230tyś. Remont robiłem przy 185tys... teraz jest lepiej. bierze oleju "tylko" litr na 5 tyś km – co jest oczywiście wielkim nieporozumieniem. <nie>

Auto było dobrze zrobione, na oryginalnych częściach i przez fachowca... pierścienie, honowanie, regeneracja zaworów! te silniki poprostu takie są... Ja myślę że i Tobie (Alfred) zacznie olej brać mimo że będziesz dbał... Takie silniki <glupek2>

Na razie auto jeździ. Dużo mnie kosztowało ono zdrowia, pieniędzy oraz nerwów!
postanowiłem go używać ile się da, nie odpuszczę mu ani go nie oszczędzam! <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 08:17
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez asiekspeed » 12 maja 2017, 13:13

Moja Mazda 5 CR 19 też zaczęła brać olej, ok 3 litrów na 3.000 km, teraz wymieniłem olej Mazdy 5W30 na Mazdy 10W40,filtr oleju, świece TR5AI-13, wymyłem silnik LIQUI MOLY ENGINE FLUSH, może to pomoże. Olej znikał, wycieków nie stwierdziłem, białego dymku nie puszczał, odma zabrudzona resztkami oleju. Jedna ze świec nie była nawet dokręcona. Jak przejadę z 1000 km to opiszę ile taraz spala oleju.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2016, 05:18
Posty: 2
Auto: Mazda 5 1,8 benzyna 2005r.

Postprzez AXe_MeXx » 30 maja 2017, 13:51

asiekspeed napisał(a):Moja Mazda 5 CR 19 też zaczęła brać olej, ok 3 litrów na 3.000 km, teraz wymieniłem olej Mazdy 5W30 na Mazdy 10W40,filtr oleju, świece TR5AI-13, wymyłem silnik LIQUI MOLY ENGINE FLUSH, może to pomoże. Olej znikał, wycieków nie stwierdziłem, białego dymku nie puszczał, odma zabrudzona resztkami oleju. Jedna ze świec nie była nawet dokręcona. Jak przejadę z 1000 km to opiszę ile taraz spala oleju.


i jak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy