Mazda 5 2.0 Zawór dostrajający kolektora dolotowego

Postprzez IvoDiCarlo » 10 mar 2016, 20:45

Witam forumowiczów.
Moja Mazda 5 z 2005 roku (benzyna) sprawiła mi ostatnio niemiłą niespodziankę.
Na autostradzie zapaliła się kontrolka silnika – po konsultacji telefonicznej z mechanikiem kontynuowałem jazdę do domu bez żadnych odczuwalnych konsekwencji. Już w mieście tego samego dnia kontrolka przestała świecić a zaczęła migać – silnik stracił moc, niechętnie wkręcał się na wyższe obroty a całe wnętrze wibrowało.
Podłączenie do komputera wykazało problem z 2 cylindrem, który w ogóle nie "palił". Mechanik pooglądał, podotykał, podłączył, odłączył aż w końcu wymienił świecę – problem zniknął – silnik zaczął normalnie pracować... niestety zaraz pojawił się kolejny problem (bez sygnalizacji na desce rozdzielczej). Auto w sposób przerywany reaguje na wciśnięcie pedału gazu – delikatne wciśnięcie powoduje normalne przyspieszenie natomiast próba bardziej zdecydowanego "wdepnięcia" zupełnie odcina silnik. Auto porusza się skokami, szarpie, ciągnie – muszę zupełnie odpuścić pedał gazu i ponownie próbować delikatnie przyspieszać. Auto ciągle gaśnie – nie trzyma obrotów.

Wizyta u kolejnego mechanika z lepszym oprogramowaniem do komputera pozwoliła wykryć następujący problem:
P0661 – zawór dostrajający kolektora dolotowego, 1 rząd cylindrów – niski sygnał w obwodzie.

Wyżej wspomniany elektromechanik na miejscu przyznał, że nie spotkał się z takim błędem i do poniedziałku ma się zorientować o co chodzi.
Czy ktoś orientuje się w czym może być problem? Nie chciałbym żeby mechanik przesadnie eksperymentował na mojej Mazdzie i moim portfelu ;)
pozdrawiam i przepraszam jeśli mój opis nie był zbyt profesjonalny...
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 20:15
Posty: 4 (1/0)
Auto: MAZDA 5 2.0 2005

Postprzez marcin255 » 10 mar 2016, 21:53

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Damian68 » 11 mar 2016, 18:33

Auto w sposób przerywany reaguje na wciśnięcie pedału gazu – delikatne wciśnięcie powoduje normalne przyspieszenie natomiast próba bardziej zdecydowanego "wdepnięcia" zupełnie odcina silnik. Auto porusza się skokami, szarpie, ciągnie – muszę zupełnie odpuścić pedał gazu i ponownie próbować delikatnie przyspieszać. Auto ciągle gaśnie – nie trzyma obrotów.

Miałem podobne objawy co prawda w Oplu i winny był przepływomierz ale to tylko moje spostrzeżenie a nie diagnoza
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez IvoDiCarlo » 11 mar 2016, 18:54

dzięki Panowie... zawsze to jakieś sugestie i punkt wyjścia...
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 20:15
Posty: 4 (1/0)
Auto: MAZDA 5 2.0 2005

Postprzez dzux » 14 mar 2016, 20:03

Jak masz od kogo podmień cewki, wymień świeczki wyczyść przepustnice,
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez arturg_ar » 15 mar 2016, 20:47

Tak.... ech... <glupek2>

ja z tym błędem kulam się od zakupu
zrobiłem już 60tyś i nie odczuwam niedogodności podobnych do Twoich "IvoDiCarlo"

Kasuje błąd forscanem.... po miesiącu powraca.... nie wiadomo w jakich okolicznościach.

Świece nowe (NGK), przepustnica czysta, nowy filt powietrza... :D

generalnie błąd P0661 to jakieś tabu w necie.... ;P szczątkowe informacje, długo się tym interesuje.

Jest tak: albo nic (można z tym żyć) albo silnik trzeba "rozbebeszać"

Auto ciągnie do 200km jak smok, nie dławi, nie prycha, jest mocne!

Uwaga – złe reagowanie na pedał gazu było przy brudnej przepustnicy!!!!

Pali według mnie trochę za dużo <diabełek> w porównaniu co piszą inni – ale to pewno technika jazdy...

Ja czekam aż coś walnie, wtedy pójdzie auto na kołki i wyjdzie szydło z worka ;P

Chyba ze ktoś miał z tym coś do czynieni i podpowie co robić Mi i koledze "IvoDiCarlo"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez IvoDiCarlo » 20 mar 2016, 23:32

Faktycznie – błąd jest trochę mistyczny... Kiedy wreszcie znalazłem termin u elektromechanika i udałem się w 10km podróż do warsztatu błąd (w postaci migającej kontrolki silnika) zniknął! W zamian pojawił się problem, który rozpoczął całą tą gehennę – silnik pracował na 3 cylindrach. Jakoś dotoczyłem się się na miejsce. Serwis ograniczył się do wymiany świec i wszystko wróciło do względnej normy.
Piszę "względnej" bo w kwietniu u TADZIOLA czeka mnie remont kapitalny silnika – oczywiście w związku z ogromnym apetytem mojej Mazdy na olej...
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 20:15
Posty: 4 (1/0)
Auto: MAZDA 5 2.0 2005

Postprzez arturg_ar » 21 mar 2016, 11:00

Ja robiłem remont silnika dwa lata temu, kapitalny – podobnie powodem był nadmierny apetyt na olej...
Pierścienie, honowanie, regeneracja głowicy... stuknęło mi już właśnie 30tyś km po remoncie. Tak więc życzę powodzenia! <ok>

Co do tego błędu P0661 to istnieją "jakieś" zawory odpowiedzialne za regulacje kolektora dolotowego w naszych Madziach.
tutaj w tym wątku jest trochę na ten temat :

viewtopic.php?f=466&t=174003&start=40

Odnalazłem nawet na jakiejś rosyjskiej stronie jak się je wymienia... ale droga ta zabawa i szukanie w ciemno!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez IvoDiCarlo » 22 mar 2016, 02:51

arturg_ar napisał(a):Ja robiłem remont silnika dwa lata temu, kapitalny – podobnie powodem był nadmierny apetyt na olej...
Pierścienie, honowanie, regeneracja głowicy... stuknęło mi już właśnie 30tyś km po remoncie. Tak więc życzę powodzenia! <ok>


Napisz coś więcej – jak duży miałeś problem przed remontem? Zniknął zupełnie po remoncie? Ile cię to kosztowało i gdzie remontowałeś?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 20:15
Posty: 4 (1/0)
Auto: MAZDA 5 2.0 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy