Rozładowujący się akumulator

Postprzez PiolasM5 » 23 sty 2015, 23:17

Cześć

Mam taki problem:

Wiem, że najprostszym rozwiązaniem jest zakup nowego akumulatora (stary pamięta fakturę za samochód) ale mam wątpliwości czy na pewno jest to konieczne czy może problem leży po innej stronie.

Krótka historia.. <nauka>

Tydzień temu w sobotę i w niedziele zrobiłem po około 80 km (droga non stop z pkt a do pkt b). Cały poniedziałek i do wtorku wieczora auto stało w garażu. We wtorek wieczorem podjechałem 3km do marketu i z powrotem pod dom i auto do piątku znów stało. W piątek odpaliłem bez problemu przejechałem może z 500metrów i po zgaszeniu silnika już niestety ponownie nie odpaliłem. Auto oczywiście zaskoczyło na "pych", zgasiłem dopiero po 20km i przez weekend auto jeździło ok. Na koniec niedzieli zmierzyłem miernikiem ładowanie -14.3V a na postoju aku wykazał 12V ale podłączyłem na wszelki wypadek ładowarkę na 24h, do poniedziałku wieczora.
Do dziś auto stało w garażu. Podłączyłem ładowarką w celu sprawdzenia i po całym tygodniu miernik wskazał prąd (na skali od 0-5) prawie max 4.5[A]. Zrobiłem test wytrzymałości tzn. odpaliłem silnik 5 razy pod rząd z włączonym nadmuchem, radiem i raz włączyłem ksenony. Po tym znowu podłączyłem ładowarkę i tam dalej wskaźnik pomiędzy 4 a 5[A]

I teraz mam zagwostkę – czy na pewno przyszedł czas na nowy AKU czy to wina tego, że auto jest użytkowane praktycznie tylko weekendowo i taka sytuacja może mi się przydarzyć również z nowym aku? <co?>
Ostatnio edytowano 24 sty 2015, 18:00 przez PiolasM5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 23:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez viktoria » 23 sty 2015, 23:35

PiolasM5 napisał(a):I teraz mam zagwostkę

Oczyść dokładnie klemy i zaciski aku, może być zaśniedziałe (najlepiej delikatnie oskrobać nożykiem do tapet – ne papierem ściernym) <oczy> przy rozruchu jest spory pobór prądu i słaby zestyk nie daje rady zakręcić <oczko>
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez mazda.5 » 23 sty 2015, 23:38

Witam.Z tego co opisujesz to stawiałbym na akumulator.Miałem kiedyś podobną sytuację z oberwaną celą wewnątrz akumulatora i takie same objawy.O ile wydajność prądową akumulatora łatwo sprawdzić to z oberwaną celką gorzej,bo z reguły wystarczą wstrząsy i występuje problem.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez viktoria » 23 sty 2015, 23:47

mazda.5 napisał(a):stawiałbym na akumulator

Oberwana cela to już koniec, nie ma opcji raz działa – raz nie ;)
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 17:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez Yard » 24 sty 2015, 01:35

PiolasM5 napisał(a): wina tego, że auto jest użytkowane praktycznie tylko weekendowo i taka sytuacja może mi się przydarzyć również z nowym aku?
Tyle, że za dwa trzy lata.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kombi78 » 7 lut 2015, 22:47

Jeżeli w akumulatorze spada napięcie poniżej 12,60V (2,1V na celę, których jest sześć) to płyty ulegają zasiarczanieniu, jest to normalny proces chemiczny. Systematyczne ładowanie i powrót do nominalnego napięcia odwraca ten proces. Jeżeli samochód jest sporadycznie użytkowany i w dodatku na krótkich odcinkach, to niestety proces zasiarczanienia płyt jest nieodwracalny. Gęstość elektrolitu spada (nominalna gęstość 1,28g/cm3), a to wiąże się brak mocy naszej baterii. Reasumując, sporadyczne użytkowanie auta, nawet z prawidłowym napięciem ładowania doprowadza do systematycznego niszczenia akumulatora. Napięcie na akumulatorze należy sprawdzać przynajmniej 3 godziny po wyłączeniu silnika lub odłączeniu prostownika w przeciwnym razie pomiar nie będzie rzeczywistym odzwierciedleniem stanu akumulatora.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 21:40
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 5 (CR) 1.8 115KM 2007

Postprzez PiolasM5 » 19 lut 2015, 14:45

Cześć;

Bateryjka zakupiona, problem znikł ;). Przed zakupem zmierzyłem sprawność aku to z 540A pozostało 280A więc nie było podstaw aby się zastanawiać co dalej. Ładowanie było w porządku.

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 23:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez mazda.5 » 19 lut 2015, 18:37

No i super.Oby jak najdłużej służył
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez dzux » 24 sie 2015, 21:43

Panowie jaki akumulator nowy wrzuciliście do swojej m5 z tego co kojarzę jak wymieniałem w m3 to zakupiłem varte D46 czy pasował by taki do mazdy 5? . napisie jaki zakupiliście , bo mój oryginalny panasonic pewnie padnie se ze starości zimą :D
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez PiolasM5 » 16 wrz 2015, 10:48

Cześć

Ja kupiłem Bosch'a Silver. /0 092 S40 240/

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021351634200-0_092_S40_240-O18543-akumulator.html ~330zł

Kupiłem w sklepie, który zaopatruje się hurtowo w IC i zapłaciłem 275zł (taka polityka cenowa, chyba że od stycznia ceny podskoczyły <oczko> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 23:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez dzux » 18 wrz 2015, 21:14

Czas nadszedł, oryginalny Panasonic idzie na szrot w zamian varta d47
Załączniki
DSC_1011.jpg
DSC_1015.jpg
porządki + czyszczenie styków
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Wojtek » 19 wrz 2015, 12:55

Wyczyść podstawę pod aku... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dzux » 19 wrz 2015, 20:00

Wczyszczona na bogato :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez KacY » 30 lip 2016, 12:34

A w którym miejscu masa jest podłączona do silnika??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez kappa00 » 23 sty 2020, 21:42

Podtrzymuje pytanie, i chciałem zapytać jeszcze czy akumulator 45ah i 300A nie jest za mały do Mazdy 5 2.0 benzyna? Kupiłem samochód 3 dni temu, i już u sprzedawcy samochód nie był odpalany ok 3-4 dni i pierwsze obroty rozrusznikiem miał cieżej odpalić, nawet opuszczanie szyb się rozkodowało. Narazie nie sprawdzałem czy coś kradnie prąd, poprostu ten akumulator wydaje mi sie za mały. Sprzedający mówił ze jest to akumulator który ma rok czasu.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2020, 21:45
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2007 rok

Postprzez mazda.5 » 23 sty 2020, 22:09

Za mały jest.U mnie siedzi 65 Ah i 580 A prąd rozruchu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez kappa00 » 26 sty 2020, 23:16

Masz taki w 2.0 benzynie? A gabarytowo jak wygląda? Mieści się bez problemu? Seryjnie jaki był montowany?
Początkujący
 
Od: 20 sty 2020, 21:45
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2007 rok

Postprzez ludwik1951 » 28 sty 2020, 15:53

W mojej Madzi 2.0 benzyna był założony na pierwszy montaż Panasonic, który po 6 latach wymieniłem na jego odpowiednik VARTA BLUE Dynamic D47 12V 60Ah 540A (EN) biegunowość P+. To już druga VARTA w mojej M5. Niestety po 2,5 roku znowu nadaje się do wymiany. Szczęście, że mamy łagodną zimę i liczę na to, że po podładowaniu jeszcze trochę pokręci. Cena w hurtowni http://www.petrostart.pl 241.95 pln
Może rzeczywiście powinien być mocniejszy? tj. 65 Ah i 580 tak jak pisze mazda5
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 08:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez zadra » 28 sty 2020, 19:03

zawsze warto mieć większy akumulator, natomiast te 5Ah wg mnie ni3 mają już takiego znaczenia.
może varta już zeszła na psy, bo ja zmieniłem w civicu akku z logo "norauto" wyglądające na wypust varty i również po 3 latach ledwo zipał. kupiony przez poprzedniego właściciela, jeszcze kręcił, ale bałem się ,że przestanie niespodziewanie.
Ciekawostka – wstawiłem mojego 5-o letniego exida z dużo większą pojemnością i kręci aż furczy.
Mam nadzieję, że trochę jeszcze wytrzyma.
Norautowe wstawiłem na ładowanie i jest w zapasie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mazda.5 » 29 sty 2020, 18:20

do kappa00.Założony mam taki.Mieści się bez problemu.Gabarytowo to samo.Wcześniej był oryginalny Yausa
Załączniki
DSC_0905.JPG
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy