Strona 1 z 1

Błąd P0138

PostNapisane: 12 lis 2014, 01:13
przez djbowie
Witam ,
Spotkał się ktoś z błędem P0138 w M5?
Wyczytałem, że to może być sonda lambda, ale nie znalazłem nic więcej na ten temat.
Czy ten błąd ma wpływ na jazdę samochodem?
Jak mogę sprawdzić czy to rzeczywiście sona lambda?

Re: Błąd P0138

PostNapisane: 12 lis 2014, 10:51
przez Wojtek
Jest to druga sonda... A błąd wystepuje wtedy, gdy komputer (PCM) stwierdzi, że jest w jej obwodzie napięcie wyższe niż 1,2 V.
Możliwe uszkodzenia:
– uszkodzona sonda
– uszkodzony komputer (PCM)
– uszkodzona wiązka przewodów pomiędzy PCM a sondą

błąd P0138 i P2177

PostNapisane: 27 kwi 2015, 09:56
przez andrewpl
Witam.
Ostatnio zaczęło wyrzucać mi błąd P2177 oraz P0138
P0138- 02 sensor circuit high voltage ( bank 1 sensor 2)
P2177- układ napędowy-system too lean off idle bank 1
Żadnych anomalii nie zauważyłem w pracy silnika.

Jakie są tego przyczyny i sposób na naprawę tego ( orientacyjne koszty...) ?

PostNapisane: 27 kwi 2015, 10:15
przez Yard
Typowe problemy, które powodują ten kod P0138

Uszkodzona sonda lambda / Czujnik stosunku powietrza do paliwa
Uszkodzona sonda lambda stosunku paliwo/powietrze. Czujnik ogrzewania obwodu
Wysokie ciśnienie paliwa
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika
Wadliwe okablowanie czujnika i / lub problem w obwodzie
Potrzebuje oprogramowania do aktualizacji PCM
Uszkodzony PCM

PostNapisane: 28 kwi 2015, 08:37
przez andrewpl
Czyli wychodzi na to, że sonda lambda.....
Szukać sondy tylko pod mazdę 5 2.0 2007 r po lifcie czy może pasować inna?
Jakiej konkretnie sondy szukać, proszę znawców o pomoc.....

Re: Błąd P0138

PostNapisane: 28 kwi 2015, 16:38
przez Wojtek
Zanim wymienisz sondę, sprawdź samą wtyczkę... może coś tam nie kontaktuje...

PostNapisane: 6 maja 2015, 15:08
przez andrewpl
Wtyczka jest cała skruszała, Pewnie od temperatury...

[Usunięte]

PostNapisane: 25 maja 2015, 09:01
przez The_Radek
PostTen post został usunięty przez The_Radek 25 maja 2015, 09:03.
Powód: Nie ten dział?