Grzejący się silnik

Postprzez klops23 » 13 cze 2014, 22:41

Witam
Mam bardzo dziwny problem z grzejącym się silnikiem.
Mianowicie w mojej "5-tce" wygląda to tak : przejeżdżam np. 15km trasy ,spokojnie , powiedzmy ok. 100-110km/h i nic się nie dzieje , wjeżdżam do miasta ,światła , korki , częste ruszanie i pierwszy objaw jest taki ,że z nawiewów zamiast zimnego powietrza z klimy zaczyna lecieć powietrze ciepłe a zaraz potem strzałka wskaźnika temp. wody zaczyna się podnosić . Podnosi się gdy podnoszą się obroty silnika a opada gdy np. stoję na światłach lub jadąc nie przekraczam 2000rpm i nie jest pod górę.
Objawy wskazywały ewidentnie na termostat , więc został wymieniony. Niestety nic to nie dało a termostat okazał się sprawny (przy okazji – mam do sprzedania oryginalny termostat do silnika 2.0 benz.)
Po wymianie termostatu temat powrócił tzn. trasa- ok, miasto – grzanie. Postanowiłem zrobić 10 km nie spuszczając mazdy poniżej 5000rpm i co się okazało? – temperatura ok. klima chłodzi aż miło i ogólnie wszystko ok. Sam już nie wiem co o tym myśleć . Auto ma przejechane 78000km . Może pompa wody? Może uszczelka pod głowicą? Ale płynu nie ubywa ani trochę , nie ma bąbelków w chłodnicy . Nawet chłodnica jest nowa , bo żona miała zimą małego dzwona, i trzeba było wymienić cały komplet :(
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 13:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez Wojtek » 13 cze 2014, 23:24

Jesteś pewien, że układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klops23 » 13 cze 2014, 23:35

Tego nigdy nie można być pewnym :| ale chłodnica była wymieniana w grudniu i myślisz ,że przez pół roku się nie odpowietrzyła? A swoją drogą gdzie są jakieś odpowietrzniki w naszych mazdach ? Ja nie znalazłem żadnego :(
Znajomy mechanior mówi ,że może gdzieś delikatnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą i ciśnienie tworzy jakąś poduszkę powietrzną...
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 13:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez Wojtek » 14 cze 2014, 06:20

Sprawdź to... Objawy masz książkowe...
W układzie ma być do "full"
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klops23 » 14 cze 2014, 10:03

A znasz może jakiś efektywny sposób na odpowietrzenie układu?? Bo jeżeli nie odpowietrzył się przez pół roku sam to może jest jakiś "magiczny" sposób gdy brak odpowietrzników. Płynu przez cały czas jest i było na full w chłodnicy jak i w zbiorniczku i ani go nie ubywa ani też nie przybywa
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 13:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez czah666 » 14 cze 2014, 10:54

no wg mnie na bank zapowietrzony.
Miałem przegryzione przez kuny przewody od układy chłodzenia i po ich wymianie miałem takie same objawy. Nie chodzi tu o prędkość czy też cykl miejski.... tylko od predkości obrotowej silnika – przy określonych obrotach chłodzenie niedomaga bo jest układ częściowo zabezpieczony.

dolewasz płynu chłodzącego pod korek chłodnicy ( nie do zbiorniczka wyrównawczego) i lekko naciskasz reką przewody gumowe aby powietrze pouciekało – bedzie widac bąble właśnie w chłodnicy. Przejerdzasz troche i znowyu dolewasz pod korek ( oczywiscie nie odkrecaj jak jest rozgrzany silnik coby Cie nie poparzyło).... operacje powtarzasz do skutku jednocześnie kontrolując tez stan w zbiorniczku wyrównawczym
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez ronin00 » 19 paź 2014, 21:30

Odgrzeje temat,czy ktoś zlokazlizował odpowietrznik w bloku mazdy 5( 2.0 Pb) .Myśle o wymianie płynu chłodzącego przed zimą i zbieram dane co i gdzie. Jeszcze jedno ,ile wejdzie płynu do silniczka 2.0 benzyna? Dzięki !!
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez Wojtek » 19 paź 2014, 23:05

ronin00 napisał(a):ile wejdzie płynu do silniczka 2.0 benzyna?

7 litrów
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klops23 » 21 paź 2014, 17:49

Odpowietrzników brak :|
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 13:05
Posty: 21
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black

Postprzez Wojtek » 21 paź 2014, 23:18

Układ chłodzenia w Madzi jest samo-odpowietrzającym się układem...
Dlatego tyle wysiłku trzeba włożyć, aby go dobrze (poprawnie) odpowietrzyć :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy