Błąd P0012 – po wymianie obudowy rozrządu

Postprzez tombo0022 » 30 maja 2014, 21:10

Witam
Mam następujący problem ze swoją Madzią 5 2.0 benzyna + LPG:
W związku z uszkodzeniem obudowy rozrządu, byłem zmuszony ją wymienić. Po wymianie zapala się check z błędem P0012 (regulacja dolnego czujnika – nic nie daje).
Czujnik i instalacja napewno sprawna.
Auto ma przebieg 45000km.
Macie pomysł co może być przyczyną ???
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 20:59
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 2010r.

Postprzez Yard » 30 maja 2014, 21:50

Na dole są podobne wątki. W wątku CX7 jest procedura "leczenia"
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tombo0022 » 30 maja 2014, 22:07

Tylko, u mnie nic nie hałasuje i przebieg 45000 km jest pewny
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 20:59
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 2010r.

Postprzez Yard » 30 maja 2014, 22:12

W skanie procedury nie ma nic o przebiegu czy hałasie. Czytałeś umieszczony skan z serwisówki? W serwisówce do "5" też to masz.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wojtek » 31 maja 2014, 06:18

tombo0022 napisał(a):W związku z uszkodzeniem obudowy rozrządu, byłem zmuszony ją wymienić

Dlaczego musiałeś ją wymienić?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tombo0022 » 31 maja 2014, 10:56

Była pęknięta i klejona. W zeszłym roku zatrzymał mnie jakiś kamień uszkadzając miskę olejową (wymieniona) i obudowę (klejona, ale pojawiły się wycieki). Mechanik stwierdził, że pokleimy i będzie git.
Teraz zdecydowałem się na wymianę.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 20:59
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 2010r.

Postprzez tombo0022 » 4 cze 2014, 10:05

Niestety "leczenie" zgodnie z serwisówką nie przyniosło efektów.
Po skasowaniu błędu pojawia się po ok. 5-10 km.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 20:59
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 2010r.

Postprzez tadziol » 18 sie 2014, 22:04

tombo0022 napisał(a):Macie pomysł co może być przyczyną


przyczyna okazała się prozaiczna i aż dziwne,że mechanik,który wymieniał obudowę na to nie wpadł.
tombo0022 napisał(a):u mnie nic nie hałasuje

może nie aż tak jak w CX-sach...ale jednak.dało się wyraźnie usłyszeć "terkotliwy" odgłos spod pokrywy zaworów.
czym spowodowany ?? ano brakiem oleju w wariatorze.wymieniona obudowa rozrządu pochodziła bowiem z silnika LF bez zmiennej fazy rozrządu i różniła się małym szczególem....zaznaczonym na zdjęciu :
e76c0d733f601d3b.jpg

ten niepozorny nadlew w obudowie zasłania kanał olejowy biegnący od napinacza łańcucha poprzez głowicę aż do zaworu rozdzielczego przed wariatorem.kanał ten w głowicy jest fabrycznie otwarty i uszczelnia go (zasłania) pokrywa rozrządu.
3297a9c7c8c73ed0.jpg

żeby nie kupować kolejnej obudowy zdecydowałem się na usunięcie problemu poprzez wykonanie gwintu M10 w otwartym kanale i wkręcenie w to miejsce korka zrobionego ze śruby M10,który wkręciłem na klej:
09303c9000cc5e6b.jpg

silnik pracuje cichutko,a wybrane PID-y na IDS-ie żwawo zmieniają swe wartości co dowodzi,że system zmiennego rozrządu zaworowego działa poprawnie i kod P0012 będzie już tylko wspomnieniem.
Ostatnio edytowano 18 sie 2014, 22:50 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdjęcia
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tombo0022 » 20 sie 2014, 09:55

Jeszcze raz wielkie dzięki.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 20:59
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy