Witam
Mam następujący problem ze swoją Madzią 5 2.0 benzyna + LPG:
W związku z uszkodzeniem obudowy rozrządu, byłem zmuszony ją wymienić. Po wymianie zapala się check z błędem P0012 (regulacja dolnego czujnika – nic nie daje).
Czujnik i instalacja napewno sprawna.
Auto ma przebieg 45000km.
Macie pomysł co może być przyczyną ?
Błąd P0012 – po wymianie obudowy rozrządu
Strona 1 z 1
tombo0022 napisał(a):W związku z uszkodzeniem obudowy rozrządu, byłem zmuszony ją wymienić
Dlaczego musiałeś ją wymienić?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Była pęknięta i klejona. W zeszłym roku zatrzymał mnie jakiś kamień uszkadzając miskę olejową (wymieniona) i obudowę (klejona, ale pojawiły się wycieki). Mechanik stwierdził, że pokleimy i będzie git.
Teraz zdecydowałem się na wymianę.
Teraz zdecydowałem się na wymianę.
- Od: 30 maja 2014, 20:59
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 2010r.
tombo0022 napisał(a):Macie pomysł co może być przyczyną
przyczyna okazała się prozaiczna i aż dziwne,że mechanik,który wymieniał obudowę na to nie wpadł.
tombo0022 napisał(a):u mnie nic nie hałasuje
może nie aż tak jak w CX-sach...ale jednak.dało się wyraźnie usłyszeć "terkotliwy" odgłos spod pokrywy zaworów.
czym spowodowany ano brakiem oleju w wariatorze.wymieniona obudowa rozrządu pochodziła bowiem z silnika LF bez zmiennej fazy rozrządu i różniła się małym szczególem....zaznaczonym na zdjęciu :
ten niepozorny nadlew w obudowie zasłania kanał olejowy biegnący od napinacza łańcucha poprzez głowicę aż do zaworu rozdzielczego przed wariatorem.kanał ten w głowicy jest fabrycznie otwarty i uszczelnia go (zasłania) pokrywa rozrządu.
żeby nie kupować kolejnej obudowy zdecydowałem się na usunięcie problemu poprzez wykonanie gwintu M10 w otwartym kanale i wkręcenie w to miejsce korka zrobionego ze śruby M10,który wkręciłem na klej:
silnik pracuje cichutko,a wybrane PID-y na IDS-ie żwawo zmieniają swe wartości co dowodzi,że system zmiennego rozrządu zaworowego działa poprawnie i kod P0012 będzie już tylko wspomnieniem.
Ostatnio edytowano 18 sie 2014, 22:50 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdjęcia
Powód: zdjęcia
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości