Strona 1 z 2

Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 27 lut 2014, 15:10
przez hrabia82
Witam,

Od 2 miesięcy mam moją Mazdę 5, 2.0 benzyna AT. Ostatnio kilka razy byłem w trasie i miałem problem z wyprzedzaniem. Niezależnie czy jadąc na pełnym automacie czy ręcznie zmieniając biegi auto jednostajnie przyspiesza do 4,5-5tys obrotów (na każdym biegu) po czym następuje gwałtowne przyspieszenie od 5tys. aż do odcięcia/zmiany na wyższy.

A problem z wyprzedzaniem jest taki że będąc w zakresie obrotów do 5 tys. tak przy prędkości około 80-90km/h auto wolno nabiera prędkości. dopiero Jak dojdzie do 5 tys wówczas jest gwałtowne przyspieszenie (wgniata w fotel).

Próbowałem nagrać film ale niestety na nagraniu nie widać tego dobrze.
Dziś na aplikacji TORQUE sprawdziłem przyspieszenie 0-100km/h, wynik = 15,4sec. (a powinno być raczej coś w okolicach 11sec.)
Sprawdzałem na kompie u zaufanego mechanika – brak jakichkolwiek błędów. Pod maską też wygląda że jest ok.

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 28 lut 2014, 18:16
przez btc
Brak błędów w komputerze,
może masz problem z sprzęgłem (przeniesieniem napędu)?

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 2 mar 2014, 11:03
przez hrabia82
przyszło mi to do głowy, ale w sumie nie mam żadnych objawów że coś nie tak ze sprzęgłem, nie czuć by się ślizgało, puszczenie hamulca od razu rusza do przodu tak jak powinien automat.

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 3 mar 2014, 17:51
przez klops23
Hmm... Ja też mam automat , ale mi się wydaje ,że nie ma tam klasycznego sprzęgła <oczy> ... w końcu to automat...
Widzę kolego,że masz zagazowane autko, może to coś z gazem? próbowałeś na benzynie?

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 3 mar 2014, 18:49
przez hrabia82
nie ma znaczenia czy na LPG czy na benzynie, występuje w obu przypadkach.

co do klasycznego sprzęgła, to oczywiste, chodziło mi o to że występuje to na każdym biegu i zarówno w pełnym automacie czyli "D" jak również w trybie manualnym gdzie zmienia się ręcznie.

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 2 kwi 2014, 12:16
przez hrabia82
Dziś byłem w ASO, zrobili diagnostykę, jeśli chodzi o silnik, to wszystko jest OK. kierownik serwisu mówił że jest niskie ciśnienie oleju w ASB, zużyte tarczki itp. Dopiero przy wysokich obrotach skrzynia dostaje wysokie ciśnienie oleju i wtedy zmienia prawidłowo bieg i zaczyna jechać jak należy.

Werdykt ASO -skrzynia jest do roboty. Będę chciał jeszcze sprawdzić i upewnić się, ale to już najlepiej w jakimś serwisie od ASB.

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 3 kwi 2014, 18:29
przez hrabia82
Dziś będąc w warszawie, zajechałem do Auto Józefów specy od automatów.

Po diagnostyce i jazdach testowych na 100% skrzynia jest OK. I tylko mnie upewnili że ASO to ciemnoty.

Teraz pozostaje tylko i aż problem w silniku i osprzęcie, tylko pytanie co może powodować takie problemy.

To co mi na początek przychodzi do głowy to:
– Przepustnica
– Przepływomierz
– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
– Zawór zmiennych faz rozrządu.

Muszę zacząć sprawdzać po kolei. Chyba że ktoś z Was ma jakieś pomysły?

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 3 kwi 2014, 18:52
przez Wojtek
nie wiem jak w AT, ale przy MT to auto ma dodatkowego kopa tak od 3000 rpm
Jak masz mozliwość podłączenia sprzętu, to podłącz i w drogę... nagrywaj te dane na żywo... ;)

podejrzewam zmienne fazy :|

PostNapisane: 3 kwi 2014, 19:36
przez Fred.X
hrabia82 napisał(a):– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
a jesteś pewien, ze to masz :D

Dopisano 3 kwi 2014, 20:41:

a filtr powietrza kiedy wymieniany :D

Dopisano 3 kwi 2014, 20:43:

zobacz czy któryś zacisk nie trzyma
sprawdź podciśnienia
świece zapłonowe ( na gazie szybciej się zużywają )
ewentualnie pomiar ciśnienia na cylindrach

Dopisano 3 kwi 2014, 20:44:

i zapychający się egr może też dawać takie objawy (spadek mocy i/lub szarpanie

PostNapisane: 4 kwi 2014, 18:02
przez hrabia82
Fred.X napisał(a):
hrabia82 napisał(a):– kolektor dolotowy (a dokładnie to klapki wewnątrz).
a jesteś pewien, ze to masz :D

a no mam to ustrojstwo

co do reszty czyli:
filtr powietrza – wymiana 2 miesiące temu
świece – tak samo 2 miesiące temu


Ale jest postęp, i Madzia odpycha się jak powinna <jupi> . ale nie jest jeszcze rozwiązana przyczyna.
Dziś u mechanika zaczęliśmy przyglądać się tematowi – DOLOT + PRZEPUSTNICA.
Okazuje się że na postoju przygazowując elektrozawór (chyba tak to się nazywa – ten oznaczony "Z" na schemacie) otwiera klapki w kolektorze dolotowym.
Natomiast najwyraźniej nie robi tego w czasie jazdy to znaczy robi ale przy 5tys obrotów stąd ten przyrost mocy.

Mechanik odpiął przewód podciśnienia od tego zaworu i zaślepił ([color=#000080]niebieski przewód[/color]), dodatkowo zaślepiliśmy wyjście (czerwone) z SOLENOID (zielony na schemacie). Co powoduje że klapki w kolektorze dolotowym są na stałe otwarte. Wyjechałem z warsztatu i ..... Mazda odżyła i zasuwa jak należy. Na razie przez weekend pojeżdżę z zaślepionymi elementami i zobaczę co się będzie działo.

Teraz pozostaje pytanie co jest przyczyną że w trakcie jazdy nie następuje właściwe otwieranie klapek.
Myślę że z dużym prawdopodobieństwem można wykluczyć: zawór zmiennych faz rozrządu.

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 4 kwi 2014, 18:29
przez Wojtek
czy chcesz powiedzieć, że będziesz teraz jeździć z klapkami otwartrymi na max'a?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 18:34
przez hrabia82
Wojtek napisał(a):czy chcesz powiedzieć, że będziesz teraz jeździć z klapkami otwartrymi na max'a?

no nie, bo to też nic dobrego raczej na dłuższą metę nie będzie.

po weekendzie biorę się za czyszczenie przepustnicy, przepływomierza, dolotu i tego SOLENOIDu. wszystko za jednym zamachem i zobaczę wtedy co będzie.

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 4 kwi 2014, 18:47
przez marcin255
wymiń elektrozawór ten brązowy ( zielony u Ciebie )

PostNapisane: 4 kwi 2014, 21:21
przez Fred.X
hrabia82 napisał(a):a no mam to ustrojstwo
dziwne bo ja mam z 2005 i nie mam klapek :P

Re: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 4 kwi 2014, 21:40
przez marcin255
Pewien jesteś ?

PostNapisane: 5 kwi 2014, 07:11
przez Fred.X
Gaz był zakładany to wiem co mówię ;)

Re: Odp: Gwałtowne przyspiesznie od 5 tys obrotów

PostNapisane: 5 kwi 2014, 15:16
przez hrabia82
marcin255 napisał(a):wymiń elektrozawór ten brązowy ( zielony u Ciebie )

Zastanawia mnie jedno. Dlaczego zawór który mam wymienić (brązowy) jest sprzedawany tylko jako zestaw z tym drugim (czarnym) i blaszką za ~680pln
Zaś ten drugi (czarny) można kupić oddzielnie za ~280pln.


Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 5 kwi 2014, 15:33
przez marcin255
Fred.X napisał(a):Gaz był zakładany to wiem co mówię ;)

i przy tej operacji stwierdziłeś ,że nie ma klapek w twoim kolektorze ssącym
hrabia82 napisał(a):Zastanawia mnie jedno. Dlaczego zawór który mam wymienić (brązowy) jest sprzedawany tylko jako zestaw z tym drugim (czarnym) i blaszką za ~680pln
Zaś ten drugi (czarny) można kupić oddzielnie za ~280pln.

kup używany na za ok 100 zł , jest ich trochę , zawór powinien działać po nagrzaniu silnika , zacinające się klapki mogą powodować wysysanie mgły olejowej przez zawór pcv

PostNapisane: 5 kwi 2014, 17:53
przez Fred.X
marcin255 napisał(a):i przy tej operacji stwierdziłeś ,że nie ma klapek w twoim kolektorze ssącym
przeciez kolektor był ściągany

PostNapisane: 5 kwi 2014, 19:14
przez marcin255
Fred.X napisał(a):przeciez kolektor był ściągany

klapki sa w środku bez zniszczenia kolektora ani ich nie zobaczysz ani nie zdemontujesz