Lekkie szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez paw19 » 14 sty 2014, 11:06

Witam

Mój problem polega na tym, że delikatnie przyspieszając (trzymając pedał gazu np w 30%) samochód nie przyspiesza płynnie tylko takimi jakimiś "falami" tzn ma jakieś takie dziwne jakby przestoje – przyspiesza nierówno.
Drugi problem to po puszczeniu gazu jest szarpnięcie.
Podczas jazdy na biegu (bez wciskania gazu) gdy nacisnę gaz to jest mocne szarpnięcie.
Podczas ruszania często jest takie szarpnięcie, że na śliskiej nawierzchni prawie zawsze koła zrywają przyczepność.
Określiłbym to wszystko: brak delikatności podczas przejścia z naciśniętego gazu na zwloniony gaz i na odwrót.

Pacjent to Mazda 5 2.0 benzyna 2005 r. z przebiegiem 110kkm. Instalacja BRC Sequent (nie Light).

Dodatkowo: Czysta przepustnica, filtry, EGR, przepływomierz, świece zmieniane 12kkm temu.
Po podłączeniu pod interfejs nie ma żadnych błędów, czujnik położenia przepustnicy podaje raczej dobre wartości. Gazownicy nie znaleźli żadnego problemu.

Na benzynie samochód jeździ prawie bezproblemowo. Może są zauważalne te objawy ale w stopniu 30 razy mniejszym.

Na myśl przychodzi mi już: świece lub cewki.... ale jak to zdiagnozować nie mam funduszy na wymianę 4 cewek i świeć tak na próbę :)

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 13:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez Przemek323c » 14 sty 2014, 11:17

Jesli diagnozujesz zaplon to probuj zmniejszac szczeline na swiecy.
Przemek323c
 

Postprzez paw19 » 12 mar 2014, 09:57

Problem rozwiązany: powodem szarpania, nierówną jazdą przy niskich obrotach okazał się być przypchany drugi katalizator. Wymieniłem go na zamiennik i problem zniknął.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 13:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez uciu » 21 mar 2014, 23:58

Miałeś te objawy silniejsze na gazie niż na benzynie – a jak jest teraz? Nie ma szarpnięcia ani na jednym ani na drugim?
Pytam gdyż też tak mam u siebie głównie jak jadę na luzie – właściwie toczę się na 2 czy 3 biegu (na do garba na drodze czy świateł) – wcisnę gaz i jest mocne szarpnięcie silnikiem.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez paw19 » 22 mar 2014, 17:09

Właśnie tak miałem. Momentami przy np. garbie po dodaniu gazu było czasem takie szarpnięcie, że myślałem, że łańcuch rozrządu albo półośki się ukręcą :D. Problem ten zdiagnozował tłumikarz po zwróceniu uwagi, że jakieś za duże ciśnienie mam w wydechu, że przy dodaniu gazu ciśnienie chce urwać plecionkę a cały wydech aż się cofał.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 13:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

PostTen post został usunięty przez Wojtek 22 mar 2014, 17:14.
Powód: regulamin dzialu

Postprzez uciu » 23 mar 2014, 17:41

a ile Ci ta przyjemność kosztowała?
Bym miał porównanie z tym co mi powiedzą.

Pozdrawiam
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez paw19 » 23 mar 2014, 20:44

Zapłaciłem 400zl za nowego kata, zaspawanie kilku nieszczelności, uzupełnienie brakującego wieszaka. Następnie oddałem oryginalny katalizator do skupu za 200zł. Więc cała przyjemność kosztowała mnie 200zł.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 13:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy