Mazda 5 słabe przyspieszenie
Strona 1 z 1
Mam taki problem ze swoja Madzia ( Mazda 5 benzyna 2.0 cm3 2006 rok) a mianowicie po zakupie jej chodzila jak burza, przyspieszala po dotknieciu gazu.
Po wypaleniu calego baku nagle stracila tak jakby swoja moc. Juz nie przyspiesza tak jak kiedys. Na wyzszych biegach nie idzie tak jak powinna jakby cos brakowalo.
Po wypaleniu calego baku nagle stracila tak jakby swoja moc. Juz nie przyspiesza tak jak kiedys. Na wyzszych biegach nie idzie tak jak powinna jakby cos brakowalo.
Ostatnio edytowano 16 wrz 2013, 09:55 przez lypek, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 12 cze 2013, 20:42
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 Benzyna 2006 rok
Wklep VIN na stronie
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
i masz wszystko rozpisane ... ten kanister to 13-970, filtr pompy paliwa 13-ZE1
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
i masz wszystko rozpisane ... ten kanister to 13-970, filtr pompy paliwa 13-ZE1
- Od: 12 lut 2013, 18:11
- Posty: 25
- Skąd: B-stok
- Auto: Corolla E10 SW 4AFE 1996
Mazda 5 CR LF 2008
Mam jeszcze jedno pytanko??
Po podlaczeniu do kompa mojej Madzi wyskakuje blad czujnika spalania stukowego (pojawia sie i znika).
Czy przyczyna jego dzialania moze byc zbyt male cisnienie paliwa (zapchany filter paliwa w baku) i czy objawem tego beda slabsze osiagi samochodu??
Dodam jeszcze ze przy okolo 3500 do 4500 obrotow silnik mi buczy przy przyspieszaniu.
Po podlaczeniu do kompa mojej Madzi wyskakuje blad czujnika spalania stukowego (pojawia sie i znika).
Czy przyczyna jego dzialania moze byc zbyt male cisnienie paliwa (zapchany filter paliwa w baku) i czy objawem tego beda slabsze osiagi samochodu??
Dodam jeszcze ze przy okolo 3500 do 4500 obrotow silnik mi buczy przy przyspieszaniu.
- Od: 12 cze 2013, 20:42
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 Benzyna 2006 rok
No buczy nie wiem jak inaczej to opisac.
Dopisano 26 sie 2013, 15:43:
Witam. Byłem u elektryka i po podłączeniu Madzi do kompa nie wykazuje zadnych bledow.
lypek » 16 września 2013, o 08:59
Witam ponownie.
Wymieniłem filtr paliwa umiejscowiony w baku przy pompie paliwa (stary był tylko troszke zabrudzony).
Po wymianie lepiej odpala ale przyspieszenie sie nie polepszylo.
Czy ma ktos jakis pomysl co mozna dalej sprawdzac.
Mysle o wymianie filtra powietrza i swiec zaplonowych czy polecacie jakies konkretne swiece i filtr powietrza z wyzszej półki? Jakich marek filtry i świece są dobre.
Dopisano 26 sie 2013, 15:43:
Witam. Byłem u elektryka i po podłączeniu Madzi do kompa nie wykazuje zadnych bledow.
lypek » 16 września 2013, o 08:59
Witam ponownie.
Wymieniłem filtr paliwa umiejscowiony w baku przy pompie paliwa (stary był tylko troszke zabrudzony).
Po wymianie lepiej odpala ale przyspieszenie sie nie polepszylo.
Czy ma ktos jakis pomysl co mozna dalej sprawdzac.
Mysle o wymianie filtra powietrza i swiec zaplonowych czy polecacie jakies konkretne swiece i filtr powietrza z wyzszej półki? Jakich marek filtry i świece są dobre.
- Od: 12 cze 2013, 20:42
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 Benzyna 2006 rok
może jak walnięty czujnik stukowego to mocno opóźnia zapłon i stąd taka słaba
hm... moze lepiej podjechac na kompa i zobaczyc w czym jest problem?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
A ja podejrzewam, że może mieć tu znaczenie dopływ lewego powietrza. Może warto sprawdzić te kwestię, tj. sprawdzić cały układ powietrza, czy jest szczelny. Ja w swojej M5 2,3 l w automacie, też tak niekiedy mam, że po łagodnym wciśnięciu gazu wyje mi silnik i buczy a przyspieszenie jest mizerne. jak depnę ostro to wówczas idzie jak żyleta ale oczywiści to dzięki temu że redukuje mi bieg i obroty wskakują na 5-6 tys. Mechanik powiedział mi, że jak jeździł poprzenio M6 to lepiej się zbierała i nie bło takiego buczenia przy dodawaniu gazu i zaprponował sprawdzenie układu powietrza. Co o tym myślicie.?
Ja jeszcze się za to nie zabrałem z braku czasu, ale zamierzam to zrobić.
Przy okazji pytanie z innej beczki – czy wyczyszczenie przepustnicy może mieć wpływ na srednie spalanie – u mnie jakoś dużo pali (śr. 12l gazu na 100 km, nawet w trasie przy delikatnej jeździe) i szukam pomysłów na obniżenie spalania.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Ja jeszcze się za to nie zabrałem z braku czasu, ale zamierzam to zrobić.
Przy okazji pytanie z innej beczki – czy wyczyszczenie przepustnicy może mieć wpływ na srednie spalanie – u mnie jakoś dużo pali (śr. 12l gazu na 100 km, nawet w trasie przy delikatnej jeździe) i szukam pomysłów na obniżenie spalania.
Dzięki za wszelkie sugestie.
- Od: 7 paź 2013, 20:47
- Posty: 10
- Skąd: podlaskie, lub Pruszków
- Auto: Mazda5 2,3l LPG USA automat 2007
od razu po zakupie siadło przyspieszenie ?
dziwne.......bardzo dziwne....wygląda jak robione specjalnie na sprzedaż.....
może była nalana E98....
A ......i sprawdź olej....mi zaczęło buczeć i zobaczyłem suchy bagnet....
dziwne.......bardzo dziwne....wygląda jak robione specjalnie na sprzedaż.....
może była nalana E98....
A ......i sprawdź olej....mi zaczęło buczeć i zobaczyłem suchy bagnet....
Do łypek:
Czy jesteś pewny co do mechanika jeśli chodzi o jego sprzęt.?
Ja też raz jak byłem u mechaniora to pokazał mi tylko błąd związany ogólnie z chłodzeniem (chyba P0126, przez co zasugerował mi, że mam walnięty termostat. U drugiego gościa, co miał lepsze oprogramowanie, wyszło dokładniej o co chodzi – mianowicie, że to czujnik temp. i katalizator spalin na wykończeniu. Także może warto sprawdzić problem gdzie indziej – najważniejsza jest zawsze dobra diagnoza. Ja buczenie w mojej M5 tłumaczę katalizatorem (ale moja M5 od 4 lat jest na gazie) i zbieram siły żeby się za to zabrać.
pozdr.
Czy jesteś pewny co do mechanika jeśli chodzi o jego sprzęt.?
Ja też raz jak byłem u mechaniora to pokazał mi tylko błąd związany ogólnie z chłodzeniem (chyba P0126, przez co zasugerował mi, że mam walnięty termostat. U drugiego gościa, co miał lepsze oprogramowanie, wyszło dokładniej o co chodzi – mianowicie, że to czujnik temp. i katalizator spalin na wykończeniu. Także może warto sprawdzić problem gdzie indziej – najważniejsza jest zawsze dobra diagnoza. Ja buczenie w mojej M5 tłumaczę katalizatorem (ale moja M5 od 4 lat jest na gazie) i zbieram siły żeby się za to zabrać.
pozdr.
- Od: 7 paź 2013, 20:47
- Posty: 10
- Skąd: podlaskie, lub Pruszków
- Auto: Mazda5 2,3l LPG USA automat 2007
marcin711 napisał(a):może była nalana E98....
A jaki to ma związek?
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
brencik napisał(a):marcin711 napisał(a):może była nalana E98....
A jaki to ma związek?
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
A to sorry, człowiek uczy się całe życie.....
marcin711 napisał(a):A to sorry, człowiek uczy się całe życie.....
za wyjątkiem paliw premium 98 Ultimate . itd.
Raczej pod sprzedaż nie była szykowana bo było prawie pusto i zaraz po zakupie zatankowałem do pełna w okolicach opola. Tankowałem już różne paliwo 98 i 95 i V power i Verve oraz ze względu na to że mieszkam blisko niemiec to też ich paliwo. I nie wykryłem żadnej różnicy. Dodam jeszcze że spalanie jest w normie i olej też świeżo wymieniany i kontrolowany na bieżąco. I tak jak mój przedmówca piszę to ona zaczyna się właśnie zbierać przy większych obrotach a na początku zmula i dodanie movniej gazu nic praktycznie nie daje przyspiesza nie tak jak powinna.
Co do diagnostyki komputerowej to gościu miał serwisowe programy i nic nie wykazało tylko poduszka powietrzna i czujnik temp zewnętrznej który naprawiłem. Patrzył wtryski i inne i katalizator mówił że też ma dobrą przepustowość. Tylko że się zastanawiam bo badał mi go na postoju (na różnej wartości obrotów) i tak się zbieram czy nie lepiej go sprawdzić pod obciążeniem czyli podczas jazdy może w tedy coś wykaże.
A jeszcze pytanie czy świece miałyby wpływ na takie przyspieszanie??
Jakie są objawy uszkodzenia świec i co by się działo jakby jedna świeca padła???
Co do diagnostyki komputerowej to gościu miał serwisowe programy i nic nie wykazało tylko poduszka powietrzna i czujnik temp zewnętrznej który naprawiłem. Patrzył wtryski i inne i katalizator mówił że też ma dobrą przepustowość. Tylko że się zastanawiam bo badał mi go na postoju (na różnej wartości obrotów) i tak się zbieram czy nie lepiej go sprawdzić pod obciążeniem czyli podczas jazdy może w tedy coś wykaże.
A jeszcze pytanie czy świece miałyby wpływ na takie przyspieszanie??
Jakie są objawy uszkodzenia świec i co by się działo jakby jedna świeca padła???
- Od: 12 cze 2013, 20:42
- Posty: 5
- Auto: Mazda 5 2.0 Benzyna 2006 rok
świece zawsze warto wymienić , chyba paliła by na 3 gary
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości