Problem z rozruchem

Postprzez lmalek » 13 paź 2012, 17:21

Witam
Porszę o pomoc jeżdżę moją madzią już 5 lat od pewnego czasu zacząłem mieć problem z rozruchem
W serwisie nie wyskakują żadne błędy serwisanci powiedzieli że te silniki mają taki urok.
Czy ktoś miał już taki problem i go rozwiązał a dokładniej
Zimne auto pali od szczała po przejechaniu kilometra zakupy wracam i problem z rozruchem
Przejadę więcej kilometrów auto się rozgrzeje raz pali od razu a raz się dusi że muszę na dwa razy
Jak zrobię trasę tak że madzia już gorąca no to pali od szczała i problem znika

Proszę o pomoc
LMALEK
Początkujący
 
Od: 13 paź 2012, 17:14
Posty: 3
Auto: MAZDA 5 Exlusiw
2,0 benz 146 KM
2006 rok

Postprzez xenon90 » 13 paź 2012, 21:46

cze.tam jest problem z tymi klapami w dolocie...temat był opisywany na forum.poszukaj dokładnie a narazie zrób mały test.przejedź się kawałek,zgaś auto naciśnij pedał gazu,usłyszysz takie ciche syknięcie.ponownie zapal auto..wg wszelkich prawideł auto powinno ładnie zapalić.ten silnik tak ma...to samo ma ford w bliźniaczym silniku...pozdrawiam.
acha.daj znać czy zadziałało.hehe
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez lmalek » 14 paź 2012, 08:12

OK
Dzięki będę testował dziś temat
nie mogę zlokalizować tego tematu a jeśli chodzi o te klapki to coś z nimi można zrobić
czy po prostu muszę się uzbroić w cierpliwość i dalej jeździć
Początkujący
 
Od: 13 paź 2012, 17:14
Posty: 3
Auto: MAZDA 5 Exlusiw
2,0 benz 146 KM
2006 rok

Postprzez linisko » 14 lis 2012, 18:27

Podłącze się pod wątek. Po wyjeżdzie z garażu i przejechaniu kilkuset metrów, auto zatrzymałem i wyłączyłem. Po ponownym uruchomieniu, silnik odpalił, ale nie reagował na gaz (tylko wolne obroty). Pojawiła się kontrolka silnika, (zgasła nazajutrz). Po zgaszeniu silnika, i odczekaniu minuty, wszystko działało jak należy <co?> .
Przed zdarzeniem, samochód stał kilka dni nie używany.
W ciągu miesiąca, miałem to dwa razy.
Doradcy <ok> <ok> , mówią coś o przepustnicy.
Może, ktoś miał taki problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez Wojtek » 14 lis 2012, 18:54

Komp silnika nie sprawdzil wszystkich rzeczy, ktore powinien i uwazal, ze cos jest nie tak... wynik: zalaczyl tryb awaryjny...

moze za szybko odpalasz? :>
jezeli sie bedzie to powtarzac, to podjedz na kompa... powinno cos byc w zamrozonych ramkach ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17319 (116/432)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brencik » 16 lis 2012, 22:46

Mi raz odpalił ale kilka kontrolek nadal swieciło – chyba 3. Odpaliłem szybko po nieprzewidzianym zgasnieciu silnika z mojej winy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/27)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Józef » 28 sty 2013, 16:53

Mam wersję key less Mazda 5. Brak reakcji po przekręceniu kluczyka, rozrusznik w ogóle nie ciągnie. Komputer zgubił chyba kod. Wcześnie rozładował mi się akumulator, włączył się alarm i się zaczął problem. W ASO mówią, że się nie da wgrać nowego kodu do kluczyków, bo pamięć sterownika jest zapełniona. Może immobiliser aktywował alarm i tak zostało. Sprawa poszła do Wa-wy, a potem do producenta i na razie nie ma odpowiedzi, ciekawe, nie?. Może jakiś spec mi coś doradzić?. Z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez iwi » 30 sty 2013, 15:38

a tak sobie myślę – czy nie lepiej odpiąć ten sterownik? Gdzieś widziałem schemat i to jest zewnętrzne urządzenie, które co prawda się komunikuje po CANie, ale pewnie można wyrzucić i wyprogramować ustrojstwo z systemu
tutaj masz Wiring diagram Mazda5
zobacz – może Ci się przydać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/5)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez kreda » 12 kwi 2013, 11:23

Witam
Jakichś szczególnych problemów nie mam z moją Madzia, ale ostatnio zauważyłem taką przypadłość. Autko zwykle odpala od pierwszego kopa a czasem musi troszkę pokręcić nim zaskoczy. Bez znaczenia czy silnik jest zimny czy goracy, dodam tylko że przypadlosc ta zaczyna sie zdarzac czesciej.
Co to może być?

Dodam iz akmulator wymieniony w pazdzierniku zeszlego roku, teraz wymienilem jej swiece, przeplywomierz i czujnik walu korbowego – niestety bez zmian, aby bylo zabawnie komputer nie wykrywa zadnych bledow :(
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 11:04
Posty: 4
Auto: Mazda 5 1.8 2007

Postprzez martin77 » 16 kwi 2013, 20:53

Problem z klapami w dolocie.Ja mam to samo samochod musi troche pokrecic zeby odpalil,ale sprobuj przed odpalaniem wcisnac pedala gazu do konca i pusc i wtedy sprobuj odpalic,u mnie to dziala!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez kreda » 17 kwi 2013, 13:35

Dzieki, ale to nie to juz wczesniej tego probowalem, dostelem rade iz moze to byc wina kluczyka, podobno wada fabryczna i czesto taka diagnoze maja w mazdzie – dodam iz moj jest troszke w oplakanym stanie wiec dzis zamowilem dodatkowy kluczyc, zobaczymy – juz powoli koncza mi sie opcje ;)
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 11:04
Posty: 4
Auto: Mazda 5 1.8 2007

Postprzez kreda » 23 kwi 2013, 13:36

nowy kluczyk – objawy bez zmian :(
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 11:04
Posty: 4
Auto: Mazda 5 1.8 2007

Postprzez martin77 » 23 kwi 2013, 20:09

Kurcze to masz kolego problem!Koniecznie napisz jak usunales usterke o ile sie ja uda usunac ale jak to mowia nie ma rzeczy niemozliwych.Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez kreda » 26 kwi 2013, 11:13

Wie kto moze, gdzie moge znalesc schemat bezpiecznikow (tych pod maska) do Madzi 5?
Po zdjeciu pokrywy ujrzalem kilka brakujacych bezpiecznikow mimo iz sa podlaczone blaszki – m.in brak bezpiecznikow 40a z ig key. Czy ktos ma tak samo? Bylbym wdzieczny o przeslanie linku czy zdjecia owej skrzynki.
Moj email: glamour0779@gmail.com

Dzieki
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 11:04
Posty: 4
Auto: Mazda 5 1.8 2007

Postprzez martin77 » 28 kwi 2013, 07:07

Kolego jak nie masz ksiazki obslugi to sciagnij ja sobie z forum tam masz wszystko opisane dzial 8-45,8-46!Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Rafcio » 31 maja 2013, 13:27

Witam,
stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy 5 2.0 benzyna + gaz z roku 2007. Po zakupie mazdy wyszedł problem z zapaleniem silnika, niezależnie od temperatury, czy go uruchomiałem po nocy, czy po jakimś przejechaniu dystansu. Już jako właściciel założyłem instalację, przed założeniem ten problem był. Przed założeniem zwracałem uwagę mechanikowi na to, że jest problem z uruchomieniem silnika. Do tej pory pomagał sposób z pedałem gazu (przed założeniem instalacji gazowej), jak to opisywali forumowicze xenon90 i martin 77. Po założeniu instalacji już ten zabieg – "wciśnięcie pedału gazu" nie przynosi skutku. Auto albo zapali od razu, albo rzęzi przez kilka sekund, albo zapali za drugim razem i to "za drugim razem" staje się normą. Zaczyna to trochę irytować, bo coś jest nie tak.
Byłem u mechanika, podłączył pod komputer, brak błędów, sprawdził oporność zaworków sterujących powietrzem, też wskazują na poprawną pracę. Mechanik mówi, że musi być w tym jakaś przyczyna mechaniczna, coś z klapami dolotowymi (kolektor ssący – jeżeli dobrze pamiętam). Mechanik nie wie jaka może być tego przyczyna.
Czytając posty widzę, że cześć forumowiczów miała ten sam problem, czy go rozwiązali w jakiś sposób?
Czy mi zostaje tylko wizyta w serwisie mazdy?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:16
Posty: 3
Auto: Mazda 5, 2.0 B+LPG, 2007

Postprzez martin77 » 31 maja 2013, 18:42

Tez jestem bardzo ciekawy jak sobie poradzic z tym problemem (klapy dolotowe) tak wiec przylaczam sie do prosby jak rozwiazac ten problem tak aby mozna bylo normalnie odpalac samochod!A tak na marginesie 2007 rocznik myslalem ze juz japonczycy poradzili sobie z tym problemem,ja mam 2005 rok tak wiec pierwszy model ale widze ze problem nie tylko dotyczy mojej madzi!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Cynek1983 » 6 paź 2013, 07:57

Witam miałem ten sam problem, pojechalem do serwisu, pokazałem co tu ludzie piszą, przeczyścili krokowy, przepustnice i przepływomierz i póki co działa.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 07:53
Posty: 6 (2/0)
Auto: Mazda 5 CR19 2.0 benzyna 107KW 2005r

Postprzez grzeczny » 15 sie 2018, 17:04

Podbijam stary wątek. Mazda 5, rok 2006, nalatane troszkę ponad 200tkm. Mazdę przyprowadziłem z Niemiec przy przebiegu 179tkm. Problem z rozruchem istniał "od zawsze", przeglądałem forum i stosowałem się do praktyk użytkowników mazd. Ale przypadłość z kapryśnym rozruchem nie minęła, tzn. raz odpalała "na dotyk" a raz dopiero za drugim czy nawet trzecim razem. Nieważne, czy silnik zimny czy ciepły, czy wcześniej wcisnąłem pedał by klapy się otworzyły, czy też nie, czy kontrolki zgasły, czy odpalałem zaraz po przekręceniu kluczyka. Reguły w tym żadnej nie było. Zmieniłem świece. Dalej nic. Aż w końcu podczas przeglądu przy okrągłych 200tkm wymieniłem filtr powietrza. Nie wiem, czy tu tkwił problem, ale problemy z odpalaniem zniknęły. Koszt filtra stosunkowo niewielki więc może warto spróbować?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 12:04
Posty: 4
Skąd: LDZ
Auto: Mazda 5 CR 2.0 MZR 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy