Strona 1 z 1

Mazda5 2.3 (USA) – problem z kolektorem ssącym.

PostNapisane: 11 paź 2012, 10:53
przez ambience
Witam kupiłem mazdę 5 z USA która ma silnik 2,3 litra. Auto jest powypadkowe i ma połamany kolektor ssący. Kupiłem kolektor ssacy podobno do mojego modelu ale sprzedawca mnie oszukał i kolektor jest uszkodzony i nie jest do mojego auta <płacze> Autko pali jeździ normalnie ale do 2,5tyś obrotów po ich przekroczeniu silnik wariuje wyskakują błędy i zacina się na 2tyś obrotów i nie reaguje na gaz na nic :( Moje pytanie gdzie kupić taki kolektor ? W jakich autach występowały te silniki ?

Aha dodam że auto jest z 2010roku :)


Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem
Pozdrawiam

Re: mazda 5 2,3l kolektor ssący

PostNapisane: 11 paź 2012, 14:37
przez qqpp
najprościej: http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... zda5+2%2C3

co nie oznacza najtaniej, pytaj, wysyłaj e-mail'e

PostNapisane: 11 paź 2012, 16:18
przez nynuch76
ambience napisał(a): W jakich autach występowały te silniki ?

W amerykańskich i to nie wszystkie były takie same.
Amerykański osprzęt mógł być różny w zależności od miejsca w którym auto miało jeździć (różnice w normach ekologicznych w poszczególnych stanach) producent musiał kombinować .
Twój silnik może mieć 166 KM ale 200 mil dalej ma co najwyżej 145 KM <diabełek>

PostNapisane: 11 paź 2012, 16:25
przez Paweł
Faktycznie kolektor z wersji europejskiej jest inny, ale chyba nie było tak źle, żeby w tym okresie produkcji w Stanach było ich kilka różnych. Będzie pasował z amerykańskiej "piątki" lub "trójki".

PostNapisane: 12 sty 2016, 13:55
przez ambience
Witam koledzy po czasie. Z Amerykańskiej trójki nie pasuje. A dalej nie mogę dostać kolektora z piątki. Po tym czasie próbowałem kilka kolektorów i mój zawsze rożni się tym(niżej foto). Może pasuje do mojego silnika kolektor z europy ale idzie coś przerobić np komputer itp? Za każdym razem jest to samo silnik powyżej 2,5tyś dostaje zawału nagle wchodzi na 3tyś obrotów i pracuje jakby miał odcieńcie zapłonu i nie reaguje na gaz. Zapala się kontrolka poślizgu auta jak i silnika. Zgaszę odpalę i już jest ok można jeździć autem dalej do tych 2,5tyś. Wyskakują takie błędy na komputerze p2004 i P0638 ( układ sterowania siłownikiem przepustnicy)


do wstawiania zdjęć służy zakładka " załączniki"

Szukam zdjęć kolektora ssącego

PostNapisane: 12 sty 2016, 13:58
przez ambience
Koledzy posiada ktoś z was mazdę 2,3 z usa z 2010 roku? potrzebował bym kilka zdjęć kolektora ssącego. Gdyż kupiłem auto z USA i nie mam do niej kolektora i szukam już od dłuższego czasu. Albo gdzie kupić taki kolektor?

Re: Szukam zdjęć kolektora ssącego

PostNapisane: 15 sty 2016, 15:16
przez Wojtek
W M5 CW (od 2010) nie ma już silnika 2.3 (L3)... szukaj kolektora od M5 2008 – 2010 (CR)...
Mazda5 CW ma silniki: 1.8, 2.0 i 2.5

[Usunięte]

PostNapisane: 15 sty 2016, 15:25
przez ambience
PostTen post został usunięty przez ambience 15 sty 2016, 15:25.

PostNapisane: 15 sty 2016, 15:26
przez ambience
a może być o innej pojemności ?

PostNapisane: 15 sty 2016, 18:29
przez Yard
W tym wątku sprawdzałeś?

Tu sprawdzisz co pasuje z innych modeli.

PostNapisane: 27 sty 2016, 13:05
przez ambience
którym wątku ?

Re: Mazda5 2.3 (USA) – problem z kolektorem ssącym.

PostNapisane: 27 sty 2016, 13:22
przez ambience
Witam koledzy. Rozebrałem przepustnicę bo błąd P2004 i P0638 mówi o przepustnicy. Przepustnica okazała się całą brudna. Przemyłem ją dokładnie zmywaczem do przepustnic. Teraz jest jak nowa. Błąd P2004 już się nie pojawia. Teraz został błąd P0638 wczytałem na Amerykańskim forum że ten błąd odpowiada za przepustnice albo czujnik położenia gazu

Przyczyny tego kodu DTC może obejmować: Czujnik położenia pedału awaria Czujnik położenia przepustnicy usterka Siłownik przepustnicy usterka silnika Brudny korpusu przepustnicy Wiązka przewodów, luźnych połączeń lub brudne PCM / ECM Usterka

Dokładnie tak jest opisany błąd. Mam zamiar kupić przepustnice o tych samych numerach co moja. Czy trzeba robić adaptacje takiej przepustnicy ? Może problem leży w samej przepustnicy a mój kolektor pasuje do auta?