przez Chooper » 18 gru 2011, 23:48
wszystko zależy, od jak dawna masz auto, i co dotychczas w nim robiłeś.
Pompa wody jest na pasku od alternatora, choć IMO powinna wytrzymaćtrochę nawet 200 tys. Jeśli pasek, to oba razem z drugim paskiem od klimy – pasek klimy jest na rolce po zewnętrznej a nie ma napinacza, nie da się go łatwo zdjąć. Producent zaleca zdjęcie starego porzez przeciecie go. Zanim przystąpisz do wymiany paska alternatora zobacz wskaźnik jego rozciągnięcia na napinaczu (wskaźnik jest na obudowie napinacza paska- najwyżej ulokowana rolka. Możesz też kluczem 12 poluzować napinacz wychlając rolkę w kierunju szyby i zdjąć pasek a następnie sprawdzić czy napinacz nie ma na rolce luzów lub nie szumi wtedy do wymiany.
Plyn chłodnicy wypadałoby zmienić co 3 sezony. Zblizająca się zima jest ku temu dobrą podstawą jeśli jeszcze nie zmieniałeś.
W płynach wspomagania/hamulcowym jeżeli w zbiorniczkach na powierzchni nie wytrąca się woda, to uzupełnij poziom. Wspomaganie z resztą by szwankowało – wyskakiwałby błąd, gdyby gęstość oleju w elektropompie była inna niż typowa dla ďextronII.
Wymień olej w silniku, sprawdź stan hamulców, zapakuj rezerwowe bezpieczniki, trochę oleju do wspomagania i silnikowego na ewentualne dolewki i w drogę.
Przy 120000 może się już odzywać zawieszenie, jeśli jeździł w PL, zwłaszcza drążki kierownicze. Jeśli jednak nie ma luzów i nie pukają to, z resztą bym czekał do wiosny – jak coś ma się wysypać to zrobi to najpewniej po zimie.
Pozdrawiam
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo