Kiedy wymienić świece? Jakie świece są najlepsze?

Postprzez mazda.5 » 30 lip 2015, 15:38

Co do świec to też mam teraz założone ngk,a wcześniej były oryginalne irydowe.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 21:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez bies » 31 lip 2015, 09:58

Jaki konkretnie model świec zastosowaliście?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 09:01
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007

Postprzez Wojtek » 31 lip 2015, 11:05

m.grizzly napisał(a):mam świece ze szczeliną 1.5mm

Jak będziesz jeździł na paliwie o liczbie oktanowej obowiązującej w USA, to montuj...
Jak nie, to kup odpowiednie świece...

bies napisał(a):Jaki konkretnie model świec zastosowaliście?

Poczytaj temat...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bies » 31 lip 2015, 12:52

Temat nie daje konkretnej odpowiedzi:
Według katalogu teraz jedyne słuszne świecie to TR5AI-13- ale drogie
Natomiast Denso o których była mowa wcześniej mają inną szczelinę niż zalecana przed Mazdę
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 09:01
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007

Postprzez Wojtek » 31 lip 2015, 13:16

oryginały:
grabarka napisał(a):Oryginały są chyba irydowe *L303-18-110 ( ITR5F13 )

bilu83 napisał(a):to wymieniłem świece na fabryczne a więc NGK ITR5F13

super dodatek:
Iridium MAX : BPR5EFIX-13P

zamienniki:
Denso IRIDIUM POWER : IT16
Denso IRIDIUM TOUGH : VT16



(*) – zamiennik polecony w naszym temacie (nie stosowałem go)...
xenon90 napisał(a):NGK BPR 6 EF
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mazda.5 » 31 lip 2015, 16:37

Dokładnie tak jak kolega Wojtek napisał.Ja mam u siebie założone świece NGK BPR 6EF. Wcześniej siedziały fabryczne ITR 5F13.Skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 21:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez dzux » 1 sie 2015, 19:07

Zamontowałem NGK ITR5F13 autko smiga :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez bies » 3 sie 2015, 08:51

Tych świec już nie produkują teraz NGK zaleca TR5AI-13 w miejsce tych o których piszesz.
A w pozostałych to szczelina do zmiany zalecana przez Mazdę to 1,25-1,35mm a chyba żadna z wymienionych poza TR5AI-13 nie trzyma tego parametru.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2015, 09:01
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007

Postprzez dzux » 3 sie 2015, 16:53

:)
Załączniki
DSC_0827.jpg
takie mam zamontowane jak piszesz masz rację mój błąd :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez czah666 » 21 paź 2015, 06:12

mazda.5 napisał(a):Dokładnie tak jak kolega Wojtek napisał.Ja mam u siebie założone świece NGK BPR 6EF. Wcześniej siedziały fabryczne ITR 5F13.Skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.


a co ze szczeliną?? w nich jest 0,8 zamiast 1,3

chociaż przy LPG zalecają zmniejszyć szczeline własnie do 0,8 – więc jeśli ktoś na LPG śmiga to poprostu zakładać takie i oszczedzać dudki ?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 22:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez loidd » 23 paź 2015, 19:36

Witam,
Koledzy wyczyśćcie przepustnice w swoich benzyniakach bo to ona jest sprawczynią problemów z odpalaniem.
Miałem to samo tzn. silnik dławił się, krztusił, telepał przy odpalaniu.
Po wyczyszczeniu jak ręką odjął, a i mazda dostała wigoru.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2015, 19:06
Posty: 8
Auto: Mazda 5 1.8

Postprzez czah666 » 28 paź 2015, 21:01

potwierdzam : NGK BPR 6EF (koszt ok 40zł/kpl) pasuja- auto jeżdzi i pali bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 22:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Shooter10 » 9 gru 2015, 08:03

Czy do tych zamienników np: NGK BPR 6EF trzeba zmieniać przerwę??
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 14:31
Posty: 17
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 5 1.8+LPG LR

Postprzez czah666 » 10 gru 2015, 20:41

nie trzeba ale mozna- ja zmianilem na 0,9 tak na probe -nie wiem czy dobrze czy nie ale auto jezdzi ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 22:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Shooter10 » 11 gru 2015, 11:08

Dzięki kolego za odpowiedź, dziś założę i dam znać jaki efekt.

Dopisano 12 gru 2015, 11:17:

Świece NGK BPR 6EF koszt 60zl

Również mogę polecić, przerwa 1,0 autko pali na rys tak więc w cenie jednej świecy dedykowanej mamy komplet :)

Stare świece były w stanie tragicznym aż błąd wyskoczył na 2cylindrze u auto nierówno pracowało. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 14:31
Posty: 17
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 5 1.8+LPG LR

Postprzez krzynio51 » 2 mar 2016, 20:57

czah666 napisał(a):potwierdzam : NGK BPR 6EF (koszt ok 40zł/kpl) pasuja- auto jeżdzi i pali bez problemów.


Witam szanowne koleżeństwo
takie moje spostrzeżenie , w oryginale podawane są ITR5f13 czy wg katalogu ngk TR5AI-13 . Z tego co wiem w oznaczeniu NGK znak liczbowy ( tu "5") oznacza wartośc cieplną świecy , to może bardziej odpowiednie od BPR6EF były by np BPR5EFS-13 . "5" w wartości cieplnej i odległosc miedzy elektr. 13mm.

Co o tym myslicie?
koszt BPR5EFS-13 w Intercarsie zbliżony : 16,45/szt

Dopisano 2 mar 2016, 21:02:

loidd napisał(a):Witam,
Koledzy wyczyśćcie przepustnice w swoich benzyniakach bo to ona jest sprawczynią problemów z odpalaniem.
Miałem to samo tzn. silnik dławił się, krztusił, telepał przy odpalaniu.
Po wyczyszczeniu jak ręką odjął, a i mazda dostała wigoru.



Kolego możesz powiedzieć w jaki sposób czyściłeś? wykręcałeś całość czy tylko np. bez demontażu użyłeś '"specjalnych środków " do czyszczenia gaźników/przepustnic?
Jakich środków uzywałeś?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:15
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0b +lpg '06

Postprzez Michu_M6 » 2 mar 2016, 21:11

krzynio51 napisał(a):Kolego możesz powiedzieć w jaki sposób czyściłeś?

Jest o tym osobny wątek:
viewtopic.php?f=60&t=105757&p=1805394#p1805394
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 19:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez krzynio51 » 2 mar 2016, 21:40

Michu_M6 napisał(a):
krzynio51 napisał(a):Kolego możesz powiedzieć w jaki sposób czyściłeś?

Jest o tym osobny wątek:
viewtopic.php?f=60&t=105757&p=1805394#p1805394


O super dziękuje !
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:15
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0b +lpg '06

Postprzez krzynio51 » 4 mar 2016, 10:59

Czy w kwestii moich spostrzezen co do cieploty tych swiec ktos znajacy sie na rzeczy , mogłby sie wypowiedziec ?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2016, 20:15
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0b +lpg '06

Postprzez dec87 » 16 mar 2016, 11:12

Witajcie zakupiłem w sklepie świece do mojej mazdy. Świece to NGK ITR6F13. Coś mnie tkneło i sprawdziłem sobie jakie świece powinny być według http://www.ngkpartfinder.co.uk/ i tu wychodzi, że powinny być TR5AI-13. I teraz nie wiem czy gościu w sklepie się pomylił czy te świece są zamienne.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy