Ubytki oleju
Ok, więc napisze jak wyszło u mnie 2 tyg. temu z braku oleju Milers dolałem Castrola 5Wx30 . O dziwo po tygodniu czyli około 450 km okazało się ,że nie ubyło nic i minął kolejny tydzień i znów nie ubyło nic.
Także ,chwilo zrezygnowałem z wymiany uszczelniaczy itp. ,wymieniam teraz tylko na Eneos 5Wx30 ,zobaczymy jak wyjdzie po zmianie i przejechaniu 500 km.
Także ,chwilo zrezygnowałem z wymiany uszczelniaczy itp. ,wymieniam teraz tylko na Eneos 5Wx30 ,zobaczymy jak wyjdzie po zmianie i przejechaniu 500 km.
tomasek77 napisał(a):dolałem Castrola 5Wx30
napisz dokładnie jakiego...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
tomasek77 napisał(a):Ok, więc napisze jak wyszło u mnie 2 tyg. temu z braku oleju Milers dolałem Castrola 5Wx30 . O dziwo po tygodniu czyli około 450 km okazało się ,że nie ubyło nic i minął kolejny tydzień i znów nie ubyło nic.
Także ,chwilo zrezygnowałem z wymiany uszczelniaczy itp. ,wymieniam teraz tylko na Eneos 5Wx30 ,zobaczymy jak wyjdzie po zmianie i przejechaniu 500 km.
a na jakim jeździłeś do tej pory??
Co do Castrola to sprawdzę ale chyba Edge.
Co do wcześniejszego miałem Milersa 5Wx30 .Z tego co się dowiedziałem nie jest to olej polecany do Mazd, a od mechanika usłyszałem co innego.
Co do Dexeli również usłyszałem nie pochlebne opinie ale być może przy japońcach jest ok.Co człowiek to opinia więc nie wiadomo kogo słuchać.
Yard uwierz mi nie zapłaciłem takiej ceny za 4l , zapłaciłem dużo poniżej 250 zł ,znajomy ma hurtownię olejów samochodowych.
Co do wcześniejszego miałem Milersa 5Wx30 .Z tego co się dowiedziałem nie jest to olej polecany do Mazd, a od mechanika usłyszałem co innego.
Co do Dexeli również usłyszałem nie pochlebne opinie ale być może przy japońcach jest ok.Co człowiek to opinia więc nie wiadomo kogo słuchać.
Yard uwierz mi nie zapłaciłem takiej ceny za 4l , zapłaciłem dużo poniżej 250 zł ,znajomy ma hurtownię olejów samochodowych.
tomasek77 czy możesz dokładniej napisać jaki ten Eneos 5W30 wlałeś. Zastanawiam się nad zakupem własnie tego oleju bo zbliża mi się wymiana. Dzięki i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 lis 2014, 18:00 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
bsosieccy
Ja zalałem ENEOS Sustina 5W30 ale wiem ,że można :
ENEOS Premium Hyper 5W30
ENEOS Premium Hyper Multi 5W30
Właśnie dziś sprawdzałem i niestety ubytki oleju są nadal wprawdzie dużo mniejsze ale są ,prawdopodobnie dolewkę zrobię z Castrola Edge i zobaczymy, przy Millersie po dolewce brak ubytków.
Ja zalałem ENEOS Sustina 5W30 ale wiem ,że można :
ENEOS Premium Hyper 5W30
ENEOS Premium Hyper Multi 5W30
Właśnie dziś sprawdzałem i niestety ubytki oleju są nadal wprawdzie dużo mniejsze ale są ,prawdopodobnie dolewkę zrobię z Castrola Edge i zobaczymy, przy Millersie po dolewce brak ubytków.
Jak dla mnie nie wielka różnica :
ACEA A3/B3 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A5/B5 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany – (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Ja w manualu znalazłem :
A5 to tylko oznaczenie nowszych wymagań,jeśli się nie mylę.
ACEA A3/B3 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A5/B5 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany – (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
Ja w manualu znalazłem :
A5 to tylko oznaczenie nowszych wymagań,jeśli się nie mylę.
Czy rozmawiacie o ubytkach oleju w waszych silnikach, czy o zalecanych olejach?
Dyskusja o olejach jest w bazie wiedzy
Dyskusja o olejach jest w bazie wiedzy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
HTHS < 3.5tomasek77 napisał(a):Jak dla mnie nie wielka różnica /quote]HTHS < 3.5tomasek77 napisał(a):ACEA A3/B3tomasek77 napisał(a):ACEA A5/B5
tak róznica
Witam, mój silnik rozebrany (przepijał olej w niewyobrażalnych ilościach – 3, może nawet 4 litry na 1000km), przed rozebraniem sprawdzona była kompresja i na wszystkich cylindrach było równo i delikatnie powyżej 15 bar. Po rozebraniu okazało się, że uszczelniacze zaworowe są w bardzo kiepskim stanie, zawory miały luzy na prowadnicach i generalnie wydać było że olej się po zaworach sączył tak więc cała głowica pojechała do specjalistycznego warsztatu do ogólnie pojętej regeneracji. A teraz czeka mnie decyzja co zrobić z "dołem", wcześniej myślałem że na bank przy okazji wymienię pierścienie ale jak mi z serwisów odpisali, że 1060zł komplet kosztuje (w intercars nie mają, pozostaje tylko serwis) to się zacząłem zastanawiać.. Mechanik wyjął wszystkie tłoki, żaden pierścień nie był zapieczony, luzy na zamkach górnych pierścieni to 0,25mm a tych niższych 0,5mm i teraz pytanie czy ktoś wie czy to dobrze czy źle? Czy warto wydać ten 1000zł i wymienić od razu pierścienie? Przebieg silnika to 168000km. Coś mi podpowiada, żeby jednak wymienić skoro wszystko jest na wierzchu ale skoro głównym podejrzanym o przepuszczanie oleju była "góra" silnika a kompresja była bardzo dobra to zastanawiam się czy to nie będą po prostu pieniążki wyrzucone w błoto. Z góry dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam
- Od: 15 lip 2014, 14:39
- Posty: 13
- Auto: Mazda 5, 2005, 1.8 Pb
Kolego, moja madzia brała olej jak szalona, około 300 ml(już nie jestem teraz pewny) na około 50-60 km. Poniżej wydatki jakie poniosłem podczas remontu silnika:
1. śruby głowicy 90zł
2. płynna uszczelka miski olejowej, pokrywy rozrzadu 115zł
3. uszczelniacz wału korbowego 50zł
4. filtr oleju 26zł
5. olej silnikowy Liqui Moly 10w40 159zł
6. uszczelka głowicy 198zł
7. Oczyszczacz silnika (Liqui Moly) 65zł
8. Pierścienie 4 kpl. 260zł
9. uszczelniacze zaworowe 16szt 180zł
10. robocizna 1000zł.
Tyle mnie to kosztowało, razem jakies 2150zł.
Obszerny wątek odnośnie "brania oleju" przez silniki 1,8 PB i 2,0 PB jest tutaj:
viewtopic.php?f=411&t=43104&p=2862444#p2862444
Pozdrawiam
1. śruby głowicy 90zł
2. płynna uszczelka miski olejowej, pokrywy rozrzadu 115zł
3. uszczelniacz wału korbowego 50zł
4. filtr oleju 26zł
5. olej silnikowy Liqui Moly 10w40 159zł
6. uszczelka głowicy 198zł
7. Oczyszczacz silnika (Liqui Moly) 65zł
8. Pierścienie 4 kpl. 260zł
9. uszczelniacze zaworowe 16szt 180zł
10. robocizna 1000zł.
Tyle mnie to kosztowało, razem jakies 2150zł.
Obszerny wątek odnośnie "brania oleju" przez silniki 1,8 PB i 2,0 PB jest tutaj:
viewtopic.php?f=411&t=43104&p=2862444#p2862444
Pozdrawiam
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Dzięki za szybką odpowiedź bary75! No właśnie tak też mi się wydawało, że koszt zakupu samych pierścieni powinien być dużo niższy bo kilkukrotnie już czytałem takie listy wydatków. Tylko teraz pytanie gdzie kupiłeś te pierścienie w takim razie? Bo tak jak pisałem w ASO chcą ponad 1000zł za komplet co jest jakimś nieporozumieniem wg mnie.. Jakbym gdzieś miał opcję kupić nawet za 500zł to bym od razu dał i się nie zastanawiał. Tymczasem w sklepach motoryzacyjnych nie są w stanie tego elementu zamówić podobno :/
- Od: 15 lip 2014, 14:39
- Posty: 13
- Auto: Mazda 5, 2005, 1.8 Pb
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości