Ubytki oleju

Postprzez tomasek77 » 1 paź 2014, 18:49

Wstępna wycena 2100 : świece, uszczelki,pierścienie,uszczelniacze,płyny ,filtry ,obróbka głowicy.

Czekam na termin.. Dam znać jak będzie po ,i o efektach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez tomasek77 » 17 paź 2014, 21:15

Ok, więc napisze jak wyszło u mnie 2 tyg. temu z braku oleju Milers dolałem Castrola 5Wx30 . O dziwo po tygodniu czyli około 450 km okazało się ,że nie ubyło nic i minął kolejny tydzień i znów nie ubyło nic.

Także ,chwilo zrezygnowałem z wymiany uszczelniaczy itp. ,wymieniam teraz tylko na Eneos 5Wx30 ,zobaczymy jak wyjdzie po zmianie i przejechaniu 500 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 18 paź 2014, 06:17

tomasek77 napisał(a):dolałem Castrola 5Wx30

napisz dokładnie jakiego...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez czah666 » 18 paź 2014, 09:00

tomasek77 napisał(a):Ok, więc napisze jak wyszło u mnie 2 tyg. temu z braku oleju Milers dolałem Castrola 5Wx30 . O dziwo po tygodniu czyli około 450 km okazało się ,że nie ubyło nic i minął kolejny tydzień i znów nie ubyło nic.

Także ,chwilo zrezygnowałem z wymiany uszczelniaczy itp. ,wymieniam teraz tylko na Eneos 5Wx30 ,zobaczymy jak wyjdzie po zmianie i przejechaniu 500 km.


a na jakim jeździłeś do tej pory??
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Yard » 18 paź 2014, 10:37

tomasek77 napisał(a):wymieniam teraz tylko na Eneos 5Wx30

Cena powala – 480 zł za 5 l i wymiana co 6 miesięcy lub 10 000 km. Dla wersji najtańszej – Sustina 5W-30.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tomasek77 » 19 paź 2014, 21:41

Co do Castrola to sprawdzę ale chyba Edge.

Co do wcześniejszego miałem Milersa 5Wx30 .Z tego co się dowiedziałem nie jest to olej polecany do Mazd, a od mechanika usłyszałem co innego.

Co do Dexeli również usłyszałem nie pochlebne opinie ale być może przy japońcach jest ok.Co człowiek to opinia więc nie wiadomo kogo słuchać.

Yard uwierz mi nie zapłaciłem takiej ceny za 4l , zapłaciłem dużo poniżej 250 zł ,znajomy ma hurtownię olejów samochodowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez bsosieccy » 20 lis 2014, 10:24

tomasek77 czy możesz dokładniej napisać jaki ten Eneos 5W30 wlałeś. Zastanawiam się nad zakupem własnie tego oleju bo zbliża mi się wymiana. Dzięki i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 lis 2014, 18:00 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez tomasek77 » 20 lis 2014, 16:11

bsosieccy

Ja zalałem ENEOS Sustina 5W30 ale wiem ,że można :
ENEOS Premium Hyper 5W30
ENEOS Premium Hyper Multi 5W30

Właśnie dziś sprawdzałem i niestety ubytki oleju są nadal wprawdzie dużo mniejsze ale są ,prawdopodobnie dolewkę zrobię z Castrola Edge i zobaczymy, przy Millersie po dolewce brak ubytków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez bsosieccy » 20 lis 2014, 21:36

To może warto wrócić do Millersoils
A który zastosowałeś?
Premium: XF Longlife ECO 5w30
Energy Efficient Nanodrive: EE 10w40
Trident: Trident 5w30
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez tomasek77 » 20 lis 2014, 21:49

Chodziło mi o to że po dolewce Castrola po 1tys km Madzia nie wykazała ubytku oleju. Z Eneosem narazie zaczekam być może to wynik płukanki.

Co do Millersa to użyłem Trident 5w30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez bsosieccy » 20 lis 2014, 21:57

Zastanawiam się czy ten Millers jest wskazany gdyż posiada nieco inna specyfikację ACEA A3,B3,
API SL/CF w stosunku d Dexelii ACEA: A5/B5, API: SL/CF <co?> a Castrol Edge to chyba do Diesla
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez marcin255 » 20 lis 2014, 22:07

w manualu jest A3/A5
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bsosieccy » 20 lis 2014, 22:11

No to OK. Znalazłem jeszcze Milersa półsyntetycznego o oznaczeniu 10W40 http://dobre-oleje.pl/produkt/517,mille ... 40-5l.html. Ja myślałem że semi to 5W30.
Jak myślicie który wybrać Trident czy ten EE
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez tomasek77 » 21 lis 2014, 13:47

Jak dla mnie nie wielka różnica :

ACEA A3/B3 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA A5/B5 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany – (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Ja w manualu znalazłem :
1.png


A5 to tylko oznaczenie nowszych wymagań,jeśli się nie mylę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Wojtek » 21 lis 2014, 19:35

Czy rozmawiacie o ubytkach oleju w waszych silnikach, czy o zalecanych olejach?
Dyskusja o olejach jest w bazie wiedzy :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marcin255 » 22 lis 2014, 18:51

tomasek77 napisał(a):Jak dla mnie nie wielka różnica :[/quote]
tomasek77 napisał(a):ACEA A3/B3
HTHS < 3.5
tomasek77 napisał(a):ACEA A5/B5
HTHS < 3.5
tak róznica
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez krzysiek_DTR » 26 lis 2014, 13:18

Witam, mój silnik rozebrany (przepijał olej w niewyobrażalnych ilościach – 3, może nawet 4 litry na 1000km), przed rozebraniem sprawdzona była kompresja i na wszystkich cylindrach było równo i delikatnie powyżej 15 bar. Po rozebraniu okazało się, że uszczelniacze zaworowe są w bardzo kiepskim stanie, zawory miały luzy na prowadnicach i generalnie wydać było że olej się po zaworach sączył tak więc cała głowica pojechała do specjalistycznego warsztatu do ogólnie pojętej regeneracji. A teraz czeka mnie decyzja co zrobić z "dołem", wcześniej myślałem że na bank przy okazji wymienię pierścienie ale jak mi z serwisów odpisali, że 1060zł komplet kosztuje (w intercars nie mają, pozostaje tylko serwis) to się zacząłem zastanawiać.. Mechanik wyjął wszystkie tłoki, żaden pierścień nie był zapieczony, luzy na zamkach górnych pierścieni to 0,25mm a tych niższych 0,5mm i teraz pytanie czy ktoś wie czy to dobrze czy źle? Czy warto wydać ten 1000zł i wymienić od razu pierścienie? Przebieg silnika to 168000km. Coś mi podpowiada, żeby jednak wymienić skoro wszystko jest na wierzchu ale skoro głównym podejrzanym o przepuszczanie oleju była "góra" silnika a kompresja była bardzo dobra to zastanawiam się czy to nie będą po prostu pieniążki wyrzucone w błoto. Z góry dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 lip 2014, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 5, 2005, 1.8 Pb

Postprzez bary75 » 26 lis 2014, 13:57

Kolego, moja madzia brała olej jak szalona, około 300 ml(już nie jestem teraz pewny) na około 50-60 km. Poniżej wydatki jakie poniosłem podczas remontu silnika:

1. śruby głowicy 90zł
2. płynna uszczelka miski olejowej, pokrywy rozrzadu 115zł
3. uszczelniacz wału korbowego 50zł
4. filtr oleju 26zł
5. olej silnikowy Liqui Moly 10w40 159zł
6. uszczelka głowicy 198zł
7. Oczyszczacz silnika (Liqui Moly) 65zł
8. Pierścienie 4 kpl. 260zł
9. uszczelniacze zaworowe 16szt 180zł
10. robocizna 1000zł.

Tyle mnie to kosztowało, razem jakies 2150zł.

Obszerny wątek odnośnie "brania oleju" przez silniki 1,8 PB i 2,0 PB jest tutaj:
viewtopic.php?f=411&t=43104&p=2862444#p2862444

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez krzysiek_DTR » 26 lis 2014, 14:16

Dzięki za szybką odpowiedź bary75! No właśnie tak też mi się wydawało, że koszt zakupu samych pierścieni powinien być dużo niższy bo kilkukrotnie już czytałem takie listy wydatków. Tylko teraz pytanie gdzie kupiłeś te pierścienie w takim razie? Bo tak jak pisałem w ASO chcą ponad 1000zł za komplet co jest jakimś nieporozumieniem wg mnie.. Jakbym gdzieś miał opcję kupić nawet za 500zł to bym od razu dał i się nie zastanawiał. Tymczasem w sklepach motoryzacyjnych nie są w stanie tego elementu zamówić podobno :/
Początkujący
 
Od: 15 lip 2014, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 5, 2005, 1.8 Pb

Postprzez bary75 » 26 lis 2014, 15:12

Kolego, jak będę w domu, to zerknę na fakturę, i podeślę Ci namiary.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy