Ubytki oleju

Postprzez Jurgen » 21 wrz 2011, 16:02

No ja po wymianie oleju jestem. Dexelia 5W 30 zalany. Przejechałem jakieś 5000 km i wszystko jest ok. Nic nie ubyło. Do następnej wymiany mam jeszcze 10000km. Zobaczę co się będzie działo. Teraz będę sprawdzał co 2000km. Trochę mi się nie zgadzało przy wlewaniu. Wlali 4 litry i mówią że więcej nie wejdzie. Poprosiłem i dolali jeszcze 0,3. Bo prawidłowo jak rozumiem do benzyny 2,0 wchodzi 4,3 litra? Pozdr
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 21:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez bilu83 » 21 wrz 2011, 19:01

"Jurgen" zgadza się do Madzi 2.0 benzyna wchodzi 4.3l Dwa razy wymieniałem i weszło tyle samo, ze wskazaniem na środek bagnetu oczywiście ;)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 146KM 2008 facelift PB

Postprzez Jurgen » 21 wrz 2011, 22:03

U mnie wlali 4,0 i mówili, że dobrze. Jak się uprałem to jeszcze 0,3 zmieścili!Więc jak widać wszędzie trzeba samemu pilnować! :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 21:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez paolomario » 22 wrz 2011, 14:05

Ja po tych dotychczasowych inwestycjach pewnie pojeżdżę jeszcze trochę. Jadę na urlop teraz do Polski. Sprawdzę kompresję, popytam o diagnozy i zobaczę ile będę musiał jeszcze doinwestować.
Ale to też jak fundusze się znajdą.
A narazie będę dolewał i leczył doraźnie.
Czy zmiana oleju na gęstszy pomoże to zużycie zmniejszyć?
A może jakiś specyfik dolać?
W ogóle rozumiem, że taka jazda to na dłuższą metę może czymś poważniejszym sie skończyć, prawda?
Z drugiej strony, jak silnik będzie dostawał ciągle takie dolewki świeżego, czystego oleju to chyba na zdrowie mu wyjdzie...hehehe ;)
Ostatnio edytowano 7 kwi 2013, 13:51 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez paolomario » 22 wrz 2011, 20:35

Moja "piątka" jest poflotowa, więc pewnie ktoś jej w D. dawał nieźle :| .
Cóż, pech...

Jeszcze cytując sam siebie, macie jakieś sugestie odnośnie tych wątpliwości:
Czy zmiana oleju na gęstszy pomoże to zużycie zmniejszyć?
A może jakiś specyfik dolać?
W ogóle rozumiem, że taka jazda to na dłuższą metę może czymś poważniejszym się skończyć, prawda?

Mechanika pewnie dopiero w przyszłym tygodniu będę miał okazję odwiedzić i uzyskać jakieś szczegółowe info.
Ostatnio edytowano 7 kwi 2013, 13:55 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: OT
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Jurgen » 24 wrz 2011, 10:44

Koledzy! Dziś sprawdziłem stan oleju w mojej M5, 2,0 benzyna. Wymiana oleju przy 188,000 km, olej dexelia 5W 30, wlane 4,3 litra. Dziś 194,000 i stan oleju idealny, jak po wymianie!!!! Jestem bardzo zadowolony. A odnośnie do innych zauważanych usterek w M5. Moja nie ma problemu z domykaniem drzwi, nic nie trzeszczy też w plastikach, trochę rdzy gdzie nie gdzie widać, ale autko ma już 6 latek. Jedyny problem dotyczy centralnego zamka w tylnych drzwiach po stronie pasażera. A tak po za tym to jest super autko!!!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 21:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez Wojtek » 24 wrz 2011, 18:11

w mojej nic nie ubywa... :D

Nie wiem skad bierzecie swoje auta... :|
Szukajac auta nalezy pamietac, ze kupujecie uzywke i nalezy bardzo dokladnie sprawdzic auto przed zakupem, a nie dokladac pozniej kase na remonty...
Ostatnio edytowano 7 kwi 2013, 13:57 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: podział tematu
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 24 wrz 2011, 18:55

67igor1 napisał(a):Nie wiem skad bierzecie swoje auta... :|


Od car dealer'a. W moim przypadku najbliższego w zakładanym budżecie (serio, jedynego w promieniu jakichś 60 mil miałem wtedy). Na Approved Used Car z salonu Mazdy musiałbym dołożyć co najmniej 2000 funtów. Może i byłoby warto szarpnąć się tak po kieszeni, bo Corollę właśnie tak brałem od Toyoty i problemów z nią nie było (no ale też cena od komisowych/prywatnych sprzedawców była co najmniej 1500 funtów większa).
Z drugiej strony na używany kompletny silnik z roczną gwarancją dostałem kwotacje rzędu 900-1000 funtów. Na allegro 2500PLN.

Szukajac auta nalezy pamietac, ze kupujecie uzywke i nalezy bardzo dokladnie sprawdzic auto przed zakupem, a nie dokladac pozniej kase na remonty...


Wiesz, pytanie na ile dokładnie? Z obserwacji moja wyglądała OK. Żółty MOT miał wyszczególnione klocki hamulcowe i amortyzator, co potwierdził mechanik później na serwisie, a co w pewnym sensie jest w sumie rzeczą oczywistą. Poza tym papiery też OK.

Tutaj o oleju, więc oczywistego wydawałoby się objawu, jak dym (zwłaszcza niebieski) nie zaobserwowałem. Inspekcja RAC za 200 funtów niewiele by wniosła, bo na liście nie widzę sprawdzania kompresji, tylko badanie po "dymie": http://www.rac.co.uk/products-services/vehicle-inspections/checklist/#link90
A u mnie do tej pory nawet mizernego dymka nie widać, nawet w jakieś bure dni, kiedy takie rzeczy lepiej widać. Pamiętam, co było z 626 i wrażenie jakie robiłem na sąsiadach jak odpalałem ;)
Dopiero na serwisie dowiedziałem się, że sprawa może tak wyglądać bo mechanik zmieniając świece na starych znalazł dużo syfu.
Nic, jadę jutro do Polski – oddam do konkretnego sprawdzenia i diagnozy.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Wojtek » 21 lis 2011, 12:46

paolomario napisał(a):Nic, jadę jutro do Polski – oddam do konkretnego sprawdzenia i diagnozy.

i jakies wiesci?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 21 lis 2011, 17:49

Nic, znajomy mechanik kazał lać coś gęstszego – nawet mineralny 15W40. Temu silnikowi i tak już nie zaszkodzi, a taniej będzie. Zacząłem dolewać półsyntetyk 10W40 (w promocji w halfordsie Castrol 17 funtów z groszami za 4 litry, zawsze to taniej niż 1000 funtów za silnik). Zobaczymy, czy będzie wolniej ubywać. Na trasie Polska – UK -Polska dwie bańki 5W30 spalił.
Dymić nie dymi, ale w rurze sporo sadzy.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez brencik » 21 lis 2011, 18:08

Silnik nie może palic tyle oleju, ewidentnie ma jakąś usterkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez paolomario » 21 lis 2011, 18:31

Stwierdziłem to już dawno temu.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez brencik » 21 lis 2011, 21:29

ALe tu ztreba zbadać co konkretnie silnikowi dolega a nei lać olej mineralny!
JA mam 180tys i caly czas jezdze na syntetyku i nie pali prawie nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez paolomario » 22 lis 2011, 14:39

Widzisz, kolego, moje i Mazdy drogi za jakiś czas się rozejdą, więc żadnych pieniędzy już w ten samochód wkładać nie chcę. Mechanik oglądał auto, po symptomach stwierdził, że prawdopodobnie pierścienie i że chyba najbardziej opłacałoby się nowy silnik kupić. Dokładna diagnoza wymagałaby pewnie rozbiórki silnika a ja ani czasu ani pieniędzy na to nie mam. Tym bardziej na remont, czy nowy silnik. Bańka oleju znacznie mniej bije po kieszeni. A póki co, samochód całkiem fajnie jeździ. I pewnie jeszcze jedną wyprawę do Polski ze mną zrobi za jakiś czas. A potem puszczę w cholerę ;)
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez brencik » 22 lis 2011, 22:26

A co za problem wymienic pierscienie? Koszt calej imprezy to max 1500zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Józef » 22 lis 2011, 23:02

Tylko nie zapomnij powiedzieć kupującemu Twoje auto, że jest problem!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez paolomario » 23 lis 2011, 15:18

Zorientuje się. Tak samo jak ja. Po zakupie ;)
brencik, rozumiem, że zasponsorujesz mi te pierścienie. A prawdopodobnie i tłoki i szlifowanie cylindrów (czy jak tam się to nazywa).
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 14:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Jurgen » 23 lis 2011, 19:44

Koledzy 0,7 litra na 10000 to jest tragedia? Czy raczej normalne? Przebieg 198,000 km. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 21:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez brencik » 23 lis 2011, 20:05

Jurgen napisał(a):Koledzy 0,7 litra na 10000 to jest tragedia?

Ja obalam sam i jest akurat :)
Mysle ze jest dobrze, 0,7litra to na 10000km nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Józef » 26 lis 2011, 18:35

Jurgen napisał(a):Koledzy 0,7 litra na 10000 to jest tragedia? Czy raczej normalne? Przebieg 198,000 km. Pozdr.


Każde auto bierze olej, a inne biorą więcej, jak są chore.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy