Ubytki oleju
Panowie ja juz po badaniu wyniki to zaczynajac od strony rozrzadu 15,16,17,17(mechanik stwierdzil ze przy takim wyniku silnik jest jak nowy) .Na dwoch pierwszych swiecach gwint do polowy zabrudzony byl olejem!Ponadto silnik brudny jest od oleju przy komorach swiec od gory ,podejrzewam ze moge miec do wymiany jakas uszczelke,samochod rowniez dzis zostal sprawdzony czy kopci czekalem na niebieski dym ale na szczescie nie kopci!!!Koszt 30 euro!No to teraz co moja madzie boli co wy na to???Czekam na wasze opinie i rady!
martin77 napisał(a):Na dwoch pierwszych swiecach gwint do polowy zabrudzony byl olejem!Ponadto silnik brudny jest od oleju przy komorach swiec od gory ,podejrzewam ze moge miec do wymiany jakas uszczelke
takie ubytki bez spalania oleju? ...niezle mocny by musial byc wyciek na zewnatrz silnika...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
No wlasnie!!!Teraz jest problem musze zaczac szukac przyczyny co wy na to aby zaczac od wymiany uszczelki pokrywy zaworow???Silnik z tylu suchy ale jednak ciagle z gory jest mokry wilgotny,myslalem ze moze tez byc nieszczelny korek od wleu oleju!!!No i skad olej na swiecach przypomne ze po wykreceniu swiec na dwoch byl olej do polowy gwintu!!!
martin77 napisał(a):.Na dwoch pierwszych swiecach gwint do polowy zabrudzony byl olejem!
Tam gdzie ma ujście odma z pcv do kolektora a kolektor zasysa to do 3-4 cylinder ale mokry gwint ?
Tak do polowy mokry gwint na pierwszej i drudzej swiecy!!! I wilgotny silnik z malymi ilosciami oleju przy przy dwoch pierwszych wejsciach do swiec!!!
Dopisano 13 kwi 2013 18:12:
Takie cos znalazlem w internecie:Jeśli wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wynikała z nieszczelności, to po zakończonej wymianie należy sprawdzić poziom oleju w silniku, gdyż wycieki mogły doprowadzić do jego poważnego ubytku.
Dopisano 13 kwi 2013 18:12:
Takie cos znalazlem w internecie:Jeśli wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wynikała z nieszczelności, to po zakończonej wymianie należy sprawdzić poziom oleju w silniku, gdyż wycieki mogły doprowadzić do jego poważnego ubytku.
W LF jest pod kolektorem dolotowym
tu jest trochę o tym
http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=356486
tu jest trochę o tym
http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=356486
Moze rzeczywiscie tak jak pisza nie trzeba wyjmowac silnika tylko dostac sie do kolektora.Ciekawe gdzie jest ten zawor w M5.Nie umiem doczytac jak ten zawor pvc ma sie do oleju na swiecach i ubytkow w silniku!!!
koledzy, objawy padnietego zaworu, to falowanie obrotow na biegu jalowym lub gasniecie silnika np. przy zatrzymaniu sie na swiatlach...
a falujace obroty sa glownie wynikiem zabrudzonej przepustnicy... i to niekoniecznie moze byc spowodowane tym zaworem
a falujace obroty sa glownie wynikiem zabrudzonej przepustnicy... i to niekoniecznie moze byc spowodowane tym zaworem
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Niemam zadnych problemow z obrotami!!!Czy moga byc juz twarde gumy na zaworach i tam
puszcza olej???Czy takie wyniki kompresji ktore podalem kilka postow wczesniej daja mi 100% gwarancji ze z moim silnikem nie dzieje sie nic zlego bynajmiej tak mnie zapewnial mechanik.No i skad olej w komorze swiec czy moze puszczac uszczelka pod pokrywa zaworow!Nie jestem znawca ale z tego co widze to raczej jest to malo prawdopodobne!
puszcza olej???Czy takie wyniki kompresji ktore podalem kilka postow wczesniej daja mi 100% gwarancji ze z moim silnikem nie dzieje sie nic zlego bynajmiej tak mnie zapewnial mechanik.No i skad olej w komorze swiec czy moze puszczac uszczelka pod pokrywa zaworow!Nie jestem znawca ale z tego co widze to raczej jest to malo prawdopodobne!
olej ma dwa wyjscia z silnika:
1. wyciek na zewnatrz
2. jest spalany
inne mozliwosci odpadaja, bo by byl znaczny spadek kompresji...
sam niedawno stwierdziles, ze auto nie spala oleju, a wyciek zewnetrzny by byl widoczny... chociazby na parkingu...
1. wyciek na zewnatrz
2. jest spalany
inne mozliwosci odpadaja, bo by byl znaczny spadek kompresji...
sam niedawno stwierdziles, ze auto nie spala oleju, a wyciek zewnetrzny by byl widoczny... chociazby na parkingu...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wyciek mam ale bedzie to prawdopodobne spowodowane nieszczelnym korkiem wlewu oleju.No i olej na swiecach zaplonowych.Nie wydaje mi sie zebym bynajmiej w pierwszym wymienionym przypadku mial takie ubytki oleju.Pozostaje druga mozliwosc szukac przyczyny swiec zabrudzonych olejem!!!Skoro kompresja wyszla dobrze samochod nie kopci wiec raczej silnik jest w dobrym stanie!!!
U mnie w oplu corsie było tak:
Oczywiscie wymiana uszczelki pod glowica itp jak to w autach jezdzacych na gazie.
Niestety do dzis mam problem z olejeniem sie świec (mniejszym lub większym w zależności od świecy) oraz w jednej fajce na zawnątrz zbiera sie woda, dosłownie rosa. I przez to czesto nie pali na ten gar bo iskrę zwiera. Oleju pali 1l na 10tys km. – full syntetyka, auto ma 16 lat, przejchane 150tys.





Oczywiscie wymiana uszczelki pod glowica itp jak to w autach jezdzacych na gazie.
Niestety do dzis mam problem z olejeniem sie świec (mniejszym lub większym w zależności od świecy) oraz w jednej fajce na zawnątrz zbiera sie woda, dosłownie rosa. I przez to czesto nie pali na ten gar bo iskrę zwiera. Oleju pali 1l na 10tys km. – full syntetyka, auto ma 16 lat, przejchane 150tys.





Tak dobrze tylko ja pamietam jak wymienialem swiece a bylo to okolo 1,5 roku temu i wtedy jeszcze nie mialem instalacji LPG to swiece byly zabrudzone olejem bynajmiej ta pierwsza a czy ta druga to nie pamietam.Szczerze to od momentu kiedy kupilem madzie a bylo to 2 lata temu to od samego poczatku brala olej,tylko teraz mam wrazenie ze zaczely sie powiekszac ubytki oleju.Czekam na wasze madre propozycje od czego byscie zaczeli poszukiwania w znalezieniu przyczyny ubytku oleju,ja na poczatek mysle o wymianie uszczelki pod pokrywa zaworow no i chyba wymianie korka wlewu oleju bo raczej mam nieszczelny!Czekam na wasze porady!
Czy aby sprawdzic stan uszczelniaczy w M5 bedzie konieczne rozbieranie silnika?Czytalem kiedys ze w niektorych samochodach da sie to zrobic bez zdejmowania czapki!Poczytalem teraz troche na forum forda a jak wiadomo nasze mazdy sa na podlogach forda i wyczytalem ze ktos mial podobny problem jak ja i rowniez mial swiece zaplonowe zalane olejem i po wymianie uszczelki pokrywy zaworow problem zniknal!!!Aha i jeszcze jedno czy w naszych mazdach sa pierscienie uszczelniające gniaza świec bo jezeli sa nieszczelne to rowniez moze byc olej na swiecach!!!
A czym grozi jazda z niskim poziomem oleju?... bardzo niskim
....po dolewce niby działa ale nie pamiętam czy tak samo głośno....
ile przejechałem nie wiem, ubywało pomału.....dolałem 1,2l...
ile przejechałem nie wiem, ubywało pomału.....dolałem 1,2l...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość