Ubytki oleju

Postprzez martin77 » 13 kwi 2013, 15:49

Panowie ja juz po badaniu wyniki to zaczynajac od strony rozrzadu 15,16,17,17(mechanik stwierdzil ze przy takim wyniku silnik jest jak nowy) .Na dwoch pierwszych swiecach gwint do polowy zabrudzony byl olejem!Ponadto silnik brudny jest od oleju przy komorach swiec od gory ,podejrzewam ze moge miec do wymiany jakas uszczelke,samochod rowniez dzis zostal sprawdzony czy kopci czekalem na niebieski dym ale na szczescie nie kopci!!!Koszt 30 euro!No to teraz co moja madzie boli co wy na to???Czekam na wasze opinie i rady!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 13 kwi 2013, 15:59

martin77 napisał(a):Na dwoch pierwszych swiecach gwint do polowy zabrudzony byl olejem!Ponadto silnik brudny jest od oleju przy komorach swiec od gory ,podejrzewam ze moge miec do wymiany jakas uszczelke

takie ubytki bez spalania oleju? ...niezle mocny by musial byc wyciek na zewnatrz silnika...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 13 kwi 2013, 16:40

No wlasnie!!!Teraz jest problem musze zaczac szukac przyczyny co wy na to aby zaczac od wymiany uszczelki pokrywy zaworow???Silnik z tylu suchy ale jednak ciagle z gory jest mokry wilgotny,myslalem ze moze tez byc nieszczelny korek od wleu oleju!!!No i skad olej na swiecach przypomne ze po wykreceniu swiec na dwoch byl olej do polowy gwintu!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez marcin255 » 13 kwi 2013, 16:57

martin77 napisał(a):.Na dwoch pierwszych swiecach gwint do polowy zabrudzony byl olejem!


Tam gdzie ma ujście odma z pcv do kolektora a kolektor zasysa to do 3-4 cylinder ale mokry gwint ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez martin77 » 13 kwi 2013, 17:57

Tak do polowy mokry gwint na pierwszej i drudzej swiecy!!! I wilgotny silnik z malymi ilosciami oleju przy przy dwoch pierwszych wejsciach do swiec!!!

Dopisano 13 kwi 2013 18:12:

Takie cos znalazlem w internecie:Jeśli wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wynikała z nieszczelności, to po zakończonej wymianie należy sprawdzić poziom oleju w silniku, gdyż wycieki mogły doprowadzić do jego poważnego ubytku.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez marcin255 » 13 kwi 2013, 18:12

Albo puszcza tam uszczelka albo wali olej z PCV
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez martin77 » 13 kwi 2013, 19:20

PCV masz na mysli obudowe plastikowa
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez marcin255 » 13 kwi 2013, 22:27

zawór pcv
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez martin77 » 14 kwi 2013, 07:15

Prosze o rozwiniecie tematu zawor pcv gdzie sie znajduje i jak ewentualnie sprawdzic jego szczelnosc!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez marcin255 » 14 kwi 2013, 07:32

W LF jest pod kolektorem dolotowym
tu jest trochę o tym

http://www.mazda3forums.com/showthread.php?t=356486
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez martin77 » 15 kwi 2013, 20:34

Moze rzeczywiscie tak jak pisza nie trzeba wyjmowac silnika tylko dostac sie do kolektora.Ciekawe gdzie jest ten zawor w M5.Nie umiem doczytac jak ten zawor pvc ma sie do oleju na swiecach i ubytkow w silniku!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 15 kwi 2013, 20:57

koledzy, objawy padnietego zaworu, to falowanie obrotow na biegu jalowym lub gasniecie silnika np. przy zatrzymaniu sie na swiatlach...

a falujace obroty sa glownie wynikiem zabrudzonej przepustnicy... i to niekoniecznie moze byc spowodowane tym zaworem :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 15 kwi 2013, 21:10

Niemam zadnych problemow z obrotami!!!Czy moga byc juz twarde gumy na zaworach i tam
puszcza olej???Czy takie wyniki kompresji ktore podalem kilka postow wczesniej daja mi 100% gwarancji ze z moim silnikem nie dzieje sie nic zlego bynajmiej tak mnie zapewnial mechanik.No i skad olej w komorze swiec czy moze puszczac uszczelka pod pokrywa zaworow!Nie jestem znawca ale z tego co widze to raczej jest to malo prawdopodobne!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 15 kwi 2013, 21:14

olej ma dwa wyjscia z silnika:
1. wyciek na zewnatrz
2. jest spalany

inne mozliwosci odpadaja, bo by byl znaczny spadek kompresji...
sam niedawno stwierdziles, ze auto nie spala oleju, a wyciek zewnetrzny by byl widoczny... chociazby na parkingu...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 15 kwi 2013, 21:40

Wyciek mam ale bedzie to prawdopodobne spowodowane nieszczelnym korkiem wlewu oleju.No i olej na swiecach zaplonowych.Nie wydaje mi sie zebym bynajmiej w pierwszym wymienionym przypadku mial takie ubytki oleju.Pozostaje druga mozliwosc szukac przyczyny swiec zabrudzonych olejem!!!Skoro kompresja wyszla dobrze samochod nie kopci wiec raczej silnik jest w dobrym stanie!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez brencik » 15 kwi 2013, 23:03

U mnie w oplu corsie było tak:
Oczywiscie wymiana uszczelki pod glowica itp jak to w autach jezdzacych na gazie.
Niestety do dzis mam problem z olejeniem sie świec (mniejszym lub większym w zależności od świecy) oraz w jednej fajce na zawnątrz zbiera sie woda, dosłownie rosa. I przez to czesto nie pali na ten gar bo iskrę zwiera. Oleju pali 1l na 10tys km. – full syntetyka, auto ma 16 lat, przejchane 150tys.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez martin77 » 16 kwi 2013, 16:32

Tak dobrze tylko ja pamietam jak wymienialem swiece a bylo to okolo 1,5 roku temu i wtedy jeszcze nie mialem instalacji LPG to swiece byly zabrudzone olejem bynajmiej ta pierwsza a czy ta druga to nie pamietam.Szczerze to od momentu kiedy kupilem madzie a bylo to 2 lata temu to od samego poczatku brala olej,tylko teraz mam wrazenie ze zaczely sie powiekszac ubytki oleju.Czekam na wasze madre propozycje od czego byscie zaczeli poszukiwania w znalezieniu przyczyny ubytku oleju,ja na poczatek mysle o wymianie uszczelki pod pokrywa zaworow no i chyba wymianie korka wlewu oleju bo raczej mam nieszczelny!Czekam na wasze porady!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Wojtek » 16 kwi 2013, 16:37

moze warto sprawdzic uszczelniacze?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martin77 » 16 kwi 2013, 18:52

Czy aby sprawdzic stan uszczelniaczy w M5 bedzie konieczne rozbieranie silnika?Czytalem kiedys ze w niektorych samochodach da sie to zrobic bez zdejmowania czapki!Poczytalem teraz troche na forum forda a jak wiadomo nasze mazdy sa na podlogach forda i wyczytalem ze ktos mial podobny problem jak ja i rowniez mial swiece zaplonowe zalane olejem i po wymianie uszczelki pokrywy zaworow problem zniknal!!!Aha i jeszcze jedno czy w naszych mazdach sa pierscienie uszczelniające gniaza świec bo jezeli sa nieszczelne to rowniez moze byc olej na swiecach!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez marcin711 » 16 lis 2013, 16:36

A czym grozi jazda z niskim poziomem oleju?... bardzo niskim <zawstydzony> ....po dolewce niby działa ale nie pamiętam czy tak samo głośno.... :(
ile przejechałem nie wiem, ubywało pomału.....dolałem 1,2l...
pozdrawiam Marcin

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Posty: 74 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy