Rezystancja cewek zapłonowych

Postprzez dylan171081 » 25 kwi 2018, 22:45

Witam nie znalazłem nic o pomiarach cewek zapłonowych więc zakładam nowy temat , jeśli gdzieś jest to przepraszam.Mam pytanie jaka powinna rezystancja na cewce zapłonowej na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym Dziś mierzyłem jeśli dobrze to robiłem cewki na 1i2 pinie i wyszło mi
1 cylinder 18,4 kohm
2 cylinder 17,4
3cylinder 18,6
4 cylinder 18,7
i chyba mierzyłem uzwojenie wtórne tak?? Jak zmierzyć uzwojenie pierwotne i jakie powinny być w obu uzwojeniach pomiary.I czy na 2 cylindrze jest wszystko oki??
Proszę o odpowiedź i dziękuję z góry. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2018, 18:47
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 5 146 km. 2.0 benzyna 2005

Postprzez PaweK123 » 28 mar 2025, 11:12

Podpinam się pod temat. Szukam przyczyny szarpania. Jak na razie bez rezultatów. U mnie to wygląda tak:
1: 1689
2:1679
3:1678
4:1650
Ostatnia trochę odbiega od reszty. Czy to może być przyczyną?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2025, 10:06
Posty: 2
Auto: Mazda 6 ,gh ,2.5 . 2009

Postprzez kowalski33 » 23 cze 2025, 11:49

Cześć! Tak, dobrze podejrzewasz – te wyniki (17–18 kΩ) dotyczą uzwojenia wtórnego, mierzonego zazwyczaj między pinem wysokiego napięcia a jednym z pinów zasilania (np. 1 i 2). Uzwojenie pierwotne mierzy się pomiędzy dwoma pinami zasilania cewki (zwykle pin 1 i 3, zależnie od modelu), a jego opór powinien wynosić około 0,4 – 1,2 Ω.

Wartości wtórne w granicach 17–19 kΩ są typowe, więc twój 2. cylinder (17,4 kΩ) raczej nie odbiega istotnie od reszty. Większe różnice (np. powyżej 2–3 kΩ różnicy względem innych cewek) mogłyby wskazywać na problem. Pamiętaj też, by mierzyć na zimno i przy odłączonej cewce, aby uniknąć zakłóceń. Jeśli masz wątpliwości co do iskry – najlepiej sprawdzić ją również pod obciążeniem lub oscyloskopem. Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 23 cze 2025, 11:46
Posty: 1
Auto: bmw x5m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy