Ciągła praca wentylatora chłodnicy

Postprzez mojzesz15 » 23 lut 2020, 21:52

Witam i się witam! :)
To mój pierwszy post także jeśli coś nie tak zrobiłem/napisałem to przepraszam! Szukajka niestety nie odnalazła mojego problemu :(
Mój problem polega na tym iż wentylator chłodnicy w mojej Madzi pracuje cały czas niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, czy silnik pracuje czy jest zgaszony wentylator chłodnicy pracuje non stop (startuje zaraz po przekręceniu kluczyka). Kable posprawdzane, czujnik temperatury cieczy wymieniony, termostat nowy, zalany nowy płyn (preston nie FL22), przekaźniki posprawdzane, moduł sterowania pracą wentylatora (ten co idą do niego dwie wiązki) wymieniony. Nie mam już pomysłów co dalej....Nie wydaje mi się żeby to był problem płynu (nie fl22) ponieważ problem wystąpił przed wymianą. Pytanie do Was: co steruje pracą tzn. włączeniem/wyłączeniem wentylatora? Czy jest to ten moduł, czy system posiada jeszcze jakiś inny włącznik?
Pacjent to Mazda 5 cr 2.0 pb 2007 rok.
Za wszelkie sugestie i pomysły dziękuje!
Pozdrawiam!
Ps. Nie ma żadnych błędów przy diagnostyce.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mojzesz15 » 8 mar 2020, 20:20

Ok ludziska.... Sprawdzilem napiecie w kostce (tej co idzie do modulu, 3 kable), czerwony 12v,czerwono-bialy 4.8v,czrny masa. Czy moglby ktos sprawdzic napiecie dla mnie w tych kablach? Nie mam juz pomyslu.... Dzieki bardzo. Pozdro
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mazda.5 » 10 mar 2020, 09:21

A na pewno przekaźnik jest sprawny.Nie ma czasami sklejonego styku.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez mojzesz15 » 10 mar 2020, 14:14

Przekazniki sprawdzone (rozebralem, przeciscilem) – sprawne, dla pewnosci wymienilem na nowe, ciagle to samo.

Dopisano 10 mar 2020, 14:17:

Kolego Mazda 5 dało by rade pomierzyć dla mnie napięcia na stykach modułu sterowania wiatrakiem chłodnicy? Dzięki.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mazda.5 » 10 mar 2020, 19:43

Chodzi o 1B
Załączniki
IMG_20200310_164503.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez KrzyzakMitsu » 10 mar 2020, 22:50

Właśnie pierwszy podejrzany to przekaźnik. Miałem tak w renówce, więc w gównie de facto, że nie rozłączał i chodził cały czas wentylator, nawet po wyjęciu kluczyka.
Ale w japońskim aucie? – dziwne trochę.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez mojzesz15 » 12 mar 2020, 05:26

Hej! Chodzi mi o napięcie na styku 1A i 1B bo 1C to "masa", na 2A i 2B mam 12V.
Ps. Wentylator przestaje chodzić po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, klima nie wnosi nic do jego pracy, nie wazne czy jest włączona czy nie. Podczas jazdy też nie zmienia się prędkość kręcenia się wentylatora. Dzieki
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mazda.5 » 15 mar 2020, 11:14

Co prawda napięć jeszcze nie zmierzyłem,ale pracą wentylatora steruje PCM. Uznamy że jest sprawny.Jeżeli przekaźnik jest sprawny jak napisałeś,to zostaje czujnik temperatury.Podałeś że wymieniłeś.Tylko który.Z tego co się orientuję to są dwa czujniki.Jeden wystawia sygnał na wskaźnik na desce rozdzielczej,zaś drugi wystawia sygnał do PCM.Jak masz czym podejrzeć (interfejs) to sprawdź jaką temperaturę pokazuje czujnik do PCM.Jeżeli czujnik będzie uszkodzony i wystawiał za wysoką wartość temp. to reszta pracuje wtedy poprawnie a do wymiany jest czujnik,bądź do sprawdzenia wiązka przewodów.
Załączniki
IMG_20200315_100016.jpg
IMG_20200315_100042.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez mojzesz15 » 15 mar 2020, 12:22

Witam. Dziekuje za odpowiedz kokego mazda 5! Czy orientujesz sie gdzie znajduje sie ten drugi czujnik temperatury (co podaje temperature do kompa)? Czujnik temperatury (ten co podaje sygnal na deske rozdzielcza) wymienilem na nowy, po podlaczeniu kompa znalazlem temperatury (w intefejsie programu) tylko temperature tego czujnika, nie znalazlem temperatury drugiego czujnika (z pcm). Dzieki bardzo. Porosze o lokalizacje 2 czujnika temperatury bo jesli taki jest to jest to batdzo prawdopodobne, ze padl wlasnie on.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez KrzyzakMitsu » 15 mar 2020, 21:52

Oba czujniki są z reguł w okolicy termostatu. Nie wiem jak w maździe, ale w innym aucie ten na deskę był 1 pinowy a ten do komputera był 2 pinowy.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez tadziol » 15 mar 2020, 21:59

mojzesz15 napisał(a):ytanie do Was: co steruje pracą tzn. włączeniem/wyłączeniem wentylatora?

Dodatkowy wpływ ma praca klimatyzacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mojzesz15 » 20 mar 2020, 18:29

Panowie... Wszystko wyglada na to, ze w mojej Madzi jest tylko jeden czujnik temperatury. Przeszukalem wszystkie schematy, odnalazlem tylko jeden czujnik temperatury (jak go odlacze to temperatura spada do – 49°C i silnik zaczyna pracowac nierowno). Wentylator nadal pracuje non stop nawet po odlaczeniu czujnika i odpieciu klimatyzacji. . Czy moze to byc wina komputera? Nie wiem dokladnie kiedy problem powstal, wiem, ze wymienialem troche wczesniej alternator i rozrusznik czy to moglo jakos wplynac na ta cala sytuacje? Czy jest ktos w stanie utwierdzic mnie w moim przekonaniu, ze nie mam wiecej czujnikow temperatury cieczyvw tym silniku? Chopaki.... pomozcie nie mam juz pomyslow. Dzieki
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mazda.5 » 27 mar 2020, 18:47

Może odłączyć akumulator na noc (reset komputera).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez mojzesz15 » 6 kwi 2020, 12:06

Odłączałem.... Nic. Jak odłączam czujnik temperatury to silnik przestaje równo pracować, czyli czujnik niby ok.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez Yarski » 30 kwi 2020, 14:09

Przerobiłem ten temat w mojej 5. Sprawdziłem całą instalację, wymieniłem moduł sterowania wentylatora (4993003330), wentylator pracował od momentu włączenia zapłonu bez przerw na pełnych obrotach. Dopiero wymiana PCM rozwiązała problem.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2020, 13:47
Posty: 2
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 147KM
2009

Postprzez mojzesz15 » 4 maja 2020, 00:26

Hej! Czy po wymianie kompa musiales cos programowac? Dzieki
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez Yarski » 17 maja 2020, 23:43

Oczywiście po wymianie PCM-ki konieczne jest programowanie. Kody as-build przyśpieszają operacje.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2020, 13:47
Posty: 2
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 147KM
2009

Postprzez mojzesz15 » 22 maja 2020, 00:32

Panie Yarski dziekuje. Nie wiesz przypadkiem gdzie te kody zdobyc? Czy lepiej zlecic to osobie co ogarnia temat? Dzieki
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mojzesz15 » 27 maja 2020, 22:56

witam czy jest ktoś w stanie zczytać kody ""as build u siebie z kompa? Trzeba mi wartości porównać czy są wszystkie ok.
Załączniki
PCM 1.png
moje wartości z pcm
PCM 2.jpg
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Postprzez mojzesz15 » 1 cze 2020, 23:57

Witam. Czy może mi ktoś powiedziec czy to normalne ze wskazowka temperatury cieczy ta zagarowa dochodzi do polowy skali (80°C) i tak stoi do 105°C ciagle na srodku. Nawet jak sie plyn zaczyna gotowac to ona ciagle na srodku,czujnik wymieniony ale chyba cos z nim jest nie tak. Przy jakiej temperaturze wskazowka wchodzi na czerwone pole? Dzieki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 03:36
Posty: 15
Skąd: Irchester , UK
Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy