LPG w Mazda 5 2.0 – czy można założyć?
Cześć
Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć wątku w którym opisana jest sprawa podniesienia do góry trzeciego rzędu siedzeń po montażu butli LPG....
Kto pomoże :–)
Możnaby wrzucić temat do FAQ.
Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć wątku w którym opisana jest sprawa podniesienia do góry trzeciego rzędu siedzeń po montażu butli LPG....
Kto pomoże :–)
Możnaby wrzucić temat do FAQ.
A po co podnoscić? Daj mniejszy zbiornik i będzie dobrze, bagażnik sie nie zmniejszy a i tak jest juz dośc wysoko podłoga ze względu na 3 rząd siedzeń.
martin77 napisał(a):Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć wątku w którym opisana jest sprawa podniesienia do góry trzeciego rzędu siedzeń po montażu butli LPG....
Kto pomoże :–)
Pomoże wyszukiwarka forum:
viewtopic.php?f=393&t=100093&p=1917777&hilit=osb#p1917777 itp itd
viewtopic.php?f=393&t=100093&p=1917777&hilit=osb#p1917777 itp itd
brencik napisał(a):Pomoże wyszukiwarka forum:
viewtopic.php?f=393&t=100093&p=1917777&hilit=osb#p1917777 itp itd
to nie to, był wątek w którym był opisany sposób podniesienia trzeciego rzędu siedzeń o 4 cm do góry za pomocą podkładek
Panowie,
zainstalowałem w M5 1.8 2008 gaz sekwencyjny KME + wtryski barracuda. Auto na ciepłym silniku nie chce palić od pierwszego strzału, trzeba trochę przeciągnąć/pochetłać. Rano odpala od razu, po rozgrzaniu zatrzymuję się w sklepie, po pięciu minutach wracam i już trzeba chetłać. Jezdziłem 3 dni na próbę z wyłączonym gazem i nie było takiego efektu. Czy wiecie co jest przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc.
R.
zainstalowałem w M5 1.8 2008 gaz sekwencyjny KME + wtryski barracuda. Auto na ciepłym silniku nie chce palić od pierwszego strzału, trzeba trochę przeciągnąć/pochetłać. Rano odpala od razu, po rozgrzaniu zatrzymuję się w sklepie, po pięciu minutach wracam i już trzeba chetłać. Jezdziłem 3 dni na próbę z wyłączonym gazem i nie było takiego efektu. Czy wiecie co jest przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc.
R.
Cześć
Pytanie do właścicieli 5tek ,którzy już zrobili min. 40-50tyś km z LPG – Jak tam wasze silniki, jak z poziomem oleju, kondycją świec, jak to wygląda po prostu pod kątem serwisowania i eksploatacji.
Natknąłem się na filmiki na YouTube firmy EnergyGazPolska z naszymi autami w roli głównej:
https://www.youtube.com/watch?v=zqYwsADLv1Y
Chyba z 3/4 filmiki mają z Mazdą 5
Twierdzą, że instalacja zwraca się po 10tys km, a to jest mój roczny przebieg. Koszt instalacji 2900zł.
Nie jestem zwolennikiem LPG i raczej nic mnie do tego nie przekona ale pytam tak z ciekawości. Jak wygląda eksploatacja po kilku latach od montażu i przejechaniu 40-50tyś km? Czy dalej jest tak super ekonomicznie i bez nadmiarowych "akcji serwisowych"
Czy może jest tak, że pierwsze dwa lata jest cacy a potem wieczne jeżdżenie na jakieś regulacje, wymiany filtrów, mieszalników itp itd?
Pytanie do właścicieli 5tek ,którzy już zrobili min. 40-50tyś km z LPG – Jak tam wasze silniki, jak z poziomem oleju, kondycją świec, jak to wygląda po prostu pod kątem serwisowania i eksploatacji.
Natknąłem się na filmiki na YouTube firmy EnergyGazPolska z naszymi autami w roli głównej:
https://www.youtube.com/watch?v=zqYwsADLv1Y
Chyba z 3/4 filmiki mają z Mazdą 5
Twierdzą, że instalacja zwraca się po 10tys km, a to jest mój roczny przebieg. Koszt instalacji 2900zł.
Nie jestem zwolennikiem LPG i raczej nic mnie do tego nie przekona ale pytam tak z ciekawości. Jak wygląda eksploatacja po kilku latach od montażu i przejechaniu 40-50tyś km? Czy dalej jest tak super ekonomicznie i bez nadmiarowych "akcji serwisowych"
Czy może jest tak, że pierwsze dwa lata jest cacy a potem wieczne jeżdżenie na jakieś regulacje, wymiany filtrów, mieszalników itp itd?
Witam! Moja mazda 5 130000km przebiegu,od 70kkm jeżdzi na Lpg .Trochę łyka oleju (ok 200ml na 1000km) ale przyzwyczaiłem sie i nie robie z tego wielkiej tragedii ,bo widze że na forum jest to problem powszedni,czyli ten typ tak ma.Co do problemów to większych nie było ,świece wymieniłem jak było w instrukcji po 120000km też na irydowe( Denso),zawory kontroluje co 30000km (niedługo taka wypada,ciekawe co wykaże
) Lubryfikacja założona ,filtry gazowe wymieniam samodzielnie co roku(kilkanaście zł), olej co 10-12kkm GM 5w30.Pali ok 10 l gazu na 100km więc wizyta na CPNie nie jest tragedią
Polecam LpG ,bo po co nabijać kabzę prezesom Lotosu czy Orlenu,jak można samemu jechać na wycieczkę czy wczasy za oszczędzone pieniądze
.Pozdrawiam
Witajcie
W tym tygodniu sprowadziłem Żonie Mazdę 5 z gazem BRC i Lubryfikacją
auto na wolnych obrotach trochę nierówno pracuje(nie faluje ale tak jakby troche dławiło) po przekroczeniu 1000obr/min wszystko jest ok
na benzynie zapala się czasami check silnika na gazie nie ma takiego problemu
proszę o polecenie jakiegoś dobrego fachowca(śląsk/małopolska) który zrobi przegląd instalacji LPG i pomoze z w/w problemem nierównej pracy na wolnych ewentualnie zrobi regulacje zaworów itd.
Z góry dzięki za pomoc.
W tym tygodniu sprowadziłem Żonie Mazdę 5 z gazem BRC i Lubryfikacją
auto na wolnych obrotach trochę nierówno pracuje(nie faluje ale tak jakby troche dławiło) po przekroczeniu 1000obr/min wszystko jest ok
na benzynie zapala się czasami check silnika na gazie nie ma takiego problemu
proszę o polecenie jakiegoś dobrego fachowca(śląsk/małopolska) który zrobi przegląd instalacji LPG i pomoze z w/w problemem nierównej pracy na wolnych ewentualnie zrobi regulacje zaworów itd.
Z góry dzięki za pomoc.
-
Religen
U mnie sprawa wygląda tak:
Stag 200 goFast,wtryski w02, reduktor na 170km do tego lubryfikacja osobno na każdy cylinder. Wlew pod klapka. Cena 2600. Butla w kole 34L bez jakiegoś podnoszenia foteli... oryginalna półka wycięta maksymalnie od dołu- klapa podniesiona jakieś 1.5-2cm od oryginału- jest praktycznie na równo... jedynie półka opiera się tylko na butli – ale w wolnej chwili postaram się coś z tym zrobić. W ogóle wydaje mi się, że gdybym mógł sam zamontować butle to tak bym kombinował, że podłoga była by na równo. Koło zamontowane od dołu mojego pomysłu.
Gaz mam od lipca i zrobiłem na razie ok 7tys km.
Spalanie: gazu wchodzi 33,5L (tak chciałem, na własna odpowiedzialność) na tym zrobię 300-330km głównie krótkie trasy po małym mieście + trasy 7km na wieś do rodziców. 2os i dziecko. 120km/h max spalanie przyjmijmy 10,6L/100
Trasa na wakacje ok 600km w 6 os + załadowany duży box na dachu. Z tyłu opona zaczynała sie równo z nadkolem hehe raz nawet przytarłem śrubą od mocowania dojazdówki na uskoku i koleinach. Prędkość 150max, spalanie gazu 12,4L/100 na zbiorniku robiłem 260-280km
na razie same plusy... muszę tylko podjechać na korektę wskaźnika poziomu paliwa bo jest źle ustawiony.
Co do lubryfikacji są różne opinie ale wszyscy byli zgodni- może nic nie dać ale na pewno nie zaszkodzi... ja wole spać spokojnie.
oleju nie spal, nawet po założeniu lpg Przebieg 177tys.kilka fotek:
Stag 200 goFast,wtryski w02, reduktor na 170km do tego lubryfikacja osobno na każdy cylinder. Wlew pod klapka. Cena 2600. Butla w kole 34L bez jakiegoś podnoszenia foteli... oryginalna półka wycięta maksymalnie od dołu- klapa podniesiona jakieś 1.5-2cm od oryginału- jest praktycznie na równo... jedynie półka opiera się tylko na butli – ale w wolnej chwili postaram się coś z tym zrobić. W ogóle wydaje mi się, że gdybym mógł sam zamontować butle to tak bym kombinował, że podłoga była by na równo. Koło zamontowane od dołu mojego pomysłu.
Gaz mam od lipca i zrobiłem na razie ok 7tys km.
Spalanie: gazu wchodzi 33,5L (tak chciałem, na własna odpowiedzialność) na tym zrobię 300-330km głównie krótkie trasy po małym mieście + trasy 7km na wieś do rodziców. 2os i dziecko. 120km/h max spalanie przyjmijmy 10,6L/100
Trasa na wakacje ok 600km w 6 os + załadowany duży box na dachu. Z tyłu opona zaczynała sie równo z nadkolem hehe raz nawet przytarłem śrubą od mocowania dojazdówki na uskoku i koleinach. Prędkość 150max, spalanie gazu 12,4L/100 na zbiorniku robiłem 260-280km
na razie same plusy... muszę tylko podjechać na korektę wskaźnika poziomu paliwa bo jest źle ustawiony.
Co do lubryfikacji są różne opinie ale wszyscy byli zgodni- może nic nie dać ale na pewno nie zaszkodzi... ja wole spać spokojnie.
oleju nie spal, nawet po założeniu lpg Przebieg 177tys.kilka fotek:
- Od: 19 wrz 2017, 21:51
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5 2.0B 2006r
Hej.
Autko kupiłem w marcu tego roku z 2 litrów benzyna, gazowni u którego byłem polecił mi staga Q-boxa z dotryskiem benzyny bez lubryfikacji ( jezeli bede chcial zalozy za 80zł), wtryski staga, przewody faro, a reduktora nie pamietam firmy. Koszt ok 2900 z wlewem po klapka paliwa.
Moje pytania:
Każda 5 posiada koło dojazdowe czy są też pełnowymiarowe?
Jaki wejdzie największy zbiornik gazu?
Czy jest sens bawić się w dotrysk benzyny czy lepiej lubryfikacji, a może jedno i drugie?
Co sądzicie o Stagu?
Autko kupiłem w marcu tego roku z 2 litrów benzyna, gazowni u którego byłem polecił mi staga Q-boxa z dotryskiem benzyny bez lubryfikacji ( jezeli bede chcial zalozy za 80zł), wtryski staga, przewody faro, a reduktora nie pamietam firmy. Koszt ok 2900 z wlewem po klapka paliwa.
Moje pytania:
Każda 5 posiada koło dojazdowe czy są też pełnowymiarowe?
Jaki wejdzie największy zbiornik gazu?
Czy jest sens bawić się w dotrysk benzyny czy lepiej lubryfikacji, a może jedno i drugie?
Co sądzicie o Stagu?
- Od: 4 lut 2018, 19:11
- Posty: 32
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 5 2.0 Pb 2006/7 manual
Wydaje mi się, że dotrysk paliwa to niepotrzebny wydatek -choć jeśli możesz mieć w tej cenie. Ja trzy lata temu za BRC płaciłem 2700 i tylko z lubryfikacja. Po tym czasie i 100kkm nie ma żadnych problemów z zaworami. Ważne jest to, aby instalacja była dobrze założona i wyregulowana. Średnie spalanie gazu ~9L/100km gdzie jazda to głównie ekspresówka 110 – 130km/h
z dotryskiem paliwa też się nie spotkałem w naszych madziach, a o lubryfikacji piszą, że to pic na wodę, choć nie drogi, sam nie mam, bo mi gaziarz to samo powiedział. Może i nie pomoże, ale też pwenie nie zaszkodzi takze zdecyduj sam.
Zawsze jest to lepsze dostosowanie mieszanki do bieżących warunków spalania. Czy warto? Hmm podziel sobie tą kwotę przez czas jaki chcesz użytkować auto i ile km przyjedziesz, a nastepnie wtedy zadaj sobie to pytanie czy warto dopłacić żeby mieć bezproblemową eksploatację.
Paweł-e34 Oczywiście, że warto mieć autoadaptację sterownika instalacji gazowej do warunków wyznaczanych przez komputer silnika. Ja tak mam bez dopłaty w pakiecie. Zależy to tylko od zaawansowania sterownika instalacji. W dużym uproszczeniu pozwala to nie stosować żadnych lubryfikacji, bo dawkowanie gazu utrzymywane jest na właściwym poziomie. Właśnie za mała dawka gazu w niektórych momentach powoduje nadmierny wzrost temperatury i kłopoty z zaworami, stąd wymyślono lubryfikację.
U mnie 41 tys. na gazie zero problemów, 2 razy wymieniony filtr gazowy ( instalacja sama informuje o potrzebie serwisu co ileś godzin pracy), spalanie 10,5l ale ciężka noga
U mnie 41 tys. na gazie zero problemów, 2 razy wymieniony filtr gazowy ( instalacja sama informuje o potrzebie serwisu co ileś godzin pracy), spalanie 10,5l ale ciężka noga
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość